Manager
Să zicem că eşti într-o poziţie importantă la o companie multinaţională. Ai început de jos, ai tras în facultate, mergeai cu transportul în comun, ţi-ai câştigat dreptul la postul pe care îl ai acum, probabil îţi permiţi şi un şofer. Dar ce maşină vrei să parchezi la parcarea subterană? Vrei o limuzină. Vrei o limuzină germană. Asta strigă din toate panourile succes. Vrei lux, vrei eleganţă, vrei siguranţă şi vrei spaţiu pentru călătoriile în afara ţării. Pentru tine, Germania vine cu două alternative pe gustul tău. Tu trebuie doar să alegi. Eu îţi voi face alegerea mai uşoară, sper.
De mai bine de 20 de ani în categoria sedan-urilor business se dă o lupta strânsă între Stuttgart şi Ingolstadt. Fiecare cu arme proprii, dar şi cu defecte şi imperfecţiuni pe alocuri. Anul acesta sunt la vânzare modele noi, chiar dacă par mai mult nişte facelift-uri accentuate, ale Mercedesului E-klasse şi Audi A6. Etalonul eleganţei şi eleganţa mai sportivă.
Ambele arme germane vin cu un renume, nu doar pe piaţa din România, dar pe plan internaţional. În România însă Mercedes are atuul stelei de pe capota, dar în ultimii ani Audi, şi mai ales modelul A6 au oferit alternativa calităţii şi imaginii de marcă. Ambele se axează pe acelaşi target de clienţi, persoane independente financiar, peste medie, de obicei trecute de 35 de ani, pentru care artificiile de design nu mai reprezintă importanţă în alegerea unei maşini, caută tehnologia de ultimă oră, prestigiu şi lux.
Până acum, niciuna dintre cele două nu iese mai în faţă. Amândouă oferă loc suficient atât pentru şofer, dar şi spaţiu pentru momentele când nu vrei să-ţi conduci singur maşina.
Mercedes E-klasse, a trecut la un capitol nou în materie de design, renunţând după mulţi ani la celebrele faruri duble, fiind acum la nivelul celorlalte modele. Cu toate acestea, pentru nostalgici, oferă iluminarea de zi cu două benzi LED, un fel de interpretare modernă a celebrelor sale faruri. Profilul noului E, este acum mai fluid, ne mai având aripile bombate deasupra roţilor spate. Ca şi design general, E-klasse este un facelift puternic al generaţiei precedente. Dar acest lucru este de bun augur, deoarece E-klasse a fost bine făcut de la bun început.
Nici la interior, germanii nu au fost radicali în schimbări. Dacă la ultimele modele consola centrală urmează un anumit trend, cu navigaţia “plutind”, la E-klasse aceasta este încă acoperită de planşa de bord. Mercedes a mers pe varianta mai sigură şi doar a îmbunătăţit materialele din interior, adăugând un plus de eleganţă prin ceasul analogic pe consolă. Ideea de a rămâne cât mai conservatori cu interiorul maşinii este regăsită şi în poziţia frânei de parcare, care în continuare se acţionează cu piciorul stâng. Singurele schimbări ar fi volanul nou cu trei spiţe şi poziţionarea levierului cutiei de viteză pe coloana de direcţie, la fel ca la nava amiral S-klasse. Dacă un singur lucru nu îi pot reproşa lui E-klasse, acesta ar fi confortul interior, mai ales datorită scaunelor foarte confortabile şi relaxarea generală a condusului.
Nu este maşina tipic sportivă, nu te îmbie la accelerări puternice sau drumuri virajate, este genul de maşină pe care vrei să o conduci după câţiva ani în care ţi-ai făcut de cap cu maşini cu suspensii tari, cu mulţi cai şi prea rigide. Aceasta e senzaţia din E-klasse. Mi-aş dori să merg cu maşina asta la un drum lung, iar când ajung la destinaţie sunt sigur că nu o să fiu obosit. Probabil impresia de relaxare şi confort era datorată şi motorului diesel care producea 170 de cai putere, nu cel mai puternic motor pentru această caroserie, dar un motor care-şi face treaba fără să fie spectaculos. Este probabil echiparea care va fi cea mai bine vândută în România.
