Prezentare: Volvo S60 Cross Country
Nu ştiu de ce am ales să scriu pentru prima dată în 2015 despre noul Volvo S60 Cross Country? Probabil deoarece este un automobil complet neobişnuit, primul şi singurul dintr-o clasă care nu a existat până acum şi a fost creat pe principiul: “de ce nu?”. Cam aşa sper să fie şi anul acesta.
Îmi plac foarte mult modelele Allroad a celor de la Audi. Mi se par extrem de frumoase, dar mai ales foarte exclusiviste. Q7 găseşti câte vrei, dar un break înălţat, cu protecţii pentru caroserie realizate din aluminiu, care strălucesc în soare, nu prea vezi foarte multe. Chiar dacă eu nu m-am gândit până acum, ideea unui sedan-crossover este cât se poate de naturală. Mi se pare interesant, totuşi, că Volvo au fost primii nebuni. Chiar nu mă gândesc la suedezi când vine vorba despre automobile nebune. Ahh, am uitat de Koenigsegg. Dar acolo e altă poveste.
Ne întoarcem la maşina din titlul articolului. Volvo S60 Cross Country. Acesta poate fi privit din două perspective. Partea superioară care nu aduce nicio schimbare faţă de varianta limuzină, avem aceeaşi grilă, blocuri optice oferite cu Xenon, un profil foarte elegant, unde plafonul se alungeşte spre portbagaj, oferind maşinii un aspect de coupe. În partea posterioară, stopurile de tip bumerang, sunt semnătura Volvo. Dacă maşina ar fi în apă adâncă de 65 de milimetri nu ţi-ai da seama cu ce fel de caroserie ai de a face. De ce apă adâncă de exact 65 de mm? Pentru că dacă ne mutăm privirea spre partea inferioară, putem observa că lucrurile au luat-o razna. S60 Cross Country este cu 6.5 cm mai înaltă decât un S60 normal, iar această gardă la sol mai mare îi oferă un aspect mult mai robust, dar totodată ciudat. Sunt absolut convins că niciun viitor client nu va experimenta offroad-ul extrem în noul S60 Cross Country, aşa că jantele pot avea dimensiuni de 18 sau 19 inch.
Cel mai interesant aspect este faptul că noul S60 Cross Country poate fi comandat doar cu tracţiune faţă. De ce ai face una ca asta? Mergi pe varianta cu tracţiune integrală, motor diesel de 190 de cai putere şi ai făcut cea mai bună alegere. Dacă totuşi vrei să te dai la întrecere cu un alt automobil pe macadam, poţi alege unitatea T5, pe benzină, care îţi oferă 254 de cai putere.
Volvo S60 Cross Country este total neobişnuit, din simplul motiv că nu are un portbagaj mare. Toată lumea ştie că atunci când vrei să te aventurezi în teren accidentat, trebuie să ai multe provizii. Iar în portbagajul unei limuzine nu prea poţi. Dar nu poţi încărca multe nici în portbagajului unui BMW X4, dar lumea tot îl cumpără. Este pentru prima dată când vedem un sedan de teren, iar mie mi se pare extrem de cool! Avem nevoie de cât mai multe automobile nebuneşti, care să nu se mai înscrie în trend-uri, să fie construite pe principiul: de ce nu?