Opel 1000 Corsa – Anduranță în citadină

Opel 1000 Corsa – Anduranță în citadină – Sudul României

De multe ori, când testez o mașină, îmi ajung câțiva zeci de kilometri pentru a înțelege și pentru a-mi da seama cum se conduce. Mai ales când vorbim de o mașină gândită pentru oraș, e suficient să rulez în traficul urban, să văd cât de bine se strecoară printre mașini, cât de repede găsesc un loc de parcare și bineînțeles, cât consumă. Odată cu apariția facelift-ului noului Opel Corsa, Trust Motors m-a provocat la un test de anduranță, tocmai pentru a vedea și cum se comportă la un drum lung. Astfel, a venit ideea unui material denumit sugestiv ”Opel 1000 Corsa”. Adică o ”cursă” de 1000 de kilometri traversând țara, legând capitala României de Timișoara, locul de unde a pornit și proiectul turatiiscrise.ro.

Dar nu vom merge pe drumul clasic, ci vom face un tur al țării, odată prin sudul țării, apoi să ne întoarcem prin nord, îmbinând atât plăcerea condusului, cu pasiunea mea de a explora obiective turistice. Ideea unui ”1000 Corsa” a venit bineînțeles de la ”Mille Miglia”, celebra cursă de o mie de mile romane și pentru că în italiană, numele micului hatchback înseamnă exact ”cursă”.

Opel Corsa este unul dintre cele mai longevive nume din clasa mică, cu o istorie începută tocmai în 1982, ce s-a întins pe parcursul a 6 generații și acum un facelift. Primele modele Corsa au fost exclusiv cu 2 portiere, dar în 1984 a apărut primul Corsa cu 5 uși, așa că putem spune că celebrăm aniversarea a 40 de ani, prin acest test de anduranță. În imagini vedem o versiune Corsa GS, care vine propulsată de o motorizare arhicunoscută în gamă, un propulsor 1.2 PureTech pe benzină, ce produce 100 de cai putere și este conectat la o transmisie automată cu 8 rapoarte. Din punctul meu de vedere, este cea mai bună combinație de motorizare și transmisie pentru o mașină de oraș, pe care vrei să o scoți ocazional la un drum lung. Mai jos veți citi despre consumuri, impresii de condus și bineînțeles, performanțe.

Călătoria noastră începe chiar în centrul Bucureștiului, în fața Casei Poporului, într-un trafic extrem de aglomerat, dar este momentul potrivit pentru a înțelege calitățile urbane ale noului Opel Corsa. Odată urcat la volan, vei găsi o poziție extrem de bună, cu scaun ce coboară foarte jos, volan reglabil atât de adâncime, cât și pe înălțime, dar și foarte mult spațiu interior. Chiar dacă face parte din clasa mică, Opel Corsa a crescut mult în dimensiuni interioare, păstrând gabaritul compact al exteriorului. E foarte ușor să îl manevrezi în traficul urban, iar când stai bară la bară, sistemul start/stop ajută la consum redus. Pentru prima parte a călătoriei, am decis să ieșim pe autostrada A1 spre Pitești, cu destinația Craiova. Astfel, puteam să vedem cum se comportă un Opel Corsa și pe autostradă și la viteze mai ridicate.

În ciuda vremii extrem de schimbătoare, am descoperit că Opel Corsa este foarte silențios la viteze de autostradă, motorizarea de 1.2 litri îți oferă suficientă putere pentru depășiri și pentru a menține viteza constantă. În doar o oră și ceva am ieșit de pe autostradă și am intrat pe drumul național spre Craiova. Aici, unde asfaltul nu e tocmai perfect, Opel Corsa absoarbe foarte bine denivelările din drum și are un comportament similar cu al unui model dintr-o clasă superioară.

Sudul țării este destul de sărac în obiective turistice, iar drumul expres de la Pitești la Craiova nu îți oferă prea multe peisaje spectaculoase. Am decis astfel să ne continuăm drumul spre Drobeta Turnu Severin și să ne apropiem de Dunăre, în speranța de a găsi un loc unde putem să admirăm mai bine facelift-ul noului Opel Corsa.

Se pare că vremea a ținut cu noi, iar când am ajuns la Drobeta Turnu Severin, a ieșit soarele, exact când parcam în portul de la Dunăre. Cu priveliștea impunătoare, dar liniștitoare a fluviului în spate, am poposit câteva minute să-i analizăm exteriorul. Facelift-ul aplicat acestei generații aduce schimbări importante ce pune noul Opel Corsa mult mai bine în noua linie de design a gamei. În primul rând vei observa noile blocuri optice integrate în ”Opel Vizor” adică grila centrală, de culoare neagră, asemeni unui ”vizor”, unde, pe versiunea de echipare GS, are sigla companiei ”Opel Blitz” de culoare neagră. Blocurile optice sunt de asemenea spectaculoase, deoarece oferă tehnologie Matrix LED, o premieră în clasa mică. Acestea sunt denumite Inteli-lux LED și au 14 fascicule LED, spre deosebire de cele 8 ale modelului prefacelift, care ajută și mai mult în a ”masca” mașinile care vin din față. Partea din față este completată de prizele de aer de pe laterale și grila radiatorului de tip fagure unde regăsim luminile de ceață, de asemenea cu LED. Un element spectaculos al părții frontale este design-ul capotei, cu o muchie agresivă, exact pe mijloc, element regăsit doar pe modele sportive.

