Opel Corsa F – Test Drive

0
Opel Corsa F – Parlez-vous francaise?

De obicei nu mă prea interesează acest segment auto, prefer mașinile care stârnesc emoții prin felul în care se conduc sau prin design. Cu toate acestea, folosesc constant hatchback-uri de mici dimensiuni, atunci când am de rezolvat treburi printr-un oraș aglomerat. Chiar și pentru deplasările mai lungi am apelat la mașini din această clasă. Ultimele generații ale micilor citadine au încercat și au adus o mulțime de dotări noi pe care le-au asociat unor caroserii cu design foarte interesant, tocmai pentru a atrage și mai mult sceptici ca mine sau pentru a se consolida pe targetul lor de clienți. Probabil cele mai bune reprezentate sunt, Volkswagen Polo, care este cel bun la toate, dar destul de plictisitor, Ford Fiesta care este poate cel mai dinamic, Peugeot 208 care este cel mai chic, iar acum noul Opel Corsa. Ultimul este primul produs construit de cât grupul PSA a cumpărat Opel, iar noul Corsa a fost dezvoltat în doar 2 ani jumătate. S-au grăbit sau au reușit?

Până acum 3 ani, Opel era deținut de GM, dar nu o ducea foarte bine, cu toate că aveau deja planurile pentru noua generație Corsa. Cu doar câteva înainte de lansare, Opel a fost cumpărat de PSA, așa că nu mai putea folosi o filozofie veche. Francezii aveau deja platforma pentru noul 208, așa că tot ce mai trebuia era să deseneze un exterior diferit și un interior în linia de design Opel. Zis și făcut, iar treaba făcută în grabă, nu pare pe grabă. Noul Opel Corsa nu este un Peugeot 208 cu altă siglă, ci un mini hatchback foarte atrăgător, cu blocuri optice agresive, mai ales că încă de la a doua variantă de echipare, vine în standard cu iluminare Matrix LED, care îi oferă un aspect foarte modern și chiar mai scump decât este cu adevărat.

Diferențele stilistice față de generația precedentă sunt ca de la cer la pământ. Noul Corsa este mult mai frumos, și datorită noilor proporții. Este cu 5 cm mai jos, iar plafonul este mult mai coborât spre posterior, chiar oferindu-i un aspect de coupe, din unele unghiuri. Bara frontală este relativ simplă, dar are câteva elemente ce ar putea fi considerate sportive. Asta în condițiile în care mașina de test era în varianta Elegance, ce pune accentul pe confort și eleganță, iar GS-Line este cea sportivă. Îmi place mult și grila, ce are un aer de Mercedes Benz, cu ”steluțele” argintii.

Cum spuneam, profilul noului Corsa este acum mult mai dinamic, un mini Astra, dacă îmi permiteți. Linia geamurilor duce înspre stâlpul spate, care este orientat spre față. Este un artificiu de design ce îl face foarte distinctiv în trafic, dar și printre alte modele mini hatchback. În varianta Elegance, posteriorul noului Opel Corsa este foarte simplist. Blocurile optice sunt în trend cu oricare alt model Opel recent, este păcat că nu au iluminare LED să iasă și mai puternic în evidență. În rest bucăți mari de tablă și plastic, fără nicio muchie sau artificiu sportiv.

Din punctul meu de vedere este cel mai frumos Opel Corsa de până acum, iar dacă se vor gândi la un potențial model de performanță, gen Corsa GSi, care să aibă jante mai mari și evacuare vizibilă sau eleron generos, cred că ar fi unul dintre cele mai frumoase hot-hatch-uri.

Chiar dacă exteriorul este foarte potrivit, frumos desenat, unii ar spune chiar mai frumos decât fratele pe care este bazat, interiorul noului Opel Corsa este cât se poate de sobru. Era oarecum normal, deoarece PSA vrea să facă din Opel un fel de Skoda pentru VW, așa că nu putea ca Opel să aibă un interior mai spectaculos decât compania mamă. Totuși, dacă nu te împaci cu volanul mic și instrumentarul de bord înalt a lui 208, poți oricând opta pentru noul Corsa. Acesta este foarte tipic. Instrumentar de bord clasic, fără ecrane, cu toate că opțional poate avea, dar diagonala acelui ecran mi se pare mult prea mică, așa că niște ace clasice sunt mult mai potrivite. În plus, volanul are dimensiuni corecte, o priză foarte bună, mai ales că îl poți trage mult înspre piept, pentru o senzație sportivă mai bună. Scaunul șoferului este poziționat acum mai jos și chiar se simte. Împingi pedalele și nu ai senzația că stai peste volan. Cu toate acestea, parcă în Ford Fiesta se stă ceva mai sportiv.

