Prezentare: BMW M760Li xDrive
Cu siguranţă aceasta a fost săptămâna dedicată modelului Seria 7 de la BMW. Exact vinerea trecută am publicat un test drive amplu cu noul Seria 7 echipat cu cel mai mic şi slab motor disponibil şi spuneam atunci că BMW ar putea să introducă o versiune M pentru nava amiral. Câteva zile mai târziu, tuner-ul de casă, Alpina, a prezentat modelul B7 ce foloseşte motorul de pe 750Li, dar împins până la 600 de cai putere. Atunci am crezut că aceasta va fi cea mai excentrică şi specială versiune a Seriei 7. Aseară, în schimb, bavarezii ne-au oferit ceea ce ne-am dorit. Un BMW Seria 7 cu siglă M.
Spun că are siglă M, pentru că nu se numeşte mult doritul M7, ci este construit de divizia M Performace, iar după celebra literă mai urmează cifrele 760. Noul M760Li xDrive vine exclusiv cu ampatament lung şi sistem de tracţiune integrală. O să încep prin a vă enumera cifrele de care este capabil vârful de gamă al Seriei 7. Pentru că după ce termin, nu o să mai vreţi un M7. Este pentru prima dată când specialiştii M Performance modifică un motor V12. Acesta are o cilindree ridicolă de 6.6 litri, iar ajutat de două turbine, produce 600 de cai putere şi 800 Nm. Această putere este echivalentă cu cea a modelului Alpina B7, dar pentru că motorul V12 este mai greu, acceleraţia până la 100 km/h este de 3.9 secunde, faţă de 3.7, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar printr-un pachet sport, viteza maximă creşte până la 305 km/h. Aceste cifre face ca noul M760Li să fie chiar mai rapid decât un adevărat M5 sau M6. Chiar nu cred că mai e nevoie de un M7. Şi dacă tot suntem la această problemă, nici Audi nu oferă un RS8, de exemplu. În schimb S8 Plus are performanţe asemănătoare, dar nu are un V12. Din punctul meu de vedere aceasta este cea mai mişto configuraţie de motor, mai ales pentru o superlimuzină.
Un motor V12 este o operă de artă în sine. Este simbolul unui automobil special. Sunt foarte puţine maşini care folosesc motoare V12. Aceasta este configuraţie regală, care pe M760Li ia două forme. Pentru că maşina are litera M în faţa numelui, BMW a încercat să o facă să arate mai sportiv. Astfel au pornit de la pachetul sport al Seriei 7, dar care a fost redesenat pentru varianta M Performance. Bara frontală primeşte prize de aer mai generoase, înconjurate în partea superioară de lamele cromate. Prizele de aer sunt mai alungite pentru această variantă, iar plasa din spatele acestora are textură nouă. Din lateral putem vedea noile jante cu design special pentru această variantă, dar şi etriere de frână albastre. Capacele oglinzilor sunt argintii, iar elementul preferat este inscripţia V12 pe stâlpul al treilea. Ca să accentueze senzaţia de sportivitate, ramele geamurilor, despre care am vorbit în articolul test drive că sunt realizate dintr-o singură bucată de aluminiu, sunt acum vopsite în culoarea neagră. Din spate, noul M760Li se distinge de restul gamei prin cele două ieşiri duble ale sistemului de evacuare, special desenate pentru acestă variantă.
La fel cu există Mercedes Benz S65 AMG, dar şi o variantă elegantă S600, aşa şi clienţii de M760Li pot alege o variantă elegantă. Denumită Excellence aceasta oferă elemente de caroserie mult mai elegante, cum ar fi bara frontală plină de elemente cromate, jante spiţate mai elegante, spatele fiind aproape la fel cu cel al echipării sportive, cu excepţia inscripţiei de pe capacul portbagajului. Aici vedem doar denumirea V12. Subtil. Frumos. Elegant. Totul depinde de tine, ce vrei de la şeptarul tău. Pentru că superbul motor îl vei avea oricum.
Şi la interior BMW a aplicat mici detalii care te fac să te simţi special. Volanul are un design nou, preluând elemente de la cel clasic al Seriei 7, dar cele trei spiţe sunt mai sportiv desenate. În plus, lângă levierul schimbătorului găsim din nou inscripţia V12. Chiar înainte de a scrie acest articol, m-am uitat peste versiunea precedentă a lui 760Li, despre care am aflat că nu scria nicăieri despre motorizarea de sub capotă. Se pare că acum BMW are cu se lăuda şi o face pe unde poate. Din punctul meu de vedere este binevenit, pentru că şi modul în care arată legate V şi 12 este extrem de frumos.
După această variantă ce o să fie prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva, nu cred că este nevoie de un M7 adevărat. Câţi cai să mai aibă şi ăla? 700? Nimeni nu vrea suspensii tari pe un Seria 7. Cum spuneam, în afară de Mercedes-AMG S65, nu mai oferă niciun alt producător o astfel de variantă în gamă. Noul M760Li este exact cireaşa de pe tortul denumit Seria 7. Iar orice alt cuvânt este de prisos.