Prezentare: Volvo XC 90
Dacă piaţa SUV-urilor full size de lux ar fi un joc de poker atunci putem spune că Volvo a dat All-In. Asta pentru că a stat şi a gândit noua generaţie a celui mai important model al lor, timp de 12 ani. Atât a trecut de la prima generaţie XC90. Dar au aruncat cărţile pe faţă având o importantă pereche de aşi.
Acum ceva timp Volvo a dezvăluit în avanpremieră interiorul noului lor SUV, despre care am scris aici. Am rămas atât de impresionat de design şi tehnologie încât nu mai puteam aştepta să văd şi exteriorul. Aseară, Volvo a arătat lumii ce au muncit ei de când au fost preluaţi de chinezii de la Geely. Totodată acesta este primul Volvo 100%. Nu mai împarte şasiul sau tehnologia cu altcineva. Este un produs pur scandinav, la care s-au folosit yuani.
Noul XC90 este un SUV cât se poate de nou, puternic tehnologizat şi extrem de sigur. Designul exterior este destul de cuminte pentru nivelul la care aspiră Volvo, dar fără îndoială este frumos. Farurile sunt piesa de rezistenţă a părţii frontale, cu luminile LED în forma literei T, botezate “ciocanul lui Thor”. Sunt extrem de spectaculoase şi dau maşinii o imagine de concept. Grila are acum dimensiuni generoase, dar profilul noului SUV este cât se poate de clasic. Volvo nu a mizat pe artificii de design, iar acest lucru nu poate decât să mă bucure. Pare o maşină masivă, iar având liniile drepte, mă duce cu gândul la SUV-urile de altă dată. Când ştiai că ai în faţă un “jeep”. Spatele pare mai mult o evoluţie a fostului model, dar este foarte frumos desenat. Probabil singura obiecţie pe care o am e acea “codiţă” a farurilor, care se întinde spre aripă, dar cine sunt eu să o judec? Eu am văzut maşina asta doar de câteva ore, iar Volvo a muncit la ea câţiva ani. Deci sunt sigur că ei ştiu mai bine dacă trebuia sau nu acea “codiţă”.
Despre interior numai de bine. Cum spuneam, pur scandinav, cu materiale excelente, multă piele şi lemn, dar şi inserţii de aluminiu şi cristal. Mai ales pentru schimbător. Bordul este dominat de ecranul sistemului de infotainment, care arată precum o tabletă şi încearcă să elimine cât mai mult din butoanele fizice. Noul XC90 va fi oferit atât în variantă cu 5 sau cu 7 locuri. Despre capacităţile off-road ale noului model nu s-a vorbit, dar ar fi păcat să nu fie capabil, mai ales că arată precum un offroader.
Până să fie scos în teren accidentat, pe şosea Volvo XC90 este propulsat de două motorizări diesel de 190 şi 225 de cai putere sau de două pe benzină. Prima versiune T5 produce 254 de cai putere, iar T6 foloseşte turbină şi compresor mecanic, pentru un total de 320 de cai putere. Una dintre cele mai interesante motorizări este hibridul T8 care produce 400 de cai putere, având un motor pe benzină de doar 2 litri şi unul electric. Oricât de interesant pare, nu va fi un bestseller în materie de motorizări.
Acum când Volvo a aruncat cărţile aşteptăm să vedem cine dă fold şi cine plăteşte. Nu mai sunt atât de mulţi la masă, aşa că cei rămaşi cu siguranţă au cărţi foarte bune. BMW are un X5 care se apropie de perfecţiune, Mercedes-Benz, un ML foarte popular, doar Audi cu al său Q7 ce se mai gândeşte. Volvo are deocamdată asul în mânecă, trebuie acum să vedem ce cărţi va întoarce crupierul, ăăă, pardon, clientul.