MG3 Hybrid+ – Test Drive
MG3 Hybrid+ – Micul gigant
Când vine vorba de electrificare, marea problemă, din punctul meu de vedere, este prețul de achiziție. Poate unele voci ar spune că și autonomia este o problemă, dar ultimele modele chiar au autonomii decente, dar în continuare nu sunt tocmai accesibile. Soluția ar fi o hibridizare eficientă, unde anxietatea autonomiei nu mai apare, dar poți rula electric, iar consumul este foarte mic. După ce au luat cu asalt piața din România, oferind cel mai ieftin model full-electric compact și cel mai ieftin SUV plug-in hybrid, acum, marca MG lansează pe piață micul gigant. E vorba de noul MG3 Hybrid+, un hatchback de oraș, ce rivalizează cu modele precum Renault Clio hybrid, Toyota Yaris și chiar Dacia Sandero, deoarece prețul de bază este de sub 20.000 euro, pentru o mașină cu o fișă tehnică cel puțin impresionantă.
Sincer vă spun, mi-am dorit de mult să conduc acest model, mai ales că impresiile generale, din testele internaționale, ne arătau o mașină completă, în ciuda clasei din care face parte. Odată ce acest model a ajuns la MG Motor Oradea, am stabilit un test drive, iar spre bucuria mea, a fost un test complet, intins pe mai bine de 500 de kilometri, prin diferite peisaje și pe diferite porțiuni de drum. Chiar dacă vorbim de o mașină de oraș, voiam să văd cum se comportă și la drum lung sau pe viraje, așa că am plecat de la showroom-ul din Oradea, până la Baia Mare și înapoi, într-un test spectaculos.
Primele minute cu mașina au fost destul de scurte, deoarece mă aștepta o zi lungă de condus, nu am apucat să o studiez prea bine la exterior, ci m-am urcat direct pe centura ocolitoare a Municipiului Oradea. Mașina de test era foarte nouă, avea doar câțiva kilometri, eu fiind primul șofer. Cumva nu mă așteptam la vreun consum prea spectaculos, deoarece orice mașină are nevoie de un timp de rodaj, să se obișnuiască cu stilurile de condus, dar spre suprinderea mea, chiar și la viteze ridicate, pe drumurile expres, consumul nu a depășit 6 l/100 km. Totuși, la peste 120 km/h auzi ceva zgomot la rulare, mai mult de la insonorizarea interioară. Dar nu este nimic deranjant, este asemănător cu cel al unui model din generații mai vechi. Totuși, stabilitatea la viteze înalte este surprinzătoare, mai ales că jantele măsoară doar 16 inch în diametru și par o idee cam mici, în comparație cu restul caroseriei, chiar dacă MG3 Hybrid+ are doar 4 metri lungime.
La intrarea pe drumurile naționale, acolo unde viteza de deplasare este de aproximativ 90-100 km/h, MG3 Hybrid+ se simțea foarte bine, iar aici sistemul hybrid compus dintr-un motor pe benzină 1.5 litri, cu 4 cilindri, conectat la un motor electric, produc 195 de cai putere, deci suficienți pentru orice depășire. De fapt, acest sistem este chiar mai complex, deoarece transmisia automată are doar 3 trepte, dar acestea sunt treptele clasice 4,5,6, astfel, atunci când apeși pedala de accelerație, prima dată simți cuplul instant al motorului electric, iar apoi, odată ce urci în viteză, de exemplu peste 60 km/h simți cum intră motorul termic, direct în treapta 4, iar dacă ții piciorul pe accelerație, transmisia schimbă, iar tu ai din nou un boost de putere. Necesită un timp de obișnuiță, ca să exploatezi la maxim toate resursele acestui motor, dar e bine că totul funcționează fără să fie nevoie de alte sisteme. Chiar și trecerile prin modurile de rulare nu schimbă neapărat comportamentul, doar în modul sport, răspunsul accelerației este ceva mai rapid.
Cu 195 de cai putere pe o caroserie atât de mică, MG3 Hybrid+ are o putere similară cu cea a unui hothatch, cum era vechea generație Ford Fiesta ST, de exemplu. Bineînțeles, nu ai dramatismul specific al unui hothatch, nu ai o evacuare gălăgioasă, nici nu ai o ținută de drum rigidă. Suspensiile în MG3 Hybrid+ absorb foarte bine denivelările din drum și se simt cel puțin ca la un model dintr-o clasă superioară. La fel și direcția. Aceasta este cea mai potrivită pentru traficul urban, dar și la viteze înalte este suficient de grea și stabilă.
Drumul din Oradea până în Baia Mare l-am realizat la un consum de doar 5.1 l/100 km, o valoare foarte bună din punctul meu de vedere, în condițiile date. Adică mașină foarte nouă și accelerări rapide pe alocuri. Cu siguranță, clienții care optează pentru un MG3 Hybrid+ vor descoperi consumuri chiar mai mici. Fișa tehnică ne spune o valoare în jur de 4 l/100 km. Motivul pentru care am venit până la Baia Mare vi-l voi spune într-un articol viitor, dar odată cu acest popas, am avut timp să reflectez asupra design-ului noului MG3 Hybrid+.
