Prezentare: McLaren 540C

McLaren cred că este cel mai “hot” producător de supercar-uri din prezent. În ultimul an a luat cu asalt tot ce înseamnă automobil super sportiv, chiar hyper sportiv. Superbul P1, de peste 1 milion de euro s-a vândut ca pâinea caldă, iar versiunile mai puţin exclusiviste, 650S, 675LT şi 570S ajută la creşterea brand-ului. Totuşi, cum spunea cineva, ultimul exemplu al familiei britanicilor este cel care contează. Cel mai ieftin. Cel mai slab. Pentru că acesta se va vinde cel mai bine.

McLaren-540C-3

McLaren spunea mai demult că se gândeşte la o serie de modele ceva mai accesibile, denumită Sport Series, iar acum avem primul exemplar. Denumit 540C, datorită puterii dezvoltate de motorul V8 de 3.8 litri, 540C va fi cel mai ieftin McLaren, cu toate că preţul de aproximativ 150.000 de euro nu este tocmai ieftin. Dacă restul modelelor din gamă suferă că arată prea similar cu extremul P1, cel mai ieftin are toate şansele să fie apreciat tocmai din acest motiv. Până la urmă 540C împarte cu fratele hypercar atât şasiul monococă din fibră de carbon, cât şi motorizarea V8 de 3.8 litri, atât doar că pentru 540C aceasta este sugrumată să nu scoată mai mult de 540 de cai putere. Sau oare pe marele P1 aceasta este supra solicitată? În fine. Noul McLaren 540C arată binişor, se văd influenţele fraţilor mai mari, de la blocurile optice cu design curbat şi stopurile formate dintr-o bandă de LED-uri, până la linia profilului. Este un P1 mai mic şi de aproape 10 ori mai ieftin, la care se ridică uşile în sus! Ce poate fi mai tare decât atât? 

1mclaren_540c_2404 2016-McLaren-540C-1051-626x382

Noul 540C intră în competiţie directă cu maşini precum Audi R8 sau Porsche 911 Turbo, datorită puterii, performanţelor şi preţului asemănător. Cel mai “slab” McLaren accelerează până la 100 de km/h în doar 3.5 secunde şi are o viteză maximă de 320 de km/h. Prin comparaţie aceste valori sunt aproape exacte cu ale R8-ului, cu menţiunea că modelul din Ingolstadt este ceva mai rapid la viteză maximă, atingând 323 km/h. Porsche-ul 911 Turbo nu este la fel de rapid în viteză maximă, cu “doar” 315 km/h în bord, dar atinge prima sută în 3.4 secunde. Sunt foarte curios să văd cum se va descurca noul 540C în faţa rivalilor, în materie de vânzări. Totuşi Porsche 911 este unul dintre cele mai vândute modele sport al tuturor timpurilor, iar Audi R8 este foarte apreciat de toată lumea. În această lume, a maşinilor de peste 500 de cai putere şi peste 150.000 de euro, clientul cam ştie ce vrea, iar cine nu ştie, trebuie convins. Când vine vorba de design-ul exterior, un criteriu extrem de important în această ligă, Porsche este veşnicul tânăr, cu un design atemporal, dar care este considerat sec de foarte mulţi. Pe de altă parte, Audi R8 este foarte exotic, în ciuda cerculeţelor din grilă, dar a doua generaţie a supercarului nu a fost foarte bine primită de fani, din simplul motiv că arată prea similiar cu generaţia pe care o înlocuieşte. Acum e rândul vedetei articolului nostru. 540C este, da, foarte asemănător cu restul gamei, dar lumea va crede că ai o maşină mult mai scumpă decât ai plătit. Asta e un plus. Nu o să te faci de râs la niciun semafor, indiferent ce rival ai lângă tine. Iar cum am citit undeva, dacă lumea te întreabă ce conduci, poţi spune foarte lejer, un McLaren! Este mult mai rezonant decât un Audi sau chiar Porsche. La ultimele două trebuie să explici alegerea. “Da, e un Audi, dar e ala supercar, lăsat, sport, 500 de cai, ştii?” La fel şi la Porsche, da, orice 911 are un preţ de peste 100 de mii, dar tu ai varianta Turbo, de ce nu ţi-ai luat Turbo S? şi întrebări din astea. Om trăi şi om vedea…

2016-McLaren-540C--rear 129966-mclaren-540c-2 mclaren-540c-3 (1)