Prezentare: Mercedes Benz E-Class Coupe

Probabil ultimul reprezentant coupe al germanilor, ce nu a primit o nouă generaţie. Dacă stau să mă gândesc acum la actualul E-Class Coupe, mi se pare o maşină din 1900 toamna. Mi se pare că producţia sa a fost încheiată acum mai bine de un deceniu. Nu contesc ca nu era un coupe frumos. Mai ales facelift-ul, cu ale sale blocuri optice mult mai agresive decât cele ale sedan-ului. Era coupe-ul Mercedes Benz cel mai special, pentru că nu era la fel de cunoscut precum S-Class Coupe, dar era ceva mai deosebit decât un banal C-Class. Din păcate nu a existat niciodată o variantă AMG a acestui model, şi, din punctul meu de vedere, chiar trebuia, măcar spre finalul carierei, să poată ieşi în glorie. În continuare sunt curios cum ar arăta un E Coupe AMG pe generaţia actuală?

2018-mercedes-e-class-coupe-59 Putem să ne uităm cât vrem în trecut, dar nu mai trăim acolo. Aşa că noul E-Class Coupe, prezentat azi noapte, vrea să fie mai bun decât modelul pe care îl înlocuieşte, dar urmând o reţetă tradiţională. Se pare că cei care cumpără modele germane premium, se uită numai la siglă, altfel nu îmi explic de ce există mai multe maşini parcă trase la indigo, dar în mărimi diferite. Nu e doar problema Mercedes Benz, aşa se întâmplă şi la BMW sau Audi. Revenind la modelul nou. Design-ul exterior şi cel interior nu reprezintă neapărat o surpriză. Ne aşteptam să aibă faţa sedan-lui E-Class, cu un profil ce se vrea o combinaţie între cel al “surorilor” S-Coupe şi C-Coupe, la fel cum sunt şi blocurile optice.

2018-mercedes-e-class-coupe-16 Un prieten spunea că noua “faţă” a clasei E nu prea se potriveşte pe un automobil cu două portiere. Dacă e să analizăm, cumva tind să îi dau dreptate. Vechiul E-Class Coupe avea o parte frontală distinctă. Nu folosea blocurile optice ale sedan-ului. La fel se întâmplă şi cu noul S-Class Coupe. Acestea sunt mult mai înguste şi mai agresive. În cazul modelului C-Class Coupe, blocurile optice sunt deja suficient de agresive, aşa că se potrivesc destul de bine pe un coupe. În schimb noul E-Class Coupe, preia în totalitate partea frontală a sedan-ului, cu blocurile optice mai rotunjite, ce păstrează luminile de zi duble, dar pentru a-l face cât de cât mai sportiv, Mercedes Benz a adăugat celebra grilă cu “diamante” şi două nervuri suplimentare pe capotă. Noul E-Class Coupe va avea două pachete optice. Unul Avantgarde, cu o bară frontală mai simplă şi pachetul AMG ce vine cu o bară foarte agresivă, cu fante de aerisire mărite. Totuşi, pentru un ochi neantrenat, din faţă, Coupe-ul poate fi confundat foarte uşor cu sedan-ul. În schimb, odată ce ne mutăm privirea spre lateral, lucrurile devin clare.

2018-mercedes-e-class-coupe-28 2018-mercedes-e-class-coupe-38 Profilul noului E-Class Coupe îmbină cu succes sportivitatea cu eleganţa, dar şi modernismul cu tradiţionalul. Linia plafonului urcă precum la C-Class Coupe, dar coboară precum la S-Class Coupe. Nu ar trebui să vă mire, pentru că E-Class se află exact la mijlocul gamei între celelalte două, aşa că din multe puncte de vedere acesta se află exact la mijloc. Acea linie a plafonului se alungeşte foarte mult spre posterior, aproape că nu mai rămâne loc pentru uşa portbagajului, spre deosebire de S-Class Coupe, de exemplu. Acest joc al proporţiilor fac posteriorul noului E-Class Coupe foarte mare şi “greu”. În plus, mi se pare că portiera este mult prea scurtă, iar partea vitrată mult prea lungă. Apropo de tradiţionalism, Mercedes Benz păstrează profilul liber de orice stâlp central, atunci când geamurile sunt coborâte, dar împărţirea în două a geamurilor spate, creează senzaţia unui automobil cu patru portiere. Nu cred că ar trebui să fie o chestie deranjantă, în schimb, pe mine mă scoate din sărite. Înţeleg că altfel nu puteau să facă toate geamurile să coboare, dar atunci când sunt ridicate, adică aproape 90% din timp, arată ieftin.

2018-mercedes-e-class-coupe-30 2018-mercedes-e-class-coupe-34 Posteriorul mi se pare cel mai frumos şi cel mai dinamic, chiar mai potrivit decât la S-Coupe. Probabil de ce au renunţat la acea bandă cromată ce unea blocurile optice. Acestea sunt înguste, mult mai bine delimitate decât la clasa C, cu toate că sunt mulţi cârcotaşi ce spun că spatele se aseamănă mult prea mult cu Renault Laguna Coupe. Aproape că nu pot să-i contrazic. În variantă AMG, posteriorul este şi agresiv, iar ieşirile evacuării sunt la locul lor, nu imitaţii precum la versiunea Avantgarde.

2018-mercedes-e-class-coupe-20 2018-mercedes-e-class-coupe-41 2018-mercedes-e-class-coupe-45 Interiorul noului E-Class este poate unul dintre cele mai bune din segment. Este suficient de spectaculos, cu imensul ecran din spatele volanul, acoperit de bord, plus consola centrală ce se alungeşte între scaunele faţă. Pentru Coupe, schimbările sunt subtile, evidenţiindu-se doar noile guri de ventilaţie cu design de turbină. Aici, Mercedes Benz nu avea ce schimbări să facă, deoarece de la bun început a avut un interior aproape perfect, din toate punctele de vedere. Tehnologie, materiale, lux, dar şi sportivitate.

2018-mercedes-e-class-coupe-11 2018-mercedes-e-class-coupe-14 2018-mercedes-e-class-coupe-48 Pentru început, noul E-Class Coupe va fi oferit cu 4 motorizări. Trei benzinare şi doar un diesel. Motorul pe motorină s-ar putea să fie suficient pentru o astfel de caroserie, unde clienţii optează mai mult pentru benzină, aşa că E220d Coupe dispune de un motor diesel de 2 litri ce produce 194 cai putere. Despre acest motor, dar poziţionat sub capota sedan-ului puteţi citi aici. Restul motoarelor sunt pe benzină, aşa cum se cuvine pe un astfel de coupe, cel mai puternic echipând modelul E400, având 333 cai putere dintr-un V6 biturbo de 3 litri. Toate motorizările vor fi conectate la noua transmisie automată 9G-Tronic şi doar E400 va dispune de tracţiunea integrală 4Matic.

2018-mercedes-e-class-coupe-31 Cu toate că nu este mai spectaculoasă decât generaţia precedentă, iar design-ul nu surprinde pe nimeni, noul E-Class Coupe trebuia să vină. Încă nu are un rival direct, dar este o opţiune extrem de interesantă printre celelalte modele Mercedes Benz. Vara viitoare o vom conduce şi poate ne schimbăm părerea.

2018-mercedes-e-class-coupe-53 2018-mercedes-e-class-coupe-52 2018-mercedes-e-class-coupe-26 2018-mercedes-e-class-coupe-21 2018-mercedes-e-class-coupe-15 2018-mercedes-e-class-coupe-3