Playboy

Ce faci când afli că ai câştigat la LOTO? Te cuprinde emoţia, sari în sus de bucurie, zici că e o glumă, nu ţi se poate întâmpla ţie aşa ceva. Bineînţeles, nu vorbesc despre LOTO Prono, ci despre celălalt mare premiu, cel râvnit de cei mai mulţi: Mercedes Benz S-Class Coupe.

NIC-0291-2

Am primit vestea că voi experimenta o zi întreagă ce înseamnă highlife-ul. Ce înseamnă să faci parte dintr-un grup extrem de select, unde banii nu contează, puterea şi imaginea sunt cuvintele după care se joacă. Prima dată am fost invitat să asist la prezentarea oficială a maşinii în cadrul unui eveniment select la Autoklass Timişoara. Acolo am văzut viitorii clienţi ai unui S-Class Coupe. Ajuns la eveniment, maşina era acoperită, iar dezvelirea ei era programată pentru ora 19. Am fost întâmpinat cu şampanie, am văzut feţele highlife-ului timişorean, dar nimic nu s-a comparat cu momentul în care pânza s-a ridicat iar formele maşinii au fost strălucite de bliţuri. În secunda următoare toată lumea a înconjurat podiumul unde era expusă maşina. Ştiam că o voi avea o zi doar pentru mine, aşa că am rămas printre ultimii care au urcat la bord. Am mai rămas preţ de câteva ore la poveşti cu oamenii prezenţi acolo, dar eu eram tot cu gândul la întâlnirea de peste câteva zile.

_DSC0089 _DSC0164 _DSC0168 _DSC0172

După ce vara anului trecut am condus cea mai bună maşină din lume, dar care era în esenţă un sedan, o maşină de familie, acum a venit rândul celui mai bun automobil pentru burlacul playboy. Acesta este gândul meu când o privesc. Coasta de Azur, Dom Perignon, caviar, yahturi, femei frumoase, maşini, lux. Aceasta e viaţa unui playboy. Bruce Wayne, Tony Stark, dar şi James Bond sunt genul de bărbaţi care ar conduce un Mercedes Benz S-Class Coupe. Este maşina-trofeu pentru gentleman-ul-playboy. Elegantă, dar în acelaşi timp extrem de erotică.

NIC-0277 NIC-0302

A fost, probabil, articolul cel mai greu de pus pe “hârtie”. Două luni, aproape 60 de zile de concentrare până când totul trebuia să iasă cum trebuie. Am trecut de 500 de fani pe facebook şi am promis articolul, dar eu nu mă puteam aduna. Îmi era teamă că nu îl voi putea redacta. Ajunsesem până în punctul în care de fiecare dată când vedeam o imagine cu un S-Class Coupe, să mă apuce emoţiile. A fost o experienţă atât de intensă încât cuvintele de mai jos nici măcar nu se apropie de sentimentul pe care îl ai când vezi în faţă o operă de artă de peste 5 metri, sculptată de artişti.

Trebuie să ajungi la un anumit nivel al imaginii şi presigiului pentru a pune la vânzare un astfel de exemplar. Mercedes Benz are o istorie extrem de bogată în construcţia de coupe-uri mari, cu forme senzuale şi care îţi oferă o imagine puternică. Nici nu se punea problema ca noul S-Class Coupe să nu se ridice la astfel de standarde. Este automobilul perfect pentru nava-amiral a companiei, combinaţia între eleganţă, putere şi lux este prezentă în absolut fiecare detaliu al caroseriei. De la partea frontală agresivă, mai ales în pachetul sport AMG, care ne sperie cu prize de aer de mari dimensiuni, până la grila superbă decorată cu mici „diamante” şi logo-ul companiei care tronează în mijlocul acesteia, S-Class Coupe este un adevărat Mercedes Benz. Un detaliu de efect este prezenţa unui spliter sub bara faţă realizat din aluminiu. O imagine magnifică când soarele apusului se reflectă în acesta. Dar după ce soarele apune complet, adevăratul spectacol începe. Ce reprezintă luxul suprem, dacă nu cristale Swarovski în faruri? Da, Mercedes S-Class Coupe are 47 de cristale în blocurile optice. Doar aşa, că poate. În timp ce soarele apunea deasupra Timişoarei, silueta monumental de elegantă a profilului strălucea. Acea linie a plafonului este atât de dramatic trasată încât poate fi comparată cu linia zâmbetului Monalisei. Ceva ce nu poate fi reprodus. Atât de spectaculoasă e. Iar atunci când nu există stâlp central care să rupă design-ul profilului ai de a face cu una dintre cele mai frumoase maşini, nu doar din prezent ci din întreaga istorie. În schimb, linia plafonului îţi mută privirea spre fundul bombat al maşinii, care adoptă un design nou pentru constructorul german. Blocurile optice spate sunt desenate pe orizonală, dar proporţiile sunt perfecte, mai ales când priveşti difuzorul de aer şi cele două ieşiri ale evacuării. Nu pot să nu repet că noul Mercedes Benz S-Class Coupe este o operă de artă. O sculptură din aluminiu care te face să tremuri de fiecare dată când o vezi. De la capota lungă până la plafonul arcuit şi eleronul integrat în capacul portbagajului, S-Class Coupe reprezintă întruchiparea perfectă de care este capabil Mercedes Benz, fiind cel mai luxos coupe care a purtat cu mândrie „steaua în trei colţuri”.

