Prezentare: BMW X1 M35i
Acum când BMW se ”confruntă” cu critici din partea fanilor din cauza design-ului ultimelor modele, micul SUV X1 este cât se poate de arătos. L-am condus în diferite variante de motorizare, atât benzină, cât și diesel și l-am dus inclusiv la poalele munților, atunci când a fost echipat cu anvelope all terrain. Atunci l-am avut în versiune X1 23i, adică un motor pe benzină ce produce 218 cai putere. Am concluzionat că într-adevăr este un SUV frumos, cu proporții foarte bune, dar și elementele individuale sunt desenate mai mult pe placul fanilor. Vorbesc aici bineînțeles de blocurile optice și de grilă. Atunci l-am simțit ca un warm-hatch, adică acel hatchback compact, dar capabil de performanțe care te fac să zâmbești. Ei bine acum avem în fața noastră și versiunea ”hot”. E vorba de noul BMW X1 M35i, care în premieră vine cu cel mai puternic motor cu patru cilindri dezvoltat de BMW.
În continuare trebuie să ne mulțumim cu o versiune M Performance, și nu un full-M, dar probabil costurile de dezvoltare pentru un astfel de model nu se justifică în cerințele clienților. Totuși, chiar și așa, BMW X1 M35i se bate de la egal la egal cu rivalul său Mercedes AMG GLA45 și pe care îl depășește, cel puțin pe hârtie. Sub capota noului SUV de performanță să o unitate de 2 litri, cu patru cilindri, care produce nu mai puțin de 316 cai putere și 400 Nm, fiind totuși îmbunătățit de divizia M. Bineînțeles că pentru această versiune ”hot”, puterea este transmisă celor patru roți prin intermediul unui sistem X-Drive, iar motorul este conectat la o transmisie automată cu 7 rapoarte cu diferențial cu alunecare limitată, astfel accelerația până la 100 km/h se realizează în doar 5.2 secunde. Pentru acest model, poți să modifici toți parametri în cel mai dinamic mod, doar trăgând de padelele din spatele volanului, astfel primești răspunsul instant, fără să îți iei mâinile de pe volan.
Din punct de vedere al design-ului, această versiune de top nu prea diferă față de un X1 echipat cu pachetul optic M Sport, având aceeași bară frontală mai agresivă cu prize de aer generoase, dar la o privire mai atentă, vei vedea jantele cu diametru mai mare și design specific, dar mai ales cele 4 ieșiri ale sistemului de evacuare. E interesantă soluția aleasă, acest look fiind mai mult rezervat pentru modelele full-M. La interior, BMW X1 M35i este oferit cu niște scaune mai profilate, dar și volan cu inserție sportivă în dreptul orei 12.
Normal, BMW-urile sportive aveau motorizări cu 6 cilindri, dar dacă ne uităm în trecut, unul dintre cele mai titrate modele BMW M3 e30 venea cu un motor cu 4 cilindri. În prezent, clienții vor performanță, nu neapărat tradiție, așa că ”cel mai puternic 4 cilindri” e suficient pentru ca X1 M35i să devină un bestseller. Stați liniștiți, vom vedea acest motor și pe alte caroserii.