Prezentare: Audi A7 facelift
Este prima dată când Audi A7 este supus unui facelift, dar oricum viaţa coupe-ului cu patru portiere nu este prea îndelungată. De prin 2010 aşa. În indrustria auto, după patru ani, spunem că maşina a ajuns la vârsta a doua. Dar în 2010 Audi a desenat atât de bine modelul A7 încât faceliftul 2014 abia se poate sesiza.
Cea mai mare schimbare la “noul” A7 este prezenţa farurilor Matrix LED, oferite prima dată pe fratele mai mare A8. Acesta este ultima fiţă în materie de iluminare, iar A7 este ultima fiţă în materie de Audi. Doar grila specifică Audi este acum ceva mai bine definită. Sincer, eu mă cam pricep la maşini, dar eu efectiv nu văd restilizarea spoilerului frontal. Dar dacă Audi aşa zice, înseamnă că aşa e. Blocurile optice spate nu au fost schimbate ca şi design, doar modelul LED-urilor care iluminează este nou.
Interiorul nu va suferi modificări majore, doar că opţional, noi culori se vor putea opta pentru tapiţerie. Iar materialele vor fi de calitate superioară.
Facelift-ul Audi-ului A7 este acum puternic tehnologizat. Mai ales când vine vorba de motorizări. Chiar dacă agregatele atât benzină, cât şi diesel, au rămas aceleaşi, au primit fiecare un plus de putere. În gama de motoare şi-a făcut loc cu acestă ocazie şi noul V6 3.0 TDI Clean Diesel de 218 CP sau 272 CP care oferă, în varianta de bază, un consum mediu de 4,7 l/100 km. Motorul 3.0 TDI bi-turbo produce 320 CP şi este cuplat la o cutie de viteze Tiptronic cu opt viteze, ce este oferită standard. Versiunea de top este S7 care are sub capota un motor 4.0 TFSI de 450 CP ce este dotat cu tehnologia “cylinder-on-demand”. Asta înseamnă că 4 dintre cei 8 cilindri se pot dezactiva la cerere sau atunci când nu este nevoie de toată puterea motorului. Totul pentru un consum redus.
Audi A7 rămâne un model extrem de frumos, poate cel mai frumos Audi, îşi păstrează linia de coupe cu 4 uşi, care l-a consacrat, dar devine acum mai elegant, mai rafinat şi mai tehnologizat.