Prezentare: Maserati MC20

Toată lumea a așteptat cu sufletul la gură prezentarea unui nou model Maserati. Italienii nu au mai prezentat o mașină nouă de foarte mult timp, dar conceptele din ultima periodă numai alimentau dorința unei sportive Maserati. După o campanie foarte lungă de teasere, acesta este noul Maserati MC20. Construit în Modena, acesta este promovat ca un succesor pentru legendarul MC12. După ce am văzut imaginile oficiale și am citit fișa tehnică, nu aș spune că este un înlocuitor direct, dar datorită numelui, am putea spune că este un succesor. MC12 era bazat pe Ferrari Enzo și a fost produs într-o serie extrem de limitată. Noul supercar Maserati este mai mult un rival pentru noile Ferrari, McLaren sau Lamborghini. Dar cu acest model, Maserati intră într-o nouă eră.

În primul rând, noul MC20 va fi propulsat de un motor V6 de 3 litri construit exclusiv de Maserati, acesta fiind primul motor ”in-house” după mulți ani. Fără îndoială, acesta este punctul de referință a noului supercar, dezvoltând 630 cai putere și 730 Nm. Datorită masei de sub 1500 kg, raportul de 2.33 kg/CP este printre cele mai bune din clasă. Noul motor, denumit Nettuno este construit dezvoltat tehnologie F1. Performanțele noului model sunt demne de un supercar. 2.9 secunde accelerația până la 100 km/h și o viteză maximă de 325 km/h.

Nettuno, primul motor din acest nou capitol al istoriei Tridentului, este un V6 twin turbo al lui MC20, o bijuterie tehnologică deja atribuită unui brevet internațional, care pune tehnologia MTC (Maserati Twin Combustion), sistemul de combustie revoluționar dezvoltat în casă, pe șoselele lumii.

În ansamblu, acest proiect revoluționar a avut ca rezultat o mașină care simbolizează excelența italiană. De fapt, MC20 a fost proiectat la Modena și va fi construit la uzina Viale Ciro Menotti, unde modelele Trident au fost construite de mai bine de 80 de ani. Noua linie de producție, creată în spațiile în care modelele GranTurismo și GranCabrio au fost asamblate până în noiembrie 2019, este acum gata de acțiune în fabrica istorică. Site-ul oferă, de asemenea, un nou magazin de vopsele care încorporează tehnologii inovatoare, ecologice. Nettuno va fi construit și la Modena, la nou-înființatul Maserati Engine Lab.

Designul lui MC20 a fost produs în aproximativ 24 de luni, cu implicarea de la început, într-o abordare inovatoare, a unei echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, specialiști tehnici de la Maserati Engine Lab și designeri de la Maserati Style Center. Întreg design-ul nu este la fel de romantic, așa cum ne-a obișnuit Maserati cu modele din trecut, ci mai degrabă este unul funcțional. Partea frontală este dominată de grila ovală cu tridentul companiei. Blocurile optice relativ simpliste sunt departe de cele alungite, agresive ale unui GranTurismo. Profilul este tipic pentru un supercar cu motor central, iar portierele au deschidere de tip fluture. Personal îmi place foarte mult design-ul jantelor. Cârcotașii ar spune că posteriorul este prea asemănător cu cel al unui McLaren GT, dar din conceptele prezentate de Maserati în ultimii ani, noua linie de design este în ton cu noua era Maserati.

Sunt curios ce preț va avea noul model, deoarece asta va pune exact locul noului model în gama supercar-urilor.