Prezentare: Alpina B7

În articolul de săptămâna trecută, am scris că BMW ar trebui neapărat să producă o variantă M pentru limuzina Seria 7. Dar tot acolo am spus că în această clasă nu contează atât de mult sportivitatea, pentru că oricum nimeni nu le duce pe circuit, mai mult, nimeni nu va face drift pe drumuri de munte cu o maşină mai lungă de 5 metri. Tocmai din acest motiv, BMW refuză să construiască o astfel de variantă, în schimb concentrându-se pe confort deplin pentru pasageri.

BMW-Alpina-B7-8 BMW-Alpina-B7-7 Totuşi, o navă amiral merită o versiune de top. Dacă se mai poate numi aşa. BMW 750Li este în acest moment cel mai special Seria 7 pe care îl poţi cumpăra. Zvonurile sugerează că va exista o variantă 760Li ce va folosi un motor V12. Aşa mai merge. Seria 7 plus V12 este o combinaţie perfectă. Până atunci însă, cei ce îşi doresc cel mai special Seria 7 de până acum pot apela către Alpina.

BMW-Alpina-B7-6 Cea mai nouă creaţie a “tuner-ului” BMW se numeşte B7, iar din punctul meu de vedere este exact ceea ce lipsea din acest tablou. Pentru că Mercedes Benz oferă clasa S în variantă 63 şi 65 AMG, iar Audi are S8 şi S8 Plus. În schimb, Alpina mi se pare ceva diferit. Este o creaţie în sine, nu doar un BMW “tunat”. Da, arată precum un BMW, dar fiecare detaliu de design, dar şi mecanic este special pentru această maşină.

BMW-Alpina-B7-3 BMW-Alpina-B7-5 BMW-Alpina-B7-2 Alpina are o istorie foarte lungă în modificarea modelelor BMW, dar în toată această perioadă au rămas foarte conservatori. Stilul lor de a modifica un BMW este acelaşi ca acum câteva decenii. Pornesc de la varianta elegantă a maşinii, nu de la cea sport. Cu toate că au participat în competiţii auto, nu pe asta mizează design-ul Alpina. Modelul B7 primeşte un mic spoiler sub bara faţă, praguri ceva mai profilate, iar la posterior vedem un mic eleron pe capacul portbagajului. Doar cele patru ieşiri ale sistemului de evacuare arată ceva mai sportiv. În rest, exteriorul debordează de eleganţă dinamică, totul fiind foarte discret. Probabil cei mai mulţi vor avea dificultate în distingerea unui Alpina adevărat. Aceştia ar trebui să privească jantele de 20 sau 21 de inch cu multe spiţe şi îşi vor da seama, pentru că Alpina nu a schimbat acest design al jantelor de peste 20 de ani.

BMW-Alpina-B7-27 BMW-Alpina-B7-28 BMW-Alpina-B7-30 BMW-Alpina-B7-29 BMW-Alpina-B7-31 Aceeaşi poveste este şi la interior. Alpina mizează în continuare pe conservatorism şi eleganţă. În afară de cusăturile albastre sau verzi şi ceasurile de bord pe fundal albastru, nu sunt alte diferenţe faţă de un Seria 7 normal. Dar acele detalii fac diferenţa. Pentru că cine le vede ştie că are de a face un automobil extrem de special.

BMW-Alpina-B7-26 Dacă la nivel vizual discreţia este cuvântul de ordine, atunci când vorbim de capacităţile tehnice este cu totul altă poveste. Alpina a luat varianta 750Li a Seriei 7, ce foloseşte un motor V8 de 4.4 litri şi l-au modificat pentru a creşte puterea de la 450 la 600 de cai putere. Cuplul rezultat este ridicol. 800 de Nm sunt disponibili de la 3000 de rotaţii pe minut. Împreună cu transmisia ZF cu 8 rapoarte revizuită, acceleraţia până la 100 km/h se realizează acum în doar 3.6 secunde, iar viteza maximă depăşeşte 310 km/h. Este absolut impresionant cum o astfel de caroserie poate atinge asemenea valori. Dar noul Seria 7 este construit pe un şasiu complet nou, ce foloseşte elemente din fibră de carbon, despre care am vorbit şi în test drive-ul dedicat. 

BMW-Alpina-B7-14 BMW-Alpina-B7-11 Pentru toţi cei care se plângeau că nu există o variantă sportivă a Seriei 7, trebuie să vă spun că nu este nevoie. Alpina B7 este exact ce trebuia pe această caroserie. Multă putere, multă prestanţă, eleganţă şi exclusivitate. Nu sportivitate şi timpi pe circuit. Iar din punctul meu de vedere nimeni nu mai oferă asemenea combinaţie precum Alpina.