Prezentare: Mercedes Benz SLC

Compania germană îşi continuă schimbarea nomenclaturii modelelor sale prin introducerea noului SLC. Acesta înlocuieşte, cel puţin din punct de vedere al numelui, vechiul SLK, făcând acum trimitere mai exact spre clasa C, de la care preia multe din opţiuni. Ca să nu fie neînţelegeri, iar ca voi să citiţi în continuare, noul Mercedes Benz SLC este doar un facelift al modelului SLK. La fel cum s-a întâmplat şi în cazul modelelor GLE sau GLS.

2017-Mercedes-SLC-17 Am spus-o şi atunci şi o repet, voiam ca atunci când Mercedes Benz prezintă un nume nou, vreau să fie un model cu adevărat nou. Se pare că germanii au alte idei, probabil vor ca lumea să se obişnuiască cu noua denumire, fără să fie schimbări substanţiale ale maşinii. Până acum le merge bine, dacă ne raportăm la numărul mare de SUV-uri GLE prezente pe străzi.

2017-Mercedes-SLC-13 2017-Mercedes-SLC-11 Să revenim la modelul din titlu. Noul SLC vine în întâmpinarea clienţilor, sau mai exact a clientelor, cu o nouă parte frontală, mult mai bine integrată în linia de design actuală. Astfel, SLC are acum blocuri optice cu bandă LED pentru iluminarea pe timp de zi, în schimb design-ul general nu este atât de diferit, noile faruri fiind în continuare destul de pătrăţoase. Marile diferenţe le regăsim la nivelul bării frontale şi a grilei specifice. Acesta are acum prize de aer mai generoase, cu linii mult mai fluide, iar grila “Diamond Grille” este tăiată de o lamelă cromată în mijlocul cărei tronează logo-ul Mercedes Benz. Fantele de aerisire sunt mult mai generoase, indiferent de varianta aleasă. Pe aripile laterale vedem prize de aer ce amintesc de vechiul 300SL. Privit din spate, noul SLC este destul de conservator, la fel ca fratele mai mare SL, blocurile optice fiind aproape exacte cu cele ale fostului SLK. Doar grafica interioară diferă. Marea mea problemă cu noul SLC este jocul proporţiilor. Nu pot să spun că noul SLC nu este frumos, este simpatic, oricum îl vedeam mai mult feminin, dar parcă pe noul model, proporţiile îl strică. Capota este parcă prea lungă în comparaţie cu consola spate, iar aceasta este şi foarte verticală. Aceeaşi impresie o am şi dacă maşina este decapotată sau nu. Cineva spunea că noul SLC aminteşte cel mai mult de prima generaţie a roadster-ului SLK. Este probabil cea mai bună comparaţie, dar acum mai bine de 10 ani, un SLK reprezenta ceva foarte exclusivist. În plus, nu putea fi comparat cu nimic altceva, dar în 2015 nu mai merge să desenezi “faţa” nouă pe o caroserie veche. Mai ales în condiţiile în care concurenţa formată din BMW Z4 sau Audi TT arată atât de bine.

2017-Mercedes-SLC-19 2017-Mercedes-SLC-20 Cam acelaşi lucru aş putea spune şi despre interior. Acesta arată destul de învechit. Dar, din punctul meu de vedere, oferă în acelaşi timp un aer aparte. Sincer nu mai voiam să văd acelaşi interior cu ecranul navigaţiei poziţionat deasupra consolei, precum o tabletă. Pot să merg atât de departe şi să spun că interiorul noului SLC este la fel de mişto ca la un SL. Diferenţe faţă de generaţia precedentă se regăsesc la nivelul navigaţiei, unde acum ecranul este ceva mai mare, iar SLC primeşte un nou volan. SLC va putea fi condus decapotat pe toată perioada anului, mulţumită sistemului AirScarf, ce trimite un jet de aer cald la nivelul gâtului pasagerilor, acţionând ca o eşarfă caldă. Dacă tot vorbeam de decapotare, acesta a fost îmbunătăţită, iar acum plafonului noului SLC se rabatează până la viteze de 40 de km/h.

2017-Mercedes-SLC-27 2017-Mercedes-SLC-25 2017-Mercedes-SLC-10 Pentru noua generaţie, Mercedes Benz a pregătit câteva motorizări cel puţin interesante. Intrarea în gamă o va face SLC180 ce va folosi un motor de 1.6 litri ce produce 156 de cai putere, continuat de SLC200 de 184 cp şi un motor interesant pe SLC300 cu cilindreea de 2 litri, dar care produce 245 de cai putere. Va exista şi o versiune pe motorină de 204 cai putere, dar şi vârful de gamă, dezvoltat de Mercedes-AMG, denumit SLC43. Interesant că acesta nu va folosi motorul de 2 litri regăsit pe modele A45 şi CLA45, ci are cilindreea de 3 litri şi produce 367 de cai putere. SLC43 înlocuieşte astfel vechiul SLK 55 AMG şi accelerează până la 100 de km/h în 4.7 secunde. Încă nu înţeleg de ce această versiune se numeşte “43” în condiţiile în care are un motor de 3 litri, iar modelele A45 şi CLA45 dispun de doar 2 litri cilindree. Poate ne vom lămuri într-un viitor test drive. Până atunci puteţi citi părerile mele despre concurentul BMW Z4 aici. Şi mai rămâne întrebarea: ce alegeţi? Mercedes Benz SLC, BMW Z4 sau Audi TT?

2017-Mercedes-SLC-2 2017-Mercedes-SLC-6 2017-Mercedes-SLC-9 2017-Mercedes-SLC-16 2017-Mercedes-SLC-15