Dacia Spring – 5 bune 5 rele

Am scris mult în articolul test drive cu Dacia Spring. De fapt, cred că mai puteam să scriu încă pe atât, deoarece în ciuda segmentului în care face parte și a simplității, acest automobil trebuie întors pe toate părțile, pentru că își va găsi loc în multe garaje în România. Totuși, pentru a sintetiza cât mai bine experiența cu Dacia Spring și pentru a fi mai ușor să puneți în balanță lucrurile importante, am decis să fac un articol în care să punctez doar părțile bune și cele mai puțin bune. Așa că, fără să mai lungim:

5 bune:

  • Prețul. Nu ai cum să vorbești de Dacia Spring fără să menționezi prețul. În varianta disponibilă publicului larg va costa 18.100 euro, dar după reducerile date de Rabla Plus și Rabla Clasic, ne uităm la un preț final, pe care efectiv îl scoți din buzunar, de aproximativ 7800 euro. Oricum ai lua-o, este foarte puțin pentru o mașină nouă, în care nu mai investești alți bani, cel puțin în următorii ani. Dacă mai luăm în calcul și un plan de leasing, cu avans de 50%, rezultă o rată confortabilă pentru oricine are un salariu peste medie.
  • Dimensiuni. Pentru că Dacia Spring este gândită special pentru traficul urban, asta înseamnă că te poți strecura foarte ușor printre mașini, în plus vei găsi orice loc de parcare. Este simțitor mai mică decât un Sandero, mai ales la manevre în spații strâmte. Direcția foarte asistată ajută la acest lucru.
  • Putere. Știu că sună aiurea să pun la plusuri 45 de cai putere, dar să nu uităm că motorul electric dezvoltă un cuplu instant de 125 Nm, adică mai mult decât multe mașini cu motor pe benzină aspirat. Pe reprize de accelerare, Dacia Spring este mai mult decât potrivită în oraș. În niciun moment nu am simțit că e sub-motorizată.
  • Dotări. Nu va fi un etalon tehnologic, dar vei găsi toate dotările uzuale, pe care chiar le folosești. Vorbim aici de cameră de marșarier, navigație, aer condiționat, CarPlay și Bluetooth și o transmisie automată. Poate că la prima vedere nu par foarte multe, dar este comparabil cu orice automobil de 7800 euro, inclusiv second hand.
  • Autonomie. Dacia Spring promite cel puțin 200 km de autonomie, aproape oricum ai merge. Sunt multe mașini electrice mult mai scumpe care au în jurul acestei valori. Dacă ești atent cu gestionarea puterii și folosești modul Eco, poți să obții chiar și 300 km, care e deja peste multe electrice. În plus, dacă reușești să mergi 300 km în oraș, într-o singură zi, înseamnă că te poți gândi la altceva. Altfel, doar pentru naveta acasă-serviciu, s-ar putea să te țină chiar o săptămână.

5 rele:

  • Materiale. Pentru a ține prețul final cât mai jos, Dacia a trebuit să facă niște compromisuri. Cel mai evident este folosirea materialelor pentru interior. Peste tot vezi numai plastic dur, scaune tari și elemente ce nu par deloc calitative. În viitor se vor îmbunătăți, dar deocamdată trebuie să te obișnuiești cu acest aspect.
  • Ținuta de drum. Cât timp stai la viteze de oraș, adică 50-60 km/h lucrurile sunt cât se poate de normale. Suspensia absoarbe bine denivelările, dar odată ce urci peste această viteză sau vrei să mergi ceva mai dinamic, ruliul devine foarte pronunțat, mașina se înclină destul de mult, până în punctul în care pare incontrolabil.
  • Dimensiuni. Știu că sunt puse și la plusuri, dar trebuie punctat faptul că 4 adulți vor sta foarte inconfortabil în habitaclul lui Spring. Din acest motiv, nu cred că ar fi foarte bună pentru o companie de ride-sharing, deoarece pe lângă cei 4 pasageri, nu vei putea transporta bagajele acestora.
  • Sistem electric. Autonomia de la plusuri este dată de gabaritul redus, de sub o tonă, plus anvelopele foarte înguste. În schimb, Dacia Spring nu oferă o opțiune de regenerare a energiei irosite de frânare. Aproape toate electricele de pe piață pot fi conduse, până într-un punct, doar din pedala de accelerație. Mi-ar fi placut și Dacia să aibă acest sistem. Un alt minus al sistemului electric, este limitarea încărcării la 30 kWh. Asta înseamnă o încărcare completă în aproximativ o oră de la o priză rapidă, dar dacă putea primi cei 50 kWh, timpul se reducea la aproximativ jumătate de oră, ceea ce era mult mai bine.
  • Confort. Nu vei sta multe ore la volanul Daciei Spring, pentru că ești în oraș, iar la fiecare 2 ore, tot trebuie să te oprești undeva și să ieși din mașină. Dar tot pentru reducerea costurilor, volanul este fix, scaunele nu culisează în sus sau în jos, nu este loc pentru piciorul stâng și insonorizarea putea fi mai bună. Auzi cam orice zgomot din afara mașinii.

Acestea fiind zise, trebuie să faceți neapărat un test drive cu Dacia Spring. Indiferent că sunteți interesat sau nu de achiziția unei electrice. Ca mijloc de transport urban, personal, acest automobil va fi pe placut multora. Auto Europa Timișoara are câte un model la fiecare reprezentanță, pe care îl puteți testa.