Design-ul bordului noului Opel Corsa este cât se poate de conservator. Nu are muchii, materiale sau dotări deosebite, ci totul se controlează de la ecranul touch screen din mijlocul bordului. Acesta răspunde bine la comenzi, dar are o oarecare întârziere, iar pentru ergonomie nu este foarte bun. Niciun ecran touch nu este potrivit. Dar deja butoanele arată prea vechi, deci și Opel trebuia să se poziționeze noilor trenduri. Noul Opel Corsa plusează cu dotări interesante pentru acestă clasă. Volan încălzit și scaune cu masaj, faruri cu Matrix LED sau sistem de păstrare a benzii de rulare, toate funcționând impecabil, dotări care până nu demult erau rezervate doar automobilelor premium sau cele foarte scumpe. Noul Corsa începe de la doar 12.000 euro.

Anul trecut am condus o grămadă de mașini și am ajuns la concluzia că mașinile noi sunt scumpe. Da, cele premium au prețuri exorbitante, dar cele de buget, încep să ofere tot felul de dotări importante pentru sume mult mult mai mici. Ai spune că un motor de 1.2 litri turbo de 100 de cai putere nu mai impresionează, dar când este pus pe o caroserie de doar 1100 kg, ai un raport putere/greutate foarte bun. Noul Opel Corsa vine cu 3 motorizări pe benzină și una diesel. În acest segment, vânzările modelelor diesel au scăzut foarte mult, așa că nu o să ne concentrăm prea mult pe acesta, iar varianta de motorizare pe benzină aspirat, nu este deloc interesantă. În schimb, pe piața din România s-a potrivi foarte bine un 1.2 litri turbo pe benzină ce produce 100 de cai putere și un cuplu impresionant de 205 Nm. Aceste valori rezultă un timp de sub 10 secunde pentru sprintul până la 100 km/h, dar în realitate, noul Opel Corsa se simte chiar mai fâșneț.

Încă de la primele accelerări, simți cuplul că împinge mașina, iar acul vitezometrului crește constant. Pedala de ambreiaj este ușoară, dar timoneria cutiei de viteze nu te prea îmbie la un condus sportiv. Nici direcția nu este foarte directă, fiind setată mai mult pentru traficul din oraș, pentru manevre de parcare și pentru manevrabilitate. Dacă scoți mașina pe viraje și începi să tragi de ea, vei vedea că se înclină destul de mult, ruliul nu este deranjant, dar nici nu-i place. În plus, atunci când am făcut testul, asfaltul era ud, iar în câteva momente în care am intrat prea rapid în viraj, am simțit subvirare. Poate că setările suspensiei sunt mai mult pe partea confortabilă, deoarece pe denivelări, noul Corsa se simte foarte închegat, absoarbe gropile și liniile de tramvai foarte bine. Nu se aud zgomote de la suspensie, nu se transmit nici în volan, deci pentru drumurile din orașele României, este foarte potrivit. Având această motorizare sub capotă, poți oricând să ieși la un drum întins, iar depășirile mai lungi se fac mult mai rapid decât te-ai aștepta.

Parteneriatul dintre Opel și PSA a produs un Corsa extrem de competent. Începând de la prețul de aproximativ 14.000 euro pentru varianta de 100 de cai putere, până la design, dotări, ținută de drum și chiar confort. Aproape toți concurenții săi au prețuri finale mult mai mari și nu oferă unele dintre dotările noului Corsa. Este interesant de văzut cum se vor împărți vânzările între acesta și fratele 208. Un mini hatchback nu prea poate stârni emoții, nu te va da pe spate, dar pentru traficul din oraș nu prea are rival. Poate își face propriul rival prin lansarea versiunii electrice. Noul Opel Corsa-e va avea un motor electrice de 50 kWh, echivalentul a 136 cai putere, deci mult mai sportiv, mai ales datorită cuplului instant, dar din informații, prețul va fi aproape dublu. Adică undeva la 30.000 euro, fără reducerea de la stat. Până nu avem infrastructura pentru astfel de modele, Corsa pe care îl vedeți în imagini este unul dintre cele mai bune Opel-uri construite până acum.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 CP Elegance oferit pentru test drive de Opel West Oradea

Share.

Leave a Reply