Pe de altă parte Audi A6 este exact doza pe care o vrei, atunci când decizi să mergi mai tare. Este o idee mai joasă şi mai lată, mai aşezată pe şosea. Mă bucur că Porsche Timişoara oferă la test-drive modelul de 3 litri diesel şi 245 de cai putere, pentru a experimenta posibilităţile reale a acestei maşini. Cuplat la transmisia S-Tronic cu dublu ambreiaj şi 7 rapoarte, Audi A6 este maşina perfectă pentru a înghiţii kilometri, fără cea mai mică senzaţie de oboseală. Pentru momentele când vrei să te simţi ca şi într-un E-klasse, Audi oferă Drive Select cu 4 setări ale suspensie, iar dacă în modul Comfort, suspensia este moale, iar direcţia nu foarte comunicativă, în modul Dynamic, totul se întăreşte, devine mai precis în comenzi, devine mult mai sportiv. Iar tu vei ştii că eşti în deplină siguranţă şi datorită sistemului genial quattro.
Nu ştiu cum se vor simţi peste 10 ani când voi retesta modele de atunci, dar acum, maşinile gândite pentru cei de peste 35 de ani, conduse de unul de 25 de ani, Audi A6 este mai bun pe şosea decât omologul E-klasse.
Şi acesta nu este singurul avantaj al lui A6 împotriva lui E. Încă de când au fost prezentate primele imagini ale noului A6, eu nefiind un fan Audi, îi ziceam unui prieten, fan declarat Audi, că, efectiv nu am ce să-i reproşez designului. Totul este acolo unde trebuie să fie. Atât de curat, dar în acelaşi timp spectaculos. Dar vă rog, mergeţi pe varianta cu faruri full-LED. Ştiu, e scumpă, dar imaginea pe care o oferă este mai spectaculoasă decât preţul pe care îl cere. Şi arată că ai cumpărat maşina mai bună. Acum că Audi nu mai scrie motorizarea pe portbagaj. Însă interiorul nu este pentru cei care te văd în trafic, este pentru tine, pentru cel ce dă banii. Iar acest interior face toţi banii. Oricum Audi este deja un etalon al calităţii şi finisării interiorului, dar parcă la modelul A6 au depăşit toate standardele. Este atât de frumos şi atât de spectaculos, încât atunci când te urci în altă maşină, zici că te-ai întors în anii 90. Cu navigaţia care iese discret din consolă, multitudinea de butoane din jurul schimbătorului, volanul sportiv, dar mai ales opţiunea MMI-Touchpad, prin care poţi să indroduci o destinaţie pe navigaţie, scriind cu degetul pe un touch-screen. Această opţine nu cred că îţi face neapărat viaţa mai uşoară la bord, dar îţi face viaţa mai bună ştiind că o ai.
Sunt convins că şi E-klasse oferă opţiuni la fel de spectaculoase, dar din păcate Autoklass Sibiu, nu avea o asemenea maşină la test.
Sunt multe motive pentru care aceste două maşini sunt atât de dorite. E-klasse oferă confort mai bun şi spaţiu mai generos pentru locurile din spate, în schimb A6 este mai tehnologizat, mai ales la interior şi se conduce mai bine. Dar pentru ceea ce oferă chiar nu ştiu pe care să o aleg. Este un fel de Real Madrid şi Barcelona, Airbus sau Boeing. Depinde de forma în care sunt, depinde anul în care sunt lansate.
Totuşi spuneam la începutul articolului că voi încerca să aleg una. Şi cred că totul se rezumă la vârstă. Să zicem vârsta de 35 de ani. Dacă ai peste alege un Mercedes E-klasse, nu te va dezamăgi cu nimic, iar dacă ai sub 35 de ani, mai poţi să mergi pe variantă mai sportivă, mai interesantă, exact aşa cum e Audi A6.