McLaren 650S Le Mans
McLaren F1 este considerată maşina etalon a anilor 90. Când a apărut în 1992 a devenit cea mai rapidă maşină din lume, atingând o viteză maximă de 372 km/h, iar acest record a stat în picioare nu mai puţin de 16 ani, până la apariţia Bugatti-ului Veyron. McLaren F1 a fost gândită în special pentru competiţii, fapt pentru care postul de conducere este pe mijloc. Da, în total sunt 3 locuri. Echipat cu un motor V12 de provenienţă BMW care produce 627 de cai putere, McLaren F1 a devenit una dintre legendele auto mondiale.
Pentru a putea participa în competiţiile auto, McLaren împreună cu BMW a dezvoltat modelul F1 GTR, care a devenit faimos în urma cursei de la Le Mans din 1995, atunci când a reuşit să bată prototipurile construite special pentru acea cursă. La aniversarea de 20 de ani de la acea victorie, divizia McLaren Special Operations (MSO) a adus un tribut acelei maşini, prin lansarea modelului 650S Le Mans.
Având la bază caroseria coupe a lui 650S, varianta Le Mans se diferenţiază de restul modelelor prin priza de aer montată deasupra plafonului, exact cum avea modelul F1 GTR. Aceasta redirecţionează aerul spre motorul V8 montat central, dar după cum declară oficialii McLaren, oferă drama necesară în interiorul cabinei. Varianta Le Mans va fi produsă doar pe baza caroseriei coupe, pentru o mai bună rigiditate şi este destinată în special pentru ieşirile pe circuit. Modelul are fante de aerisire tăiate în aripile faţă, pentru a reduce presiunea pe puntea faţă, iar fibra de carbon utilizată excesiv se găseşte la spliterul faţă, praguri, dar şi în difuzorul de aer redesenat. Mici aripioare sunt adăugate în spatele roţilor posterioare pentru o mai bună circulare a aerului. Exteriorul este vopsit în culoarea Sarthe Grey care ne aduce aminte de culoarea maşinii câştigătoare de la Le Mans 1995. Tot de inspiraţie clasică sunt şi jantele noului model. Acestea sunt relativ simple ca şi design, au 5 spiţe, dar sunt realizate din materiale extrem de uşoare. Printre spiţele jantelor putem vedea imensele etriere a sistemului de frânare, iar acestea sunt vopsite în oranj, la fel ca şi inscripţiile “Le Mans” regăsite pe laterale şi pe bara posterioară.
La interior, atmosfera este de curse, totul fiind îmbrăcat în piele Alcantara, iar elementele de confort lipsesc. Pe tetierele integrate ale scaunelor scoică, găsim inscripţia Le Mans.
McLaren 650S Le Mans este omagiul perfect adus unei maşini legendare, unei maşini care a câştigat fără drept de apel una dintre cele mai frumoase şi cele mai solicitante curse de anduranţă din lume: Le Mans.