Prezentare: Zagato Mostro

Nu de puţine ori în istoria automobilelor, clienţii au apelat la carosieri pentru a construi formele unice ale automobilelor personale. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în 1957 când celebrul Sir Stirling Moss a cerut ca Zagato să realizeze caroseria pentru al său Maserati 450S Coupe, pentru a concura în cursa de 24 de ore Le Mans. Maşina de atunci a primit porecla “il Mostro”, Monstrul, nume care apare şi acum, în interpretarea modernă a acelei creaţii.

mostro-zagato0001

Cum spuneam într-un articol din weekend, Concorso dEleganza Villa dEste este locul unde cele mai frumoase şi rare automobile sunt expuse. Anul acesta este centenarul producătorului Maserati, motiv pentru care Zagato a prezentat noul Mostro. Design-ul este cât se poate de apropiat de cel al maşinii din anii 50, interpretarea modernă fiind doar la nivel de detalii. Cel mai de efect element îl reprezintă design-ul posteriorului, care este foarte bombat, iar linia lunetei foarte dramatică. Capota lungă şi portierele de tip fluture sunt elemente special gândite pentru a ne reaminti de trecut. Întreg exteriorul îl putem cataloga drept discret, dacă nu era pentru acel eleron absolut imens, poziţionat deasupra portbagajului, şi care parcă iese din lunetă. Pentru că este un automobil cu tehnologie modernă, Zagato a echipat modelul Mostro cu jante spiţate de 19 inch.

mostro-zagato0003 mostro-zagato0002

Acest model aniversar este construit în totalitate din fibră de carbon, vine cu suspensii de competiţie cu braţe duble “A” şi un motor V8 de 4.2 itri de origine Maserati. Dacă îl asculţi, vei spune că numele “Monstrul” nu este deloc întâmplător. Din păcate, Zagato nu a oferit publicului nicio informaţie despre performanţele dinamice. Tot ce ştim este că acest Mostro va fi construit în doar 5 exemplare, fiecare ajungând către clienţii selectaţi, până la sfârşitul anului. Eu încă mă mai gândesc la sunetul ăla monstruos. VIDEO mai jos.

mostro-zagato0005 mostro-zagato0006 mostro-zagato0004 789972l