Geneva 2020: Koenigsegg Gemera
În ciuda faptului că Salonul Auto de la Geneva s-a anulat, din cauza epidemiei cu coronavirus, standurile companiilor erau deja aranjate, înainte să se facă anunțul anulării. Unii și-au strâns catrafusele încă din ziua anunțului, alții, precum suedezii de la Koenigsegg, au preferat să continue cu scena, cu luminile, cu tot show-ul, deoarece modelul pe care îl prezintă naște o nouă clasă. Cea Mega-GT.
Tot ei au inventat și Mega-Car-ul. Adică mașina de 1MW putere, prin modelul One:1, care avea 1360 cai putere. Chiar dacă par o firmă mică și fără prea multă istorie, vizionarul fondator, Christian von Koenigsegg poate fi văzut ca un geniu contemporan. Cu fiecare model lansat depășește limitele tehnologiei și ale performanțelor. Ne așteptam ca suedezii să lanseze un model nou, dar nu ne așteptam la o astfel de caroserie. Este primul Mega-GT, deoarece este un hypercar capabil să transporte 4 pasageri în confort. În plus, cred că este primul automobil cu motor central și 4 locuri. Cum au reușit această performanță?
Ei bine, cum spuneam, fondatorul companiei este tip vizionar. Noua lui mașină dezvoltă 1700 cai putere, 3500 Nm, poate accelera până la 100 km/h în doar 1.9 secunde și poate transporta pasagerii și bagajele acestora la viteze de peste 400 km/h. Secretul stă în 3 motoare electrice, unul pe fiecare roată din spate și unul pe vilbrochen, care împreună dezvoltă 1100 cai putere. Pe lângă acestea mai stă un motor de doar 2 litri și 3 cilindri, care singur dezvoltă 600 de cai putere. Mașina poate fi alimentată cu orice tip de benzină, dar cu metanol E85 are aceleași valori de CO2 ca și una full electric. Deocamdată sunt puține informații despre complexitatea acestui sistem hybrid, în plus, eu cred că mai sunt încă vreo 4 ani până când acest model va vedea lumina producției de serie.
Dar să revenim la aspect. Koenigsegg Gemera are un ampatament de 3 metri, suficient pentru a face loc pasagerilor din spate. Interiorul este tipic pentru un astfel de automobil, adică abundă de materiale scumpe. Scaunele sunt foarte sportive, chiar și cele spate, iar planșa de bord este foarte simplistă. Aproape că îmi aduce aminte de cea a lui Tesla Model 3. Totuși, în Koenigsegg lucrurile sunt mult mult mai frumoase. Îmi place design-ul volanului și faptul că ieșirile evacuării sunt deasupra. O să fie interesant să-l auzim, să vedem cât de mult au reușit suedezii să scoadă dintr-un motor de 3 cilindri. Design-ul exterior este oarecum ciudat, dar se potrivește cu caracterul mașinii. Avem o capotă lungă și o linie a plafonului care merge mult înspre spate, ceva ce nu am mai văzut decât la concepte fără nicio intenție de producție. O idee interesantă sunt portierele extrem de lungi, pentru a face loc pasagerilor spate și care se ridică, deci nu o ai probleme dacă parchează cineva lângă tine. Atâta timp cât ești într-o parcare subterană joasă.
Koenigsegg încearcă noi nișe, dar în același timp forțând limitele tehnologiei. Sincer, suedezii nu mai au ce demonstra. Cumpărătorii lor știu deja de ce sunt capabil, iar noi restul, ne rămâne să admirăm realizările tehnologice. Ceea ce poate va reuși Koenigsegg cu această mașină, este de a deschide calea unei noi clase. Bugatti a cochetat cu această idee mult timp, acum poate o să fie momentul să vedem un drag race cu 8 pasageri la bord.