Prezentare: Audi Q7
Ieri au apărut pe net poze cu noul Audi Q7, despre care nu ştiam însă ce să comentez. Am aşteptat să vad şi alte păreri, formatori de opinie, dar este un automobil atât de important pentru Audi încât nu putea să stau şi să tac.
Pe blog vorbesc mult despre design-ul maşinilor, pentru că este cel care atrage cel mai mult. Mai ales la o prezentare de acest gen. Încă nu ştim cum se conduce, cât consumă sau cum se parchează, aşa că ne rămâne să dezbatem ceea ce vedem. Revenind la noul Q7, spun cu părere de rău că a apărut în cel mai prost moment posibil. Audi a aşteptat un deceniu să lanseze a doua generaţie a celui mai mare SUV al lor, iar din punctul meu de vedere, decembrie 2014 este o alegere neinspirată. Din câteva motive:
1. Am văzut în urmă cu o lună conceptul Audi Prologue care efectiv ne-a luat minţile tuturor. Mulţi l-au comparat pe bună dreptate cu Mercedes Benz S-Class Coupe, chiar depăşindu-l la capitolul design. Prologue ne prezintă noua direcţie de design Audi, prin grila Single Frame mai lată şi mai ascuţită, blocuri optice cu design nou şi o formă laterală care efectiv îţi taie răsuflarea.
2. Audi a prezentat în noiembrie, Q3 facelift, un automobil care nu cred că face cele mai multe vânzări în gama nemţilor, în plus “noul” Q3 este doar un facelift subtil, nu un automobil complet nou, singurele diferenţe sunt la nivelul grilei. Q3 este cumpărat în special de către publicul feminin şi nu poţi spune despre Q3 că este un automobil impunător.
3. Cu o zi înainte ca Audi să prezinte noul Q7, rivalii Mercedes Benz au dezvăluit noul GLE Coupe, care aduce în discuţie mult mai frumosul BMW X6. Undeva am citit că ştirea săptămânii ar fi Mercedes Benz GLE Coupe, iar mult aşteptatul Q7 nici măcar nu apare pe vreo listă.
Pentru un automobil aşteptat de un deceniu, lansarea sa, fără surle şi fără trâmbiţe nu este caracteristică. Este totuşi unul dintre cele mai importante modele pentru nemţii din Ingolstadt. Nava amiral a flotei SUV. La fel se va întâmpla şi cu viitorul Audi A4, la fel un model extrem de important şi foarte aşteptat.
Cele două sunt singurele modele Audi care nu vor primi noua înfăţişare prezentată de către conceptul Prologue, chiar dacă Q7 şi A4 sunt printre cele mai importante modele ale constructorului. Prima dată ne araţi ce poţi, apoi ne dai un automobil care nici măcar nu se apropie de ceea ce ne-ai arătat. Apoi, prin prezentarea facelift-ului Q3, noul Q7 preia o mulţime de elemente de la acesta, ceea ce şi trebuia să se întâmple, dar îmi oferă mie, privitorului, impresia că noul Q7 este doar un Q3 mai mare. Din punctul meu de vedere trebuia să fie exact invers. Iar faptul că Mercedes Benz GLE este cea mai discutată maşină de săptămâna aceasta fură din grandoarea evenimentului de lansare a unui automobil aşteptat timp de un deceniu. Audi trebuia să prezinte noul Q7 înainte de facelift-ul lui Q3 şi totul era perfect. Dar eu nu mă ocup de maketing, nu sunt formator de opinie, doar ştiu că îmi place Audi Q7, iar un nou model merita atenţia cuvenită.
Acestea fiind zise, noul Q7 este o evoluţie a generaţiei precedente, nu o revoluţie, dar Audi ne-a obişnuit cu astfel de maşini, câştigându-şi în timp clienţi fideli. Sunt foarte mulţi care preferă un Audi în detrimentul rivalilor, doar pentru că au sigla cu patru cercuri suprapuse. Cea mai importantă schimbare a noului Q7 se regăseşte la interior. Cu toate că oferă multe elemente prezente deja în gamă, cum ar fi display-ul Virtual Cockpit care ia locul indicatoarelor de bord sau noua consolă centrală cu design frumos. De mult nu am mai văzut un automobil nou care să fie mai mic în dimensiuni decât generaţia pe care o înlocuieşte. Dar poate şi de ce vechiul Q7 era un automobil extrem de mare. Sunt totuşi curios cum arată în realitate.
Am condus generaţia precedentă în urmă cu doar o lună şi am fost plăcut impresionat. O maşină cu o platformă veche de 10 ani poate încă să pună probleme noilor veniţi. Tocmai de aceea, noul Q7 care este cu 325 de kg mai uşor, echipat cu motorul 3.0 TDI cântăreşte sub 2 tone, va fi un competitor serios pentru toate SUV-urile din clasă. Este o maşină extrem de interesantă şi foarte bună, dar care merita o primire pe măsura numelui.