Prezentare: Renault Sandero R.S.
Iată momentul aşteptat de cei mai mulţi (români?). Renault a publicat aseară primele imagini şi informaţii despre automobilul de clasă mică, care poartă semnătura specialiştilor Renault Sport. Pentru moment ne bucurăm doar de ideea acestui automobil, deoarece Renault a hotărât ca noul Sandero RS să fie comercializat doar în America Latină. Totuşi este un început. De mult îmi doream să văd cum arată micul model Dacia în haine sportive, pentru că din multe privinţe arată chiar bine, doar garda la sol mărită, pentru a face faţă drumurilor noastre, strica design-ul.
Renault Sandero pentru America Latină nu este diferit de Dacia Sandero care se comercializează în Europa şi România, doar design-ul grilei este puţin schimbat pentru a acomoda logo-ul Renault. Sandero RS vine cu o bară frontală în stilul celei de pe noul Clio RS şi anume primeşte fante de aerisire imense, care se prelugesc pe toată lăţimea maşinii, plus o linie unduitoare care incorporează lumini de zi cu tehnologie LED. La bază găsim un fel de splitter care arată foarte agresiv. Grila specifică Renault este vopsită în negru, iar pentru un plus de sportivitate, această cât şi cea a radiatorului au plasă neagră. Pentru că este un model de top în gama Sandero, noul RS vine cu praguri sport şi bări în culoarea caroseriei, doar oglinzile sunt de culoare neagră. În spate găsim un mic difuzor de aer, care preia atât rolul estetic cât şi cel funcţional. Mai distingem evacuarea cromată dublă şi un eleron deasupra lunetei. Nu ştiu exact cum arată blocurile optice spate ale unui Sandero standard pentru America Latină, dar noul Sandero RS dispune de stopuri cu sticlă clară. Probabil cel mai apreciat aspect al design-ului îl constituie garda la sol coborâtă. Acum Sandero chiar arată sportiv, iar în combinaţie cu jantele cu diamentru mărit, Sandero arată a “rachetă de buzunar”.
La interior, schimbările sunt făcute să accentueze senzaţia de sportivitate, nefiind modificări majore de design. În continuare consola centrală este simplistă, desenul sistemului de climatizare este preluat de la gama de top a Clio-ului, iar în mijlocul acesteia tronează ecranul multimedia R-Link, pe care probabil vor fi afişaţi anumiţi parametri sportivi. Singurele schimbări care ne arată că nu avem de a face cu un Sandero normal sunt la nivelul volanului şi scaunelor.
Acum am ajuns la partea cea mai interesantă a noului Sandero RS. Motorul. Trendul actual al “warm-hatch”-urilor, acele modele hatchback sportive, dar nu foarte, este de downseizing. Adică producătorii echipează automobilele sport cu motoare de cilindree mică, dar cu tehnologie turbo, pentru a produce cât mai mulţi cai putere. Ei bine, în America Latină nu prea se întâmplă acest lucru, poate şi de ce în foarte multe ţări de acolo combustibilul este foarte ieftin, motiv pentru care Sandero RS este echipat cu un motor de 2 litri aspirat, care produce 145 de cai putere. Nu pare nu ştiu ce, mai ales raportul cilindree/putere, dar pentru un Sandero, 145 de cai sunt mai mulţi decât suficienţi. Cel mai bine ne arată sprintul până la 100 de km/h înjur de 8 secunde. Viteza maximă, totuşi nu va fi foarte mare, dar va depăşi pragul de 200 de km/h. Vorbim despre un model unde a lucrat divizia Renault Sport, iar aceştia sunt maeştrii când vine vorba de automobile performante cu tracţiune faţă, mai ales pe viraje. Au construit chiar cea mai rapidă maşină pe celebrul Nurburgring. Deci, folosindu-se de o suspensie mai joasă şi mai rigidă, Sandero RS promite performanţe foarte bune pe drumurile virajate. Asta în combinaţie cu o direcţie revizuită pentru dinamică şi frâne cu discuri pentru toate roţile.
Lumea avea nevoie de un astfel de automobil. Unul care cu siguranţă va fi foarte distractiv, mai ales când ne gândim că va fi cel mai accesibil model de performanţă. Din păcate, deocamdată, doar America Latină se va bucura de el. Este totuşi un punct de plecare, o încercare să se vadă dacă un Sandero RS produs chiar de Dacia va funcţiona. Aşteptaţi-vă totuşi ca pentru Europa să ofere un motor mai mic, eventual cu turbină şi ceva mai mulţi cai putere, dar şi să fie chiar mai bun decât acest Renault Sandero RS.