Prezentare: Seat Ateca
Am aşteptat foarte mult această ştire. Primul SUV Seat. De vreo câţiva ani, compania spaniolă, a adoptat o linie de design ce o prinde foarte bine, indiferent de caroserie. Poate că este considerat un Volkswagen mai ieftin, dar din punctul meu de vedere, acest lucru este numai bun.
Revenind la noul SUV a celor de la Seat, acest se numeşte Ateca şi va fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie. În septembrie anul trecut am văzut la Frankfurt conceptul care a stat la baza acestui SUV, iar din primele imagini pot să zic că modelul de serie se apropie foarte mult de concept. Bineînţeles se regăsesc o mulţime de elemente de design preluate de la hatchback-ul Leon, dar şi de la noul VW Tiguan. Era şi normal, pentru că Seat Ateca este exact un Tiguan în haine spaniole. Gândiţi-vă ca la Nissan Qashqai şi Renault Kadjar.
Aceştia vor fi şi rivalii noului Seat Ateca, pe lângă modelele Hyundai Tucson sau Kia Sportage. Deja avem în acest segment 5 automobile extrem de frumoase şi foarte apreciate, care cu fiecare generaţie au venit cu inovaţii, artificii de design, dar şi tehnologii în premieră. Seat Ateca trebuie să fie foate bun pentru a deveni liderul acestui segment. Dar dacă ne gândim că VW Tiguan a fost bestseller-ul segmentului, în ciuda faptului că era cel mai “bătrân” model şi nici nu era cel mai ieftin, Ateca fiind chiar mai frumos, subiectiv vorbind, chiar are şanse să se detaşeze.
Partea frontală este preluată aproape în totalitate de la Leon, cu o mulţime de unghiuri drepte şi muchii ascuţite, dar în zona inferioară găsim o protecţie cromată. Ateca arată şi agresiv, dar şi elegant. Din profil ar putea fi confundat foarte uşor cu noul Tiguan, iar în spate, bara iese mai mult în afara caroseriei. Nu aş putea spune că noul Ateca vine cu un design neobişnuit sau nou, pentru că marea majoritate ne-am aşteptat ca el să arate aşa. Aceeaşi poveste este şi la interior, unde planşa de bord este preluată tot de la Leon, singura diferenţă fiind rotiţa din spatele schimbătorului, cea care acţionează sistemul de tracţiune integrală.
Noul Seat Ateca va prelua motoare de la fratele Tiguan, astfel în gamă vom găsi unităţi cu 3 cilindrii de 1 litru care produce 110 cai putere, dar şi cu tehnologie turbo şi 1.4 litri, suficient pentru 150 de cai putere. Totuşi, bestseller vor fi motorizările pe motorină, unde puterea varianză între 110 şi 184 de cai putere din motoare de 1.6 litri şi 2 litri. În versiunile de bază, Ateca va dispune de tracţiune doar pe roţile din faţă, iar opţional şi tracţiune integrală. Vom avea mai multe informaţii şi imagini în luna martie, dar şi prin vară când vom face un test drive dedicat. Până atunci Ateca rămâne o propunere extrem de interesantă din partea grupului VAG în acest segment, dar să nu uităm că şi Skoda trebuie să lanseze un astfel de SUV, la un preţ probabil chiar mai mic.