Prezentare: Audi RS6 şi RS7 Performance

Dynamic photo, Colour: Misano Red

Bineînţeles că 560 de cai putere pe un break nu sunt de ajuns. Nu? Aşa s-au gândit şi inginerii Audi când au stors încă 45 de cai putere din motorul V8 de 4 litri ce echipa modelele RS6 şi RS7. E ciudat totuşi de ce nu au fost denumite RS6/7 Plus? Pentru că există o tradiţie interesantă a modelelor “Plus” de la Audi. Ţin minte primul RS6 break ce avea această titulatură. Pe lângă faptul că aveam o maşină “de cărat” foarte puternică, inscripţia “Plus” îl făcea parcă şi mai special.

Dynamic photo, Colour: Ascari Blue

De obicei, versiunea şi mai performantă a modelelor RS venea pe varianta facelift. Audi RS6 facelift este foarte atrăgător, dar şi super agresiv. Pasajele roţilor sunt mult mai late, iar bara frontală poate fi comparată cu lamela unei locomotive. Numai că RS6 este chiar mai rapid. Şi nu vorbim de locomotivele româneşti. Totuşi, din punct de vedere vizual, noile RS6 Avant şi RS7 Sportback cu pachetul performance, nu diferă foarte mult de variantele lor “obişnuite”. Singurele diferenţe sunt la nivelul bării frontale, unde găsim inscripţia “quattro” poziţionată în fanta de aerisire şi bineînţeles, imensele discuri de frână carbon-ceramice. Jantele au dimensiuni ridicole, de 21 de inch, iar pentru această variantă, Audi oferă noua culoare albastră “Ascari Blue”.

Static photo, Colour: Ascari Blue

Static photo, Colour: Ascari Blue

Cel mai interesant aspect a celor două modele “ciudate” am putea spune, este parte mecanică. Pentru că motorul V8 de patru litri produce acum un total de 605 cai putere şi 700 Nm, cu funcţie overboost, ce urcă cuplul la 750 Nm, în anumite cazuri. Motorul este conectat la o cutie automată cu 8 rapoarte, dezvoltată special de inginerii RS, iar puterea este trimisă către toate roţile prin intermediul celebrului sistem quattro. Modelele RS de la Audi sunt faimoase pentru eficienţa cu care pun toată puterea motorului pe asfalt. Ei bine, cu acest upgrade, RS6 Avant şi RS7 Sportback accelerează până la 100 km/h în doar 3.7 secunde. Deja au intrat în teritoriul supercar-urilor. Prin comparaţie, un Mercedes-AMG GT-S atinge aceeaşi viteză în 3.8 secunde. Iar AMG GT-S este cam cea mai rapidă maşină pe care am condus-o, un supercar adevărat. Pentru modelele Audi se mai poate monta pachetul Dynamic ce urcă limitatorul la 305 km/h. Cum ar fi să dai flash-uri pe Autobahn, unui Ferrari sau Lamborghini, în timp ce tu transporti toată familia, plus bagajele aferente. Cam atât de speciale sunt aceste maşini RS.

Dynamic photo, Colour: Misano Red

Dynamic photo, Colour: Misano Red

Cockpit

Interior

Cu toate că nu sunt gândite pentru circuit, chiar deloc, din cauza greutăţii, RS6 şi RS7 oferă o suspensie pneumatică ce reduce garda la sol cu 20 de mm, faţă de versiunile standard, apoi un sistem de direcţie variabilă, plus diferenţial electronic pe puntea spate. Niciun model Audi RS nu a fost ieftin. Dar pentru ceea ce oferă preţul de peste 120.000 de euro, parcă nici nu pare aşa mare. Sunt maşini-prădător pentru supercar-uri, dar într-o caroserie extrem de practică. Cât de tare e asta?

Dynamic photo, Colour: Ascari Blue

Static photo, Colour: Misano Red

Static photo, Colour: Misano Red