5 noutăţi ale noului Mercedes Benz E-Class

Ieri am văzut pe blog primele imagini şi câteva informaţii despre noua limuzină de clasă mare Mercedes Benz. Ca de fiecare dată, germanii sunt mai reticenţi în oferirea informaţiilor tehnice, dar site-ul mercedesblog.ro a reuşit să afle noutăţile cu care este înzestrat noul E-Class. Mai jos avem 5 noutăţi, unele în premieră, care demonstrează că această generaţie este cea mai tehnologizată limuzină din segment.

1. Blocurile optice cu tehnologie Multibeam LED

Cu toate că a renunţat la blocurile optice duble, încă de la faceliftul generaţiei precedente, E-Class păstrează două bande de lumini de zi cu LED, făcând trimitere spre generaţiile “ochioase”. Cu siguranţă noul E-Class va fi cel mai distinctiv Mercedes Benz pe stradă. Noile faruri beneficiază de tehnologia Multibeam, prezentată în premieră pe CLS şi supersportiva AMG GT-S şi folosesc fiecare 84 de diode LED, ce distribuie lumina automat pe suprafaţa carosabilului. Totodată aceste faruri sunt adaptive, putând urma virajul şi a spori vizibilitatea, fără a orbi ceilalţi participanţi la trafic.

Mercedes-Benz MULTIBEAM LED-Scheinwerfer: Mercedes-Benz MULTIBEAM LED-Scheinwerfer mit einer Raster-Lichtquelle mit 84 LED. Ermöglicht eine noch höhere Auflösung des Lichtbilds.Mercedes-Benz MULTIBEAM LED headlamps: Mercedes-Benz MULTIBEAM LED headlamps with a gridded light source containing 84 LEDs, enabling even higher resolution of the light output.

2. Dinamică superioară şi performanţe îmbunătăţite

Vechea generaţie folosea o platformă tehnică destul de învechită, în schimb noul model este construit pe noua platformă MRA, regăsită şi la modelele S-Class şi C-Class. Odată cu această schimbare, noul E-Class este mai uşor cu aproximativ 100 de kg faţă de generaţia anterioară, în ciuda creşterii în dimensiuni. Acest aspect se traduce într-o dinamică mult mai bună, o stabilitate mai bună pe şosea, mai ales că noul E-Class va fi dotat în premieră cu sistemul de suspensie pneumatică Air Body Control, ce se adaptează la suprafaţa asfaltului în timp ce rulezi. Pe lângă aceasta, E-Class dispune de Dynamic Select, care gestionează răspunsul cutiei, acceleraţiei, a direcţiei şi a suspensiilor, oferind modurile Confort, Eco, Sport şi Sport plus.

Datorită greutăţii reduse şi a trenului de rulare personalizat, noul E-Class se vrea una dintre cele mai dinamice limuzine din segment, mai ales când ne gândim că motorizările diesel vor avea 195 de cai putere dintr-un motor de doar 2 litri. La capitolul motorizări pe benzină vor culmina cu puternicul E63 AMG ce va dispune de motorizarea regăsită pe AMG GT-S şi anume un V8 de 4 litri, dar care se preconizează că va produce 600 de cai putere în varianta Mercedes-AMG E63 S. Pentru a ţine pasul cu schimbările, noul E-Class va avea şi o motorizare hybrid, ce va folosi un motor pe benzină de 2 litri împreună cu unul electric, pentru o putere maximă de 279 de cai şi 600 Nm.

2017-Mercedes-E-Class-24 3. Interior ultra tehnologizat

Pe lângă luxul oferit de materiale şi de îmbinările ireproşabile, noul E-Class promite să aibă unul dintre cele mai avansate tehnologic interioare. Pentru versiunile de echipare superioară, regăsim 2 display-uri de 12.3 inch, conectate între ele, oferind iluzia unul ecran imens. Acestea oferă o grafică excepţională şi o rezoluţie înaltă. În premieră, pe volan se vor găsi ecrane sensibile la atingere, în stilul celor de pe un smartphone, de unde şoferul poate acţiona diferite funcţii ale maşinii.

2017-Mercedes-E-Class-7 2017-Mercedes-E-Class-8 4. Mai aproape de maşina autonomă

Din moment ce tot mai mulţi producători prezintă soluţii noi pentru ca maşinile să se conducă singure, Mercedes Benz nu putea sta deoparte. Aşa că noul E-Class dispune în premieră de Intelligent Drive next Level, sistem ce este capabil de a urmări autovehiculul din faţă, să frâneze şi să vireze în funcţie de ceilalţi participanţi la trafic. Acest sistem funcţionează de la 0 la 200 de km/h. Sistemul se bazează pe marcajele drumurului şi pe semnele de circulaţie, dar Mercedes Benz spune că este capabil să gestioneze şi zonele unde marcajele sunt neclare. Acest sistem funcţionează în tandem cu Active Lane Change Assist, ce poate schimba banda de rulare, dacă şoferul semnalizează într-o anumită direcţie. Odată cu aceste sisteme ce permit ca automobilul să ruleze singur, nivelul de siguranţă oferit de noul E-Class este la cel mai înalt nivel. Active Brake Assist şi Evasive Steering Assist acţionează prompt în momentul unui accident, a unui impact iminent sau atunci când şoferul nu este atent sau nu mai poate evita un pericol. O noutate interesantă o reprezintă Sunetul Pre-Safe. Acesta emite un sunet de fundal exact înaintea unui impact pentru a proteja timpanele pasagerilor.

2017-Mercedes-Benz-E-Class-Active-Lane-Change-Assist 5. Smart Car

Noul E-Class va dispune de dotări ce îl transformă într-un smartcar. Sistemul Car-to-X Communication, permite schimbul de informaţii cu alte vehicule aflate pe drum, prin intermediul smartphone-ului. Datorită faptului că maşinile, teoretic, comunică între ele, probabilitatea unui accident este minimă. Tot cu ajutorul telefonului mobil, folosind o aplicaţie dedicată, şoferul unui E-Class poate scoate maşina dintr-o parcare îngustă, fiind afară din automobil.

The new E-Class – Intelligence and Safety

 

sursa informaţiilor: mercedesblog.ro