BMW X2 M35i: Prezentare
Nu este neapărat cel mai popular segment, dar ne bucurăm că există. Crossover-ul și performanța, aproape că merg cap în cap, dar această mișcare a bavarezilor era oarecum anticipată. Am fost printre primii care au condus noul BMW X2 în România, înainte de lansarea oficială în țara noastră și am descoperit un mini SUV-uleț, dar care se simte mai mult ca un hatchback. Garda la sol nu este foarte mare, cu toate că am văzut că se descurcă bine în soft offroad, în plus, prin comparație cu un Seria 1, de exemplu, celălalt hatchback al grupului, X2 are la bază sistemul de tracțiune față.
Modelul condus de mine avea celebrul, deja, motor de 2 litri diesel ce produce un respectabil 190 de cai putere. Pentru cei mai mulți ar fi maii mult decât suficient. Numai că o nouă nișă, a crossoverelor performante deschide ușa unui X2 cu 306 cai putere. Numai că toată puterea era prea mult pentru puntea față, așa că X2 M35i vine standard cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Acum începe să devină o mașină chiar interesantă. Hothatch-uri am mai văzut. Unele mai puțin puternice, altele de-a dreptul ridicole. Totuși, va fi interesant să stai la un semafor, lângă tine stă un ”SUV de oraș”, dar care atinge 100 km/h în doar 4.9 secunde. Mulți se așteptau ca bavarezii să se oprească în jurul valorii de 250-260 de cai putere pentru o versiune M Performance, dar puterea de peste 300 de cai, pe un motor de doar 2 litri, ne face să credem că nu va exista un model X2M.
Acestea fiind zise, diferențele de design între X2 M35i și un X2 20d, sunt relativ minine. Se vede că avem de a face cu o versiune mai sportivă, dar nu atât de sportivă. Elementele specifice unui M Performance sunt limitate la oglinzile argintii, o grilă schimbată și jantele cu diametru de 19 inch și 5 spițe duble. În rest bara frontală are doar accente negre, fără alte schimbări, la fel ca și partea posterioară, unde vedem aceleași evacuări duble ca la oricare alt X2. Într-un fel, noul X2 M35i poate fi considerat un ”sleeper” mai ales în această culoare neagră din imaginile oficiale. Se pare că divizia M Performance a vrut să facă un crossover foarte dinamic, așa că au montat pentru prima dată un diferențial M Sport pentru puntea față, plus o suspensie special dezvoltată pentru acest model. Totodată puntea spate a fost regândită, iar direcția este acum M Sport.
Noul BMW X2 M35i este ciudat. Parcă nu ar trebui să funcționeze. În momentul în care scriu aceste rânduri nu prea îmi vin în minte concurenți direcți. Poate doar Mercedes AMG GLA45. Dar acel model este clar mai puternic și mai ostentativ în design. X2 M35i deschide porțile unei noi nișe, dar una care își urmează cursul normal. DIn moment ce tot mai mulți cumpărători se întreaptă către crossovere, era normal să apară și unul care ”face suta” în 4.9 secunde.