NIC-0273 NIC-0294 NIC-0361-3

Ştiu că nu mai poţi de nerăbdare să urci în interior. După ce ai văzut-o venind spre tine, ai rămas cu privirea blocată în timp ce îţi dădea târcoale, ai făcut textul în cap, acum e momentul să deschizi uşa. Mercedes Benz S-Class Coupe are cel mai porno interior dintre toate maşinile existente pe piaţă. Poate de ce a fost configurat în roşu? Într-una din imaginile postate pe Instagram am scris despre acest interior că ar fi Playboy Mansion. Cine spunea că este identic cu cel din S-Class-ul berlină, îl rog să mai privească o data cele două. Acesta este mult mai frumos şi mult mai potrivit pentru un automobil cu două uşi. Cele două ecrane imense, linia fluidă care curge de la o oglindă la alta, scaunele îmbrăcate în cea mai spectaculoasă piele şi volanul cu 3 spiţe cu partea inferioară plată sunt detalii care te fac să crezi că orice alt interior de maşină este din Epoca de piatră. Urci la volan şi imediat un braţ metalic îţi oferă centura. Această maşină are grijă de tine. Apoi începe să-ţi facă masaj. Pentru că ai avut o zi grea. Îţi porneşte Night Vision-ul pentru că se lasă seara şi nu vrea să te oboseşti prea tare. Pune clima exact în locul unde vrei. Este o senzaţie foarte de interesantă. Inima îţi sare din piept de emoţii, dar în interior te simţi extrem de relaxat. Ca să ştiţi, Mercedes S-Class Coupe este cea mai silenţioasă maşină din lume. Absolut niciun sunet nu pătrunde în interior. Dacă vi se pare un lucru bun, eu încă nu sunt obişnuit cu maşini care să nu troncăne sau să bată ceva atunci când conduc. În S-Class Coupe nu auzeam nimic. Ciudat rău sentimentul. Bineînţeles toate au durat 5 minute, până când am pornit-o.

NIC-0317 NIC-0360 NIC-0373

Uzina de putere de sub capotă are 4.7 litri şi cea mai frumoasă configuraţie din lume: V8. Un motor cu 8 cilindri dezvoltat de către Mercedes Benz sună absolut fantastic, chiar diabolic ar spune unii. Este baritonal, grav şi foarte gutural. Nu mai ai nevoie de superbul sistem de sonorizare Burmeister. De fapt, acesta este mult prea bun să nu-i dai drumul. Stând în maşină, atât de relaxat şi confortabil, mă gândeam că nu mă voi putea concentra la drum.

Prima dată după ce am ieşit pe şosea am realizat de fapt cât de mare este un astfel de coupe. Mi se părea că spaţiul până la portiera dreaptă era imens, iar capătul capotei era undeva la orizont. Mi-a fost şi frică să mă uit în oglinda retrovizoare. Mulţi îmi spun că sunt un tip mare, dar credeţi-mă în această maşină m-am simţit extrem de mic. Fapt pentru care nu am vrut să trag tare prin oraş. Până mă obişnuiam cu dimensiunile.

