Honda CR-V Hybrid – Test Drive

Honda CR-V Hybrid – Tranziție

În ultimul an am condus o mulțime de modele electrice, iar din 2035 vom avea numai mașini electrice pe piață. Mulți producători au prezentat deja primele generații ale acestora, așa că peste 15 ani să fie deja făcută trecerea. Acum însă ne aflăm într-o perioadă de tranziție, unde modelele hybrid sunt destul de populare, deoarece oferă câte puțin din ambele lumi. Unul dintre cele mai interesante modele ”de tranziție” este Honda CR-V care vine cu un sistem hybrid mai interesant. Nu e prima dată când conduc această generație, nici nu e prima dată când sunt la volanul modelului hybrid, dar acum Honda România, mi-a oferit echiparea Elegance în combinație cu tracțiunea față.

Mi-am recitit articolul de acum 2 ani despre Honda CR-V Hybrid, doar ca să văd câte s-au schimbat în percepția mea. Un lucru m-a frapat. Atunci spuneam că versiunea Hybrid este prea complicată și că prefer motorizarea clasică, pe benzină. Ciudat, acum la final de 2022 aș prefera hybrid-ul, doar că nu sunt pregătit pentru un CR-V full-electric. Poate sunt eu mai oldschool sau poate mă obișnuiesc mai greu cu viitorul. Cu toate acestea, în cele câteva zile cât am avut mașina în traficul aglomerat din București, mi-am dat seama că este foarte utilă, mult mai utilizabilă decât un model full-electric. Chiar dacă vorbim de o variantă de bază, cum e cea Elegance și fără tracțiune integrală, acest CR-V îți oferă mai mult decât ai nevoie de la o mașină de familie, indiferent unde vrei să o exploatezi.

Paragraful meu despre design va fi mai scurt, deoarece nu s-au schimbat multe în cei 3 ani de la apariție. Același design tipic japonez, cu o tentă futuristă, dar care a devenit foarte recunoscut în trafic. Din acest motiv, Honda are nevoie să-i facă o împrospătare lui CR-V, tocmai deoarece în ultimii 3 ani, concurenții săi au venit fiecare cu facelift-uri sau chiar generații noi. Personal mi-ar plăcea ca Honda CR-V să fie mașina părinților. În sensul că nu mă văd să o conduc zilnic, dar atunci când merg în vizită să știu că mă plimb cu un SUV cu design și tren de rulare futurist. În plus, mă văd luând toată familia și să facem un tur al României, pentru asta e gândit un CR-V.

Până atunci, eu l-am condus numai în orașul extrem de aglomerat, Capitala României, unde am avut un consum mediu urban de doar 5.9 l/100 km. Este o valoare incredibilă pentru o mașină de dimensiuni peste medie și cu motor de 2.0 litri benzină. Asta înseamnă eficiența sistemului hybrid de la Honda. Pentru că aici motorul termic acționează mai mult ca un generator pentru setul de baterii, iar puterea este pusă jos de un motor electric. Împreună, acest sistem dezvoltă 184 cai putere și 315 Nm. Acestea sunt valori de motorizare diesel, dar și consumul e la fel de bun. Spre deosebire de alți concurenți hybrid, Honda CR-V nu lasă să se descarce complet bateria. Tot timpul vei avea la dispoziție între 20-80%, așa că în orice moment poți să rulezi complet electric. Nu pe distanțe lungi și nici la viteze foarte mari, dar așa cum ați văzut, în traficul urban, Honda CR-V poate merge aproxmativ 80% doar electric. De unde și consumul mic. Bineînțeles, la ieșirile pe autostradă sau la viteze mai mari, motorul termic va consuma mai mult, dar în ultima perioadă ne-am dat seama că stăm mai mult prin oraș, deci aceste ieșiri nu reprezintă un motiv de îngrijorare, pentru că dacă nu aveam sistemul hybrid, consumul mediu era și mai mare.

Există 3 moduri de condus Sport, Econ și EV. Oarecum ne dăm seama ușor ce face fiecare, dar dacă e să vă spun pe scurt: Sport aproape nu îl folosești, deoarece mașina nu e sport, nici nu vrea să fie. Pentru că nu există o transmisie clasică, motorul se turează mult prea mult, direcția nu se întărește încât să îți ofere feedback, suspensiile rămân la fel, dar dacă vrei să mergi ceva mai dinamic, îți dai seama că ruliul este pronunțat. Modul full-electric EV e plăcut, mașina chiar se comportă ca un vehicul electric, dar rulează mult prea puțin. În momentul în care accelerezi mai brusc, se aude motorul termic, așa că nu am mers nici în modul EV. În schimb dacă îl lași în Econ, atunci totul funcționează în armonie. Motorul termic intervine numai atunci când trebuie, iar în câteva minute a încărcat din nou bateriile. Dacă ești atent cu pedala de accelerație, atunci poți merge suficient electric, în plus, aici mașina se simte cel mai bine.

Honda CR-V Hybrid se simte și este foarte confortabilă. Atât pentru conforul pasagerilor, cât și ușurința utilizării. Varianta Elegance vine în standard cu scaune îmbrăcate în material textil, dar acum în sezonul rece nici nu m-am gândit la tapițeria din piele. La fel aș putea spune și despre sistemul de tracțiune. Chiar dacă este doar cu tracțiune față, în cele mai multe situații nu ai nevoie de 4×4. În plus, și dacă ar fi cu tracțiune integrală, nu este una dedicată pentru offroad, cu diferențiale blocabile sau nu știu ce sisteme de tracțiune. Ca mașină de familie, să poți să o exploatezi oriunde ai asfalt, dar nu numai, CR-V Hybrid este mai mult decât decentă. Bineînțeles se simte o ușoară tendință subviratorie, asta și datorită greutății mai mari cu 100 kg a versiunii Hybrid.

Din spatele volanului, Honda CR-V Hybrid se simte deja că este cu un pas în viitor. Acest compromis al trenului de rulare hybrid este în continuare preferat de mult, tocmai pentru eficiența sa. Tehnologia de la bord se schimbă atât de repede, încât o mașină apărută acum 3 ani, poate părea învechită. Ecranul sistemului de infotainment are doar 7 inch, iar grafica nu este cea mai modernă. Totuși, își face treaba bine și ai absolut orice ți-ai dori de la o mașină în 2021. O concluzie ar fi că dacă nu vreți să vă bateți capul cu stații de încărcare, autonomii mult prea mici, Honda CR-V Hybrid este o alegere mai mult decât inspirată. Acesta s-ar putea să fie și ultimul CR-V care încă se încarcă de la pompă, dar cu siguranță noul model va veni cu o tehnologie la bord mult îmbunătățită. Așa cum spuneam la începutul articolului, suntem într-o perioadă de tranziție, unde în care e permis orice de experiment, iar clientul poate decide ce vrea de la o mașină.

Honda CR-V Hybrid Elegance 4×2 oferit pentru test drive de Honda România

Fotografii realizate de Manițiu Răzvan Photoworks