Prezentare: Toyota C-HR
Toyota C-HR este unul dintre cele mai de succes modele ale niponilor, nu doar în Europa, dar și în România, pentru că efectiv le vezi peste tot. Încă de la debut, clienții au sărit pe ele și și-au găsit locul în multe garaje. Și nu e de mirare, pentru că este un SUV Coupe pe placul clienților actuali, iar peste asta, mai vine și un sistem hybrid performant, ceea ce a făcut diferența între C-HR și concurență. În ultimii ani, Toyota a avut și o strategie de marketing foarte bună, cu modelul C-HR, pentru că l-au construit în volume foarte mari, care la început depășeau cererea. În schimb, în 2021 când a venit criza semiconductorilor, iar alți producători se chinuiau să aducă modelele clienților, Toyota avea deja stocuri și bineînțeles, timpul de așteptare era mult mai mic. Asta e doar o parte a strategiei, deoarece Toyota C-HR vine și un design foarte interesant, iar mașina era cerută și pentru acest lucru. Tocmai de aceea, facelift-ul aplicat acum ceva timp nu a schimbat radical nimic. Totuși, această generație începe să-și arate vârsta, iar acum Toyota a prezentat oficial a doua generație.
Mi se pare că Toyota este acum pe val cu design-ul exterior al modelelor sale, această linie a părții frontale ce a debutat pe Prius și Crown se potrivește de minune și pe acest SUV Coupe cum este C-HR. E interesant că noua generație este cât se poate de modernă și futuristă, dar în același timp păstrează imaginea inconfundabilă. Oricui arați aceste poze, îți va spune că e un C-HR. Partea frontală este dominată de blocurile optice de tip ”bumerang”, foarte înguste și care incorporează și luminile de zi. Acestea se unesc cu grila de mari dimensiuni, care pare preluată cumva de la Lexus. Personal nu văd nicio problemă aici, deoarece Lexus este marca premium.
Privit din lateral, noul C-HR păstrează cumva același profil, dar mult mai modern. Este în continuare un SUV Coupe, cu luneta extrem de plonjată, iar acum mânerul portierei spate este poziționat convențional. E interesant că au ales să o prezinte într-o vopsea bicoloră, care accentuează caracterul de coupe, mai ales când privești stâlpul al treilea. Până și jantele sunt mai bine proporționate în design-ul general. Aș putea spune că posteriorul este unghiul în care noul C-HR a rămas fidel design-ului primei generații, pentru că blocurile optice, chiar dacă acum sunt orizontale, ies în continuare în afara caroseriei. C-HR păstrează și eleronul de mari dimensiuni de deasupra lunetei. Per total, noul model este demn de o continuare a unui model de succes. Din punctul meu de vedere, așa se face și așa se desenează o generație nouă.
Ajungând la interior, noul Toyota C-HR este mult mai matur. Layout-ul este în mare parte la fel, cu ecranul sistemului de infotainment poziționat deasupra bordului, și cu consola centrală gândită mai mult pentru șofer. Pentru că acum forma de coupe este dată mai mult de luneta plonjată, nu neapărat de plafonul înclinat, pasagerii spate au mai mult loc la cap și probabil se va elimina senzația de claustrofobie de care spuneau unii.
Dar C-HR a fost o revelație și pentru trenul de rulare. Da, mulți clienți l-au ales pentru design, pentru că ieșea în evidență, dar sistemul hybrid este unul dintre atuurile acestui model. În plus, Toyota este liderul mondial când vine vorba de motorizări hybrid, iar cu această generație nu dezamăgește. Pentru că sub capota noului C-HR se vor găsi motorizări hybrid de 1.8 sau 2.0 litri, iar în premieră pentru C-HR și o versiune PHEV. Cea mai slabă motorizare va avea 140 de cai putere din motorul 1.8 litri, iar vesiunea de 2.0 litri folosește motorul de pe Corolla Cross cu 197 de cai putere. Această motorizare va fi disponibilă și cu tracțiune integrală. Versiunea Plug-in Hybrid va avea un total de 223 cai putere și o autonomie pur electrică de aproximativ 66 km. Deocamdată nu se știe dacă va există un model C-HR full electric sau va apărea un model similar dar sub altă denumire. Prețurile vor fi în jur de 38.000 euro, dar eu abia aștept să conduc una de la Toyota Timișoara, pentru că vreau să văd reacțiile oamenilor de pe stradă și din trafic.