Fashion victim

IMG_4274

Haute couture (/ˌt kˈtʊər/French pronunciation: ​[ot ku’tyʁ]French for “high sewing” or “high dressmaking” or “high fashion”)

Victimele modei sunt vulnerabile materialismului şi sunt constant la mila prejudecăţilor societăţii sau la interesele industriei de modă.” Dar acesta e cel mai bun lucru ce se poate întâmpla industriei auto. Ne-am cam săturat de aceleaşi forme fără originalitate, vrem diferitul, extravagantul, acea nişă în care să ne simţim că ieşim mai în faţă de restul societăţii.

După ce a făcut isterie cu noua Clasă A, foştii conservatori, de acum, Mercedes-Benz rupe tiparele cu modelul lor high fashion, diva clasei compacte, dacă îmi permiteţi, noua CLA. Prin care Mercedes deschide o nişă complet neatinsă, niciun alt producător de maşini nu mai oferă o berlină compactă coupe. Este bună această strategie? Doar priviţi modelul CLS. O maşină care rescria tot ce înseamnă design exterior la un automobil. O maşină care a prins la public atât de bine, încât acum, orice producător ce se respectă oferă în gamă o astfel de caroserie.

IMG_4273 IMG_4276

La CLA totul ţine de imaginea pe care oferă, de statutul social, de atenţia la detalii şi la extravagant. Chiar dacă are la bază un hatchback foarte frumos, CLA se vrea un model de sine stătător, farurile acestuia fiind o idee mai lungi, mai arcuite pe margini şi pe capota. Devine mai uşor de recunoscut. Este desenat extrem de dinamic, CLA fiind una dintre cele mai aerodinamice maşini din lume, iar acest lucru va atrage destui clienţi ai modelului C-Class. Oricum, totul păleşte atunci când treci cu privirea spre spatele maşinii. Liniile lui CLA curg atât de frumos, stopurile sunt atât de bine integrate în bară şi în designul general al maşinii, încât stai un moment să gândeşti cum au reuşit designerii fluiditatea plafonului pe o caroserie care nu este foarte lungă. Dar au reuşit. Alt detaliu superb al lui CLA este linia mediană care taie maşina spectaculos, detaliu care se regăseşte şi la nava amiral S-Class. Pentru că se vrea un model coupe, CLA renunţă la ramele geamurilor, iar atunci când cobori din maşină în faţa unui club sau a unei terase, impactul vizual să fie cu atât mai puternic. Nu că la intrare, botul foarte agresiv şi plonjat cu sigla Mercedes care domină grila, nu va atrage oricum toate privirile. Nu există altă maşină compactă mai bună să întoarcă priviri, fie că eşti pe faleză, la intrarea unui club de fiţe sau chiar pe bulevardele capitalelor, decât CLA. Mai ales unul echipat spectaculos.

IMG_4275 IMG_4278 IMG_4279

Iar echiparea se vede şi mai bine la interior. Maşina pusă la dispoziţie pentru test de către Casa Auto Timişoara, era configurată chiar de ei, lucru care se vede. Ştiu ce le place oamenilor să vadă şi să simtă. Plafon din stofă neagră, oferă o ambianţă intimă, dar totuşi sportivă, iar pielea crem a interiorului oferă eleganţa unei berline. Dacă la exterior CLA nu împarte multe elemente cu clasa A, interiorul este identic, cu diferenţa că CLA vine mult mai bine echipat. De exemplu scaunele sport absolut perfecte sunt oferite standard, volanul de piele, de această dată nu este AMG, dar extrem de frumos şi plăcut la atingere. Se vede atenţia Mercedes Benz la interior, unde materialele sunt de calitate superioară, cu puţine elemente din plastic. Şi încă o dată nu i-am putut da de capăt sistemului de infotainment. Efectiv nu mă pricep. Sau poate am îmbătrânit şi nu mă mai interesează. Dar pentru fanii consolelor de jocuri, este ideal.

IMG_4280 IMG_4281 IMG_4282

Ce aţi vrea de la CLA-ul dvs.? Să consume puţin, dar să fie mai gălăgios, sau să sune mai bine şi să fie mai rafinat, dar să consume mai mult? Orice aţi alege eu vă spun cum sunt şi varianta pe benzină şi cea diesel cu puteri apropiate.

CLA 220 diesel pare să fie o variantă destul de bună şi pentru orice drum, având în vedere motorul de 2.1 litri şi 170 de cai putere, aceasta consumând, în carte doar 4,2 l/100 km. Combinat cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, CLA 220 CDI 7G-DCT oferă reprize remarcabile, datorită cuplului de 350 Nm. Depăşirile se fac rapid şi în siguranţă, mai ales dacă eşti un obişnuit al unui motor diesel. La turaţie mai înaltă, fanii diesel vor fi încântaţi de sunetul motorului şi evacuării, dar pentru noi, restul, ştim că varianta cea mai potrivită pentru un coupe, fie el şi cu patru uşi, este motorul pe benzină. Motoarele pe benzină de generaţie nouă au evoluat foarte mult, sunt aproape la fel de economice ca un diesel, iar acest lucru este datorat de folosirea tehnologiei turbo. Adică motor de cilindree mică, legăm o turbină pe el şi vedem ce iese. Ceea ce rezultă este un motor de 1.6 litri care produce 156 de cai putere. Mai mult decât suficient pentru masa lui CLA. Gândiţi-vă la el că nu e mai mare decât o sticlă de Cola la promoţie. :) Dar este foarte rafinat, silenţios, iar dacă te comporţi ca un huligan, sunetul evacuării face toţi banii. Niciun diesel nu bate un benzinar la acest capitol. Mercedes-Benz CLA se vrea un model mai civilizat decât Clasa A, fiind mai confortabil, datorită punţii spate care nu mai este prinsă direct de şasiu, iar acest lucru se va simţi cel mai bine pe drumurile patriei noastre iubite. Dar să nu mă înţelegeţi greşit. CLA 200 cu al său motor pe benzină este în continuare foarte dinamic, cutia ajutând mult, prin modurile sale de selecţie: ECO, Manual sau Sport. Dacă o laşi în Sport, CLA te va recompensa cu un rânjet pe faţă. Dar aşa nu vor mai apuca cei din jurul tău să-i admire formele. Aşă că poţi merge liniştit cu modul ECO pentru mult mai mulţi kilometri. Iar pentru că este construit pe baza clasei A, CLA are tracţiune faţă, un lucru care nu spune multe despre sportivitate, dar CLA poate fi echipat cu tracţiunea integrală 4-MATIC. Oricum CLA este o berlină dinamică pe viraje şi în comportament, iar tracţiunea faţă sporeşte siguranţa celor mai neexperimentaţi.

1230047_652358184799010_2087432554_n

IMG_4283 IMG_4284

Mercedes Benz a prezentat prima dată modelul CLA în sudul Franţei, la Saint-Tropez, iar asta spune multe despre orientarea modelul şi despre clienţii unui CLA. Este fără îndoială o vedetă în clasa compactă, o maşină de life-style în toată puterea cuvântului. Este maşina “statement”, nu o vei cumpăra pentru locurile din spate, pentru portbagaj sau pentru motor, o vei cumpăra că vrei să fii în tred cu moda, o vrei pentru felul cum arată. CLA este într-un fel ca şi butonii la cămaşă, nu ai neapărat nevoie de ei, dar arată atât de bine, îţi oferă un alt statut, se vede că eşti interesat de look şi de trend, devii un fashin victim.