Prezentare: Tesla Model S facelift
Cea mai discutată maşină din ultimii 5 ani este fără îndoială electrica Tesla Model S. Americanii au reuşit să producă un automobil extrem de capabil, foarte versatil, deloc poluant, dar peste toate acestea au avut probabil cea mai bună campanie de marketing dintre toate produsele apărute. Marketing-ul Tesla este comparabil cu cel de la Apple. Spun asta pentru că niciodată nu am văzut formându-se cozi de oameni în faţa reprezentanţelor pentru a-şi comanda o… maşină. Doar pentru telefoane. Dar, cum spuneam de nenumărate ori, Tesla nu este o maşină. Este un laptop, un computer, ce propulsează o caroserie.
În 2012 începea saga Tesla prin apariţia modelului S. Dacă la început Model S trebuia să fie relativ accesibil, în timp s-a ajuns ca un Model S să aibă un preţ mediu de peste 100.000 de euro/dolari. În aceşti 4 ani, Tesla a lansat şi un soi de SUV, prin Model X, ce se bazează pe platforma modelului S, dar care, bineînţeles, costă chiar mai mult. Luna trecută, însă, Tesla a prezentat prototipul Model 3, care se vrea cel mai accesibil Tesla, cu un preţ de pornire de doar 35.000 de dolari. După ce SUV-ul Model X şi viitorul Model 3 vin cu un design proaspăt, mult mai futurist, Model S a rămas cumva în urmă. Nu mă înţelegi greşit, este în continuare un automobil spectaculos, dar parcă cei 4 ani trecuţi peste design îşi cam spun cuvântul. Tesla a împrospătat acum cel mai bine vândut model al lor, fiind mult mai în linia de design actuală.
Prima schimbare majoră, aş putea spune, este dispariţia grilei false a primului Model S. Vedeţi voi, un automobil electric nu are nevoie de radiator în faţă pentru a răci motorul, deci o grilă era inutilă. Dar grila face “faţa” unui automobil, fără ea ar arăta ciudat. Indiferent cât de mică e. Exemplu: Porsche. Acum, însă, după ce lumea s-a obişnuit cu formele unui Tesla, a venit momentul ca Model S ră renunţe la grilă. O mişcare îndrăzneaţă? Poate. Dar designerii Tesla au reuşit să îi ofere Modelului S o “faţă” elegantă, mult mai curată, poate chiar futuristă, păstrând identitatea de marcă. Totuşi regăsim un mic spaţiu în zona logo-ului companiei, stil adoptat de la Model X. Zona inferioară a bării frontale a fost redesenată, iar acum blocurile optice folosesc iluminare cu tehologie LED şi au un desen interior nou. Din profil nu se observă schimbări, avem aceeaşi formă de sportback, cu luneta ce se deschide împreună cu portbagajul. Nici posteriorul nu a suferit schimbări majore, doar blocurile optice au un desen nou la interior, dar şi un fundal negru pe alocuri.
Din punct de vedere tehnologic, Tesla Model S facelift nu aduce multe schimbări, ci doar preia unele elemente de confort şi siguranţă de la “fratele mai mare” Model X. Astfel regăsim sistemul de ionizare a cabinei, ce nu lasă să pătrundă nicio bacterie la interior. Acest sistem face parte dintr-o opţiune de 3000 de euro, la care se mai adaugă scaunele preluate de la Model X şi noi accesorii din lemn la interior.
Cel mai ieftin Model S, varianta P70D, porneşte de la 71.000 de dolari şi vine cu o baterie de 70 KW, ce promite o autonomie de 376 km şi o acceleraţie până la 100 km/h în 5.5 secunde.
Imagini din configuratorul Tesla Model S, preluate de la carscoops.com