Micul hatchback are un design destul de generalist, care se încadrează cu restul gamei, mai ales noile MG4 și HS facelift, având blocuri optice încruntate, care pot avea iluminare LED, o capotă cu nervuri, iar în bara frontală avem o grilă de mari dimensiuni, flancată de prize de aer, care pe acest model sunt false. Dar ajută la un aspect suficient de sportiv. La fel ca la fratele full-electric MG4, avem în partea inferioară a bării frontale, un splitter destul de agresiv. Personal, îmi place foarte mult cum arată MG3 Hybrid+ privit din față, este o imagine proaspătă în segment, mai ales în această nuanță denumită Pastel Yellow.
Din lateral, se vede că este o mașină din clasa mică, nu este foarte lung, iar forma generală îmi amintește în continuare de un Ford Fiesta. Totuși, e plăcut să vezi muchii agresive pe laterale, în zona portierelor, suprafața vitrată este destul de sportivă, dar cum spuneam și mai sus, jantele par o idee cam disproporționate. Design-ul este sportiv, dar cred că MG3 Hybrid+ merita niște jante cel puțin pe 17 inch, dacă nu chiar pe 18 inch. Dacă partea frontală este agresivă și sportivă, posteriorul mi se pare că are un design mai ”cuminte”. Blocurile optice, da, sunt încruntate, dar nu la fel de agresive, iar în rest, lipsesc artificiile de design. Doar pe laterale are niște lumini reflectorizante, iar bara posterioară are câteva muchii. Probabil pentru cei mai mulți fani, acest design mai curat este de bun augur.
După ce am analizat design-ul exterior, era timpul să mă întorc spre Oradea, dar pe un traseu mult diferit. Prin munții Pădurea Neagră, coborând din Maramureș spre Aleșd. Pentru mine, acesta este unul dintre cele mai frumoase drumuri din România, fiind asfaltat perfect, foarte multe viraje, dar nu neapărat ace de păr, și peisaje spectaculoase prin satele slavone. Am trecut prin poarta ce face intrarea în Maramureș, iar prin această zonă, nici traficul nu este atât de aglomerat, așa că am putut să exploatez și mai mult performanțele lui MG3 Hybrid+, fără să mă mai uit la consumul de carburant.
MG3 Hybrid+ putea foarte bine să fie un model full electric, deoarece doar motorul electric produce 136 de cai putere singur, dar când intră și motorul termic de 1.5 litri, mai adaugă 75 de cai putere. Deci mașina se simte 80% ca un model electric, cu un boost pe benzină, acolo unde este nevoie. Pe mine mă interesa cum stă pe viraje, astfel, undeva spre apus am ajuns pe cea mai virajată porțiune din acest traseu. Pe aici am fost cu mai multe modele de la BMW Grup West Premium Oradea, așa că știam destul de bine fiecare viraj. Spre seară, cum spuneam, nici traficul nu mi-a dat bătăi de cap, așa că am găsit în MG3 Hybrid+ un model chiar distractiv. Direcția este foarte precisă, iar design-ul pătrățos al volanului îți oferă o priză excelentă. Mi-aș fi dorit ca scaunul șoferului să coboare ceva mai mult, dar te obișnuiești în timp. În ciuda roților mici, nu am observat deloc senzația de subvirare, doar pe frânările puternice, spatele are tendința să nu își mai păstreze trasa. Dar asta se întâmplă doar la limită.
Nu mă așteptam deloc să mă distrez atât de tare cu un MG3 gândit mai mult pentru oraș, dar trebuie să recunosc că și acestă porțiune drum ajută la senzația de bucurie. În acest test, MG3 Hybrid+ era într-o echipare de mijloc, dar în care primești absolut tot ce ai nevoie în trafic. Design-ul interiorului nu este spectaculos, fiind mai mult funcțional, avem instrumentar complet digital în spatele volanului, dar cu o diagonală relativ mică, iar deasupra bordului mai avem un ecran, mai mare, pentru sistemul de infotainment. Acesta este touchscreen și oferă toate funcțiile și dotările pe care le găsești și pe frații mai mari. Mai avem și niște butoane pentru sistemul de climatizare în partea inferioară și materiale rezistente pe panourile de uși și pe bord. Îmi place că în fața pasagerului avem un detaliu interesant, o grafică în romburi regăsite și pe scaune. Informații despre spațiul interior și volumul portbagajului, le găsiți în testul video de pe youtube. Aveți clipul la finalul acestui text.
Revenind la paragraful de început. Acest MG3 Hybrid+ este un hatchback extrem de eficient, cu un sistem hybrid complex, chiar și la nivel de transmisie, foarte bine dotat, dar care nu depășește 20.000 euro. De fapt începe de 19.500 euro, pentru un hatchback de 195 de cai putere. Din punctul meu de vedere este un best-buy. Restul detaliilor, cum ar fi ținuta de drum excelentă și consumul foarte bun, mi se par doar bonus, pentru micul gigant MG3 Hybrid+.
MG3 Hybrid+ Excite oferit pentru test drive de MG Motor Oradea