Geneva 2015: Aston Martin Vulcan
Aston Martin a început să piardă teren în faţa rivalilor italieni, mai ales când ne gândim că mai toate modelele acestora par învechite tehnologic prin comparaţie cu Ferrari, Lamborghini sau McLaren. Design-ul este în mare acelaşi, cu mici îmbunătăţiri, dar totuşi nimic nou. Ceea ce i-a mai scos în ultima perioadă au fost conceptele one-off, iar aici vorbesc despre Conceptul DB 10 creat special pentru producţia Spectre, din franciza James Bond. Apoi mai avem varianta Lagonda Taraf, o limuzină de superlux care, sincer, nu arată a Aston Martin, şi care va fi produsă într-un număr limitat de exemplare. Continuând acelaşi trend, britanicii au prezentat o nouă jucărie. Una exclusiv pentru circuit, devenind cel mai radical proiect Aston Martin de până acum.
Pentru că anul trecut Ferrari a prezentat versiunea LaFerrari FXXK, iar McLaren a uimit cu proiectul P1 GTR, Aston Martin a decis că piaţa pentru modele super exclusiviste dedicate doar pentru circuit, oferă potenţial, în cadrul salonului Auto de la Geneva am făcut cunoştinţă cu extremul Vulcan. Un nume ales cum nu se putea mai bine. Deoarece Aston Martin este propulsat de un motor vulcanic de 7 litri, în configutaţie V12 care produce nu mai puţin de 800 de cai putere. Acest motor este inspirat din competiţiile motorsport, iar puterea imensă nu este obţinută de turbine sau sisteme hybride, precum competitorii, ci totul este aspirat. Întreaga caroserie este derivată din cele de competiţii, astfel, monococa este realizată din fibră de carbon, cardanul este din carbon, frâne carbon-ceramice, iar diferenţialul cu alunecare limitată este nou. Puterea este transmisă roţilor spate prin ajutorul unei cutii secvenţiale cu şase rapoarte. Suspensia este de asemenea una folosită în competiţii, iar Aston Martin spune că Vulcan îndeplineşte toate omologările FIA.
Având aceste omologări, Aston Martin vrea să ofere viitorilor clienţi posibilitatea de a concura pe circuit în cadrul unei serii limitate. Vor exista doar 24 de bucăţi Aston Martin Vulcan, fiecare la un preţ de aproximativ 1.8 milioane de euro. Dacă ne gândim că McLaren P1 GTR poate atinge şi 3 milioane de euro, Vulcan pare un chilipir. Totuşi, citisem într-un articol că cei 800 de cai putere costă aproximativ 2.250 de euro, iar după acea logică, un Logan ar putea costa 160.000 de euro. :)
Din punctul de vedere al design-ului, Aston Martin Vulcan este la fel de radical şi de extrem precum performanţele de care este capabil. Forma caroseriei este fără îndoială în stilul britanicilor, dar faptul că blocurile optice sunt practic inexistente îi oferă o prezenţă foarte malefică. Capota oferă multe elemente aerodinamice, iar bara frontală aminteşte de modelele de competiţie. Având în vedere că nu este un model pentru şosea, evacuarea este plasată pe laterale. Posteriorul este de-a dreptul extrem din orice punct de vedere, de la eleronul absolut imens, până la difuzorul de aer ridicol, în cel mai bun sens. Interiorul pare totuşi cât se poate de convenţional, doar volanul şi instrumentarul de bord te duc cu gândul la o motorsport. Oficialii Aston Martin au sugerat că design-ul noului Vulcan va fi sursa de inspiraţie pentru viitoarele modele din Regat. Mai jos auzim superbul motor: