Prezentare: Alpina B3 Touring
Voi începe cu clieșeul: ”Acesta este M3-ul break pe care BMW refuză să-l construiască”. Nouă, pasionaților auto ne plac break-urile rapide. Nimic nu e mai plăcut decât să depășești un supercar într-un mașină gândită să transporte cât mai multe bagaje. Totuși, poți compara un produs Alpina cu unul al diviziei M? Până acum vedeam tuner-ul Alpina ca fiind o variantă mult mai elegantă a unui model sportiv. Tocmai din acest motiv, mașinile modificate de Alpina aveau la bază look-ul non-M. Cu noul model B3 Touring, Alpina modifică pachetul M Sport.
Probabil mulți nu au observat acest aspect, dar pentru mine e important. Noul BMW Seria 3 are o bară frontală foarte potrivită pentru kit-ul clasic Alpina, iar cea M Sport, pentru divizia M. Cam asta era marea diferență, cel puțin de look, dintre cei doi tuneri. Un model Alpina este mult mai discret decât un model M, iar asta îl face și mai dezirabil, dar și mai exclusivist. E interesant totuși, că noul Alpina B3 Touring din pozele de astăzi, vine cu blocurile optice fără iluminarea LASER, implicit fără semnătura luminoasă specifică. Într-un fel, asta îl face să pară un model mai slab din gamă, de unde și ideea unui Alpina. Îmi place foarte mult că au ales varianta break pentru acest model, dar și superba culoare verde, specifică tunerului. În ofertă mai există, bineînțeles celebra culoare albastră de la Alpina. Din punct de vedere stilistic, noul B3 Touring bifează fiecare detaliu Alpina, până la jantele spițate cu diametru foarte mare. La interior, chiar dacă BMW a schimbat grafica instrumentarului de bord, fondul vitezometrului și turometrului sunt albastre. Acesta este iarăși un detaliu Alpina.
Iar acum să trecem la principalul subiect al noului model Alpina. Până acum, tunerul modifica un motor non-M, făcându-l mai puternic, depășind în unele cazuri modele pure M. Noul B3 Touring, în schimb, folosește motorul S58, ce va echipa noul BMW M3 anul viitor. Într-un fel e interesant că Alpina poate pune motorul ”de M”, chiar înainte de divizia sportivă a BMW. Este același motor prezent și pe nou lansatele X3M și X4M, ce produce 462 de cai putere și 700 Nm. Alpina a ales varianta standard de putere, dar știm că noul M3 va avea și o versiune Competition, cu peste 500 de cai putere. Cum era de așteptat, timpii oficiali nu sunt dezvăluiți, tocmai pentru a nu ”fura” din entuziasmul prezentării noului M3.
Întorcându-ne la clișeul de la începutul articolului, acesta chiar poate fi considerat M3-ul break. Deoarece folosește același motor, aceeași cutie, iar zvonurile că noul M3 va avea tracțiune integrală sunt tot mai aprinse. Informațiile oficiale spun că noul Alpina B3 Touring are un sistem x-Drive, dar noul M3 va avea un M x-Drive, asemănător cu cel de pe noul M5, ceea ce înseamnă că se poate opta pentru tracțiune spate exclusiv, spre deosebire de Alpina unde e permanent.