Geneva 2015: Koenigsegg Regera
Am ajuns la momentul “Veyron” al acestui deceniu. În cadrul Salonului Auto de la Geneva, nebunii frumoşi de la Koenigsegg ne arată cea mai impresionantă maşină a ultimilor ani. Denumită Regera, această creaţie nu se vrea un hypercar hybrid, în ciuda folosirii unui motor V8 pe benzină şi trei motoare electrice. Patronul companiei suedeze, Christian von Koenigsegg o numeşte cel mai puternic şi cel mai rapid automobil al planetei. Acestea nu sunt vorbe în vânt, vorbe de laudă a creatorului său, ci sunt adeverite cu fapte concrete.
Koenigsegg este o companie suedeză producătoare de automobile ultra performante, fiind şi primii constructori din lume care au realizat un “megacar”. Asta înseamnă că modelul lor, One:1 dezvoltă o putere de 1341 de cai putere, exact un mega watt putere. Se pare totuşi că acest automobil nu a fost suficient, din orice punct de vedere, aşa că au venit cu un nou model, mult mult mai diferit. Christian von Koenigsegg spunea în urmă cu ceva timp că urăşte maşinile hybrid şi nu vrea ca noul său model să fie numit aşa. Domnul Koenigsegg este, din punctul meu de vedere, unul dintre cei mai deştepţi oameni pe care i-a văzut omenirea, un adevărat pionier al tehnologiei auto. În urmă cu doar 8 luni, fondatorul Koenigsegg a venit cu o idee pe care a patentat-o, a dezvoltat-o, a îmbunătăţit-o până în forma actuală. Asta se întâmpla în toamnă. Dacă megacar-ul One:1 era un automobil destinat utilizării pe circuit, noul megacar, Regera se vrea un automobil de lux, extrem de rapid. Iar această afirmaţie este mult prea josnică. Ca să nu vă mai plictisesc cu alte detalii, iată fişa tehnică a noului Regera:
Motor V8 de 5 litri care dezvoltă 1100 de cai putere, plus alte trei motoare electrice de 700 de cai putere şi 900 Nm, toate dau o valoare maximă de peste 1500 de cai putere şi 2000 de Nm!! Până acum este cea mai puternică maşină de serie din lume. DAR, acceleraţia până la 100 km/h în 2.8 secunde, până la 300 km/ în 13 secunde şi 0-400 km/h în 20 de secunde demonstrează că Regera efectiv umileşte toate hypercar-urile actuale. U-M-I-L-E-Ş-T-E!! Prin comparaţie, un Ferrari LaFerrari ajunge la 300 de km/h în 18 secunde. Dar este cu 100 de km/h în spatele modelului suedez. Aceste performanţe sunt puse pe asfalt printr-un sistem extrem de ingenios. Ideea lui Christian von Koenigsegg de care spuneam mai sus. Modelul Regera nu are transmisie. Cel puţin, nu transmisie convenţională. Până la viteze de 50 de km/h, Regera este propulsat exclusiv de motoarele electrice, unde nu are nevoie de trepte, iar pentru viteze ridicate, arborele cotit a motorului învârte puntea spate. Motorul se turează până la 8250 rotaţii pe minut, iar zona roşie reprezintă şi viteza maximă a maşinii. Acum îmi dau seama cum sunt posibile asemenea acceleraţii, mai ales după ce am condus un Tesla Model S, care tot aşa, nu dispune de transmisie convenţională. Întreg sistemul hybrid şi cel de “transmisie” este atât de complicat, sper să nu fi greşit cu unele informaţii. Dacă ştiţi că e altcumva, vă rog să-mi spuneţi în comentarii.
Vor fi construite doar 80 de unităţi Koenigsegg Regera, toate la un preţ de 1,9 milioane de euro. Sincer, din punctul meu de vedere, preţul este nesemnificativ, mai ales când te gândeşti la ce primeşti. Regera adoptă o linie de design nouă pentru Koenigsegg, partea frontală fiind dominată de noile blocuri optice, care pentru mulţi au un design discutabil, dar întreg botul maşinii este foarte agresiv, mai ales când ne uităm la spliter-ul frontal, totul fiind realizat pentru aerodinamică superioară. Mă bucură faptul că suedezii au păstrat uşile cu deshidere pe lângă maşină, este semnătura Koenigsegg şi arată extrem de spectaculos pentru o astfel de maşină. Jantele sunt realizate din carbon, iar design-ul acestora parcă aminteşte de avertizarea “bio-hazard”. Design-ul posteriorului urmează partea funcţională, astfel este ceva mai îngust, pentru ca aerul să curgă pe lângă caroserie, sistemul de evacuare poziţionat central este realizat de specialiştii Akrapovic, iar buşonul pentru alimentarea bateriilor este ascuns sub numărul de înmatriculare. Pentru stabilitate la viteze înalte, Regera dispune de un eleron activ care iese din spatele maşinii. Pentru că Regera nu se vrea o maşină pentru circuit, interiorul este îmbrăcat în cea mai fină piele, cu ornamente din aluminiu şi fibră de carbon. Foarte interesant mi se pare că Regera este un model decapotabil şi se ştie că automobilele decapotabile nu sunt cele mai potrivite când vine vorba de performanţe extreme.
Nu cred că încă înţelegem importanţa acestei “maşini”. Pun între ghilimele, pentru că nu pot să o numesc maşină. Este o operă de artă, o viziune spre viitor, un etalon. Koenigsegg a ajuns într-un punct în care orice gigant auto se sperie de auzul unui nou model, dar să nu uităm, este totuşi un constructor mic. Fără numele unui Ferrari sau Bugatti. Gândiţi-vă ce însemna ca Regera să fi fost construită de către un nume cu o mai mare rezonanţă?