În niciun caz nu poți să spui despre Opel Corsa că este un model mic, deoarece atunci când îl privești din lateral, vei vedea o linie a geamurilor destul de lungă, ce urcă ușor spre lunetă, iar în cazul acestei versiuni, plafonul este negru, o dotare opțională, care ajută la senzația de spațiu și contrastează frumos cu nuanța exterioară Grafik Grey, în premieră pe un model Corsa. Pentru versiunea GS avem jante pe 16 inch, cu design Tornado, diamantate, care sunt perfect proporționate cu restul caroseriei, dar nu sunt atât de mari, încât să răpească din confortul la rulare.

La posterior, facelift-ul aduce elemente sportive, atât de cerute de clienți, printre care amintim eleronul deasupra lunetei, care se continuă din plafon, lumina de ceață poziționată sportiv în partea de jos, iar odată cu acest facelift, denumirea modelului este centrată pe capacul portbagajului.

În timp ce admiram exteriorul, nu puteam să nu observ și locația în care ne aflam. Drobeta Turnu Severin este un punct important de legătură, fie că vorbim de trafic sau de turiști. Aici, aproape de Dunăre, putem vedea Castelul de Apă din oraș, un turn cu arhitectură spectaculoasă, care în prezent este un centru pentru expoziții sau galerii de artă. Drobeta Turnu Severin a fost și o zonă importantă în istorie, unde se află Castrul Roman sau Cetatea Medievală a Severinului.

Lăsăm Dunărea și orașul în spate și pornim spre nord, în drumul nostru către Timișoara. La doar câțiva zeci de kilometri de Drobeta Turnu Severin ieșim de pe drumul principal pentru a vizita Băile Herculane. Una dintre cele mai cunoscute stațiuni balneare din țara noastră, Băile Herculane și-au câștigat notorietatea în ultimii ani și din cauza degradării puternice a clădirilor și obiectivelor turistice. Totuși, unii antreprenori, dar și autoritățile, au înțeles importanța acestor locuri, iar încet încet, multe clădiri au fost renovate și reincluse în circuitul turistic, iar obiectivele turistice au fost reabilitate, cum ar fi Podul de Piatră, primul pod construit în curbă, din Europa. Am putut să avem un cadru cu noul Opel Corsa facelift trecând pe acest pod spre Piața Hercules.

Întreaga zonă din Parcul Național Domogled-Valea Cernei poate fi explorat, fie prin drumeții, fie pe drumurile șerpuite ce trec prin sate pitorești. Aici a fost momentul perfect pentru a reflecta asupra calităților dinamice ale noului Opel Corsa cu motorul 1.2 PureTech de 100 de cai putere. Puterea este transmisă eficient către roțile față, simți din plin toți caii, dar cel mai mult mi-a plăcut cum se simte direcția. Setările sunt atât de bine echilibrate, oferindu-ți atât greutate specifică pentru a știi exact unde sunt roțile față, dar și suficient de ușoară, petnru a nu se simți artificială. Odată cu poziția de condus joasă și sportivă, chiar te poți distra la volanul unui Opel Corsa. Acesta oferă inclusiv 3 moduri de condus, iar dacă în modul Eco totul este concentrat pentru consum redus, în modul Sport, accelerația devine mai fină, motorul este mai vioi, iar transmisia schimbă mult mai târziu. Aderența și stabilitatea pe viraje te fac să te gândești dacă mai este nevoie de un posibil Opel Corsa GSi?

Ieșind din Parcul Național Domogled-Valea Cernei, ne îndreptăm rapid spre Timișoara, unde vom face pauza înainte să explorăm zona de nord a țării. De la Băile Herculane până la Timișoara sunt doar 2 ore de condus, dar este relaxat și relativ în coborâre, așa că până la intrarea în capitala Banatului, consumul înregistrat pe computerul de bord a fost de doar 5.8 l/100 km. După aproape 500 de kilometri și mai multe ore la volanul noului Opel Corsa, am ajuns la intrare în Timișoara, acolo unde se află noul showroom Opel din oraș.

Acestea a fost traseul prin sudul țării, din călătoria noastră de 1000 de kilometri la volanul noului Opel Corsa facelift. Am descoperit o citadină care face față cu brio atât condusului pe autostradă, pe drumuri virajate, dar și în care poți să stai fără probleme 8 ore, totul în confort deplin. Abia aștept să vedem ce ne rezervă drumul de întoarcere.

Proiectul ”Opel 1000 Corsa” este susținut de Trust Motors.