Oricum, în esenţă, S-Class Coupe este un Grand Tourer, un automobil care să te ducă rapid şi în confort deplin la destinaţie. Cred că cei mai mulţi vor conduce această maşină la viteze de oraş, pe bulevarde sau de ce nu, pe o faleză. Nici eu nu mai cred asta! Hai să o scoatem pe autostradă se vedem ce poate.

NIC-0343 NIC-0352

Cum spuneam, în interior nu auzi absolut niciun zgomot, doar undeva din spate, evacuarea îşi face simţită prezentă când piciorul drept e mai greu. Superbul motor V8 nu trebuie să se ramolească în oraş. Are totuşi 455 de cai putere. Aceştia trebuie puşi la muncă. Păcat că totul durează doar câteva secunde. Din momentul în care ai apăsat pedala de acceleraţie, până când poţi să-ţi pierzi carnetul, sunt puţine secunde. Nu am cronometrat exact, dar până la 100 km/h îţi ajung 4.6 secunde. Într-o maşină de 2 tone. Şi două uşi. Noul Mercedes Benz S500 Coupe vine doar cu tracţiune integrală, ceea ce, din punctul meu de vedere, este binevenit. Deoarece niciodată nu vei face drifturi cu ea, aşa că sistemul 4Matic este acolo pentru confortul şi siguranţa ta. De ce pentru confort? Pentru că atunci când accelerezi viteza o simţi doar când te uiţi în acel display din spatele volanului. Nu sunt reprize brutale, totul e lin şi confortabil. Dar să nu vă lăsaţi păcăliţi de acest aspect. Când selectezi modul sport de pe consola centrală, este greu să-ţi ţii capul departe de tetieră. Iar dacă prinzi o suprafaţă cu aderenţă scăzută, simţi sistemul 4Matic cu luptă pentru ultima picătură de tracţiune. 4.6 secunde până la 100 km/h sunt comparabili cu orice model sportiv veritabil, dar confortul şi eleganţa sunt rezervate doar pentru S-Class Coupe.

NIC-0365-2

Mercedes Benz S-Class Coupe se adresează celor care vor să se simtă într-un mijloc de transport precum se simt în propria vilă. Departe de gălăgia exterioară şi în confort maxim, dar în care imaginea să fie prestigioasă. Privit din exterior ştii că ai de a face cu un automobil extrem de scump şi extrem de calitativ. Este impozant, dar nu ostentativ. Cum spuneam, un fel de gentleman-playboy. Un tip îmbrăcat la patru ace, dar fără cravată.

Nu credeam că după ce am condus noul S-Class sedan, o altă maşină poate fi mai potrivită. Varianta în două uşi a acelui automobil senzaţional oferă exact doza necesară de aventură, adrenalină, dar şi de imagine mai puternică, dacă era posibil. Conducând un S-Class Coupe nu prea se poate compara cu absolut nimic altceva, sunt foarte puţini producători auto care să mai ofere o astfel de caroserie în gamă. Nivelul de lux atins de această maşină ne poate spune că preţul este irelevant. Nu asta contează când te uiţi la coupe-ul clasei S. Pentru ce a fost gândit, S-Class Coupe atinge toate aspectele. Toate cunoştinţele Mercedes Benz în materie de tehnologie şi confort, îmbrăcate în cea mai senzuală caroserie.

NIC-0288

Am aflat ce înseamnă să ai putere. Am aflat cum e să fii privit cu admiraţie, dar şi cu invidie. Maşina asta a întors mai multe capete decât orice altceva cu care am fost. Este extravagantă, sclipitoare, are un interior absolut fabulos, în care te simţi şeic, este exact cum trebuia să fie emblema supremă Mercedes Benz. Cine ar fi crezut că după ce sedan-ul clasei S aduce la fiecare variantă ampatamente mărite, cel mai bun S-Class să aibă doar două uşi?

Trebuie să existe termeni de măsurare a imaginii, iar când vine vorba de lux şi imagine, vor exista extreme. De la forma epocală a caroseriei, la interiorul demn de orice vis umed, până la superbul motor cu opt cilindri în V, Mercedes Benz S-Class Coupe este dovada că punctul culminant al unui producător auto pentru care prestigiul, dar şi istoria reprezintă „The best or nothing”. Atât doar că S-Class Coupe este simplu „The best” fără nicio continuare.

NIC-0342 NIC-0343 NIC-0347 NIC-0363