Prezentare: BMW X6

Mașina de la care a început nebunia SUV-urilor coupe. BMW X6. A trecut mai bine de un deceniu de atunci, iar acum ni se pare că dacă vedem un X6, GLE Coupe, Q8 sau alte astfel de caroserii, ni se pare ceva banal. Tocmai din acest motiv, acum apare noul BMW X6. Mai mare, mai excentric și mai puternic. 

Primul BMW X6 era desenat ceva mai diferit decât modelul X5 pe care era bazat, având farurile și grila ceva mai agresive. A doua generație se confunda cu SUV-ul mai practic, iar acum X6 revine la un design diferit. Nu sunt schimbări majore din punctul de vedere al design-ului, dar sunt suficient de subtile încât să îl distingi de fratele său. X6 preia blocurile optice de la X5, care în continuare mi se pare că sunt prea ”cuminți” pentru o astfel de caroserie, dar grila este acum diferită. Chiar dacă este în continuare foarte mare, nu mai este ovală pe laterale, ci în schimb are două muchii spre faruri. Într-un fel îmi amintește de cea a noului Seria 8, dar adaptată pentru un SUV. Bara frontală a noului BMW X6 este asemănătoare cu cea a unui X5 și vine cu prize de aer generoase, dar și o grămadă de artificii stilistice ce ”îngreunează” design-ul. În varianta M Sport, luminile de zi cu LED sunt ”acoperite” de o bandă din aluminiu ce se alungește în jos. Dacă pe un model precum M550d sau Z4 M40i, aceasta îi oferă un look agresiv, pe SUV-uri nu mi se mai pare că oferă același rezultat. Sunt ferm convins că profilul este neschimbat față de generația precedentă, cu toate că BMW spune că noul X6 este ceva mai scund decât vechiul X6. Totuși, parcă ne-am obișnuit atât de tare cu această linie a plafonului pe un SUV, încât nu mi se mai pare disproporționat. Posteriorul mașinii este în continuare foarte înalt, iar design-ul spatelui este o combinație între un X4 și un Seria 8. Parcă blocurile optice sunt asemănătoare cu cele ale coupe-ului, dar integrate într-un design cu mai multe muchii și unghiuri. Noul BMW X6 este clar mai agresiv decât generația precedentă, iar asta e de bun augur. Un astfel de automobil, trebuie să fie excentric. 

Numai că această excentricitate este dusă la extrem. Spun asta, deoarece nouă grilă frontală este acum iluminată. Aceasta se aprinde când deschizi mașina, dar poate fi utilizată și în timpul mersului. Într-un fel, ca să atenționezi invidioșii că ai ultimul model de BMW. Și Mercedes Benz GLE a avut o opțiune asemănătoare în care sigla era iluminată, dar sincer nu am văzut niciun model mergând așa pe stradă. S-ar putea ca acesta să fie cazul noului X6, dar mă îndoiesc. 

La interior lucrurile sunt cât se poate de familiare. Același bord ca la X5, cu instrumentar de bord preluat de la ultimele modele ale bavarezilor. Asta înseamnă turometru cu gradare în sensul opus vitezometrului și harta navigației între acestea. Am condus câteva modele BMW care au acest layout și pot să spun că te obișnuiești foarte repede, dar parcă preferam vechea configurație. X6 se vrea mai atrăgător decât un X5, dar și mai stilat. Compromisul este spațiul oferit pasagerilor din spate. Pe lângă spațiul mai limitat la cap, în noul X6 poți transporta doar 5 pasageri. Ar fi complet imposibil să apară un potențial X8, pe baza lui X7, care să ofere 7 locuri, dar și un plafon plonjat. Micul X1 mai trebuie să vină cu o generație nouă, iar atunci bavarezii au toate X-urile actualizate. 

Dintotdeauna BMW X6 a fost și varianta mai dinamică a unui X5, cu toate că diferențele la condus erau minime. Noul BMW X6 vine cu motoare regăsite și sub alte caroserii ale companiei, cum ar fi clasicul 30d, ce produce 265 de cai putere, dar și varianta M Performance, cu 4 turbine, capabil de 400 cai putere și 760 Nm. Acest motor împinge mastodontul până la 100 km/h în 5.2 secunde și cred că pe piața din România, va fi cea mai vândută variantă. Bineînțeles că X6 a fost gândit mai mult pentru piața din Statele Unite, dar motorizările pe benzină sunt prezente și în Europa. Astfel avem varianta 40i și un M50i, cu motor V8 preluat de la coupe-ul M850i. Acesta produce 530 de cai putere, iar acum X6 devine un adevărat supercar, ce atinge prima ”sută” în doar 4.1 secunde. Iar dacă ar fi să ne uităm la ultimele măsurători cu modele BMW M Performance, am putea spune că aceste cifre sunt sub-catalogate. Astfel, un X6 M50i, poate chiar să atingă 100 km/h în sub 4 secunde, ceea ce nu credeam despre un SUV de peste 2 tone, acum nu mult timp. 

Sunt convins că reprezentanțele din România deja au preluat o mulțime de comenzi pentru X6, chiar dacă doar astăzi l-am putut vedea în imagini oficiale. O astfel de mașină se cumpără pentru numele pe care și l-a creat în timp, în cei 11 ani de existență. Dacă prima generație a fost primită cu un oarecare scepticism, iar mulți l-au numit ”struțo-cămilă”, această generație livrează exact ceea ce clienții au așteptat. Un model mai performant, mai spectaculos și bineînțeles, mai excentric.