Jeep Avenger a fost prezentat în România
Jeep Avenger în România
Odată la câteva săptămâni, merg la București pentru niște teste cu modele noi de presă, așa că îmi fac programările din timp. Totuși, după ce la începutul primăverii am fost cu nu mai puțin de 9 mașini, acum la începutul verii, nu am reușit să-mi programez prea multe. Cu toate acestea, evenimentele de lansare se țin lanț, așa că în scurta vizită la București, am reușit să asist la prezentarea pentru prima dată în România, a celui mai nou model Jeep.
Știți foarte bine cât îmi este de dragă această marcă, având până acum un Cherokee XJ de offroad, și trecând acum la un Commander. Prin 2006-2007 când a fost lansat Commander, era cel mai mare și cel mai spațios Jeep prezentat vreodată. Erau alte perioade, eram înainte de criza economică, așa că Jeep a vrut să intre în luptă cu SUV-uri premium. Un astfel de model probabil că nu s-ar potrivi în aceste timpuri, pentru că acum clienții caută modele electrice. Ei bine, Jeep reușește să se reinveteze și să ofere publicului un astfel de produs.
Jeep Avenger vine cu un nume puternic, de super-erou și promite să fie cu adevărat un SUV de oraș. Este primul model full electric, dar și cel mai mic Jeep de până acum. Totuși, rămâne în continuare fidel design-ului pătrățos, specific mărcii, dar într-o abordare cât se poate de modernă. Nu lipsesc nici micile detalii, cum ne-a obișnuit Jeep. În data de 23 mai, la showroom-ul Jeep Pipera, a fost dezvelit pentru prima dată în România, acest model. Mai avem de așteptat niște teste de presă, chiar și până când ajunge în showroom-urile din țară, dar a fost o experiență numai bună pentru un prim contact cu Jeep-ul care va ajunge în mai toate garajele.
Dacă până acum marca americană era preferată de fanii adevărați, cu noul Avenger, Jeep intră într-o clasă foarte aglomerată, foarte căutată, mai ales că pune la dispoziție un tren de rulare electric. După succesul avut cu modelele hybrid 4xe, trecerea la full-electric e benefică, mai ales când vorbim de un SUV urban. Introducerea modelului Jeep Avenger în Europa marchează începutul următoarei etape de electrificare a mărcii Jeep – valul BEV – care va aduce pe piață patru vehicule complet electrice până în 2025. Dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Paris din 2022, Jeep Avenger a fost deja apreciat atât de clienți, cât și de experții din domeniu. Chiar înainte ca primele vehicule să fi fost livrate clienților din Europa, noul Jeep Avenger complet electric a atras recunoașterea mass-media, fiind desemnat, printre altele, Mașina Anului 2023 și Cel mai bun SUV de familie în cadrul premiilor Women’s World Car of the Year (WWCOTY) 2023.
Avenger adoptă noua platformă electrică modulară e-CMP2, care a fost personalizată în mod semnificativ cu reglaje specifice pentru a oferi cea mai bună capacitate JEEP din clasa sa, nu mai puțin de 60% din componentele sale fiind dedicate în totalitate JEEP.
Plecând de la această platformă, consolele față și spate au fost reduse la minimum, având zone de protecție complet noi, care sunt cu 30 mm mai scurte și oferă aceeași performanță de absorbție a energiei.
Vehiculul a fost înălțat pentru a maximiza garda la sol, punctul cel mai de jos fiind scutul motorului, unde există 209 mm la nivelul suspensiei și până la 223 mm la nivelul scutului bateriei. Unitatea de propulsie M3 adoptată pe Avenger este un e-motor de 400 volți de generația a doua, foarte eficient. Este prima unitate de propulsie lansată de eMotors – joint-venture-ul STELLANTIS 50/50 cu NIDEC, și furnizează 115 kW, ceea ce este echivalentul a 156 CP și 260 Nm de cuplu maxim.
Un alt element cheie care permite o autonomie ridicată este bateria. Noua baterie de 54 kWh a lui Avenger este produsă tot de STELLANTIS în fabrica din Tychy și oferă o densitate energetică de top, împreună cu un raport excelent între energia nominală și cea utilizabilă – care este de 51 kWh. Pachetul de baterii este alcătuit din 17 module și 102 celule cu chimie NMC 811 Litiu-Ion. Autonomia promisă este de 400 km în ciclul WLTP sau aproximativ 550 km de rulare doar în oraș.
Evenimentul de lansare în România a strâns un număr important de jurnaliști români, fapt ce accentuează interesul pentru acest model. Undeva prin toamnă, vom vedea noul model pe străzi, pentru că deja s-a anunțat prețul de început: 27.500 euro.