Prezentare: Lamborghini Revuelto
Un Lamborghini mare apare foarte rar. În 70 de ani au fost doar 5 modele principale. Bineînțeles că în ultimii ani, odată cu diferitele oferte de personalizare și prin puterea clienților de a cere modele excentrice, au mai existat variații și versiuni speciale, dar toate au pornit de la un model standard. Sunt convins că mai sunt și unii care nu au văzut încă pe viu un Aventador, chiar dacă acesta a fost lansat în urmă cu mai bine de 13 ani. Un Lamborghini mare este și mult mai greu de obținut. Marele V12 ce stă în spatele pasagerilor nu se face atât de repede, iar prețul pentru un exemplar este aproape dublu față de fratele mai mic Huracan. Tot în ultima perioadă am văzut tot felul de milionari de carton, care s-au văzut cu bani peste noapte și au dat iama în showroom-uri să-și cumpere un Lamborghini, indiferent care o fi acela. Motiv pentru care vezi Urus și Huracan peste tot, dar un Aventador este muult mai rar. Pentru mine, chiar dacă modelul are mai bine de un deceniu vechime, arată în continuare modern și fresh. Până astăzi.
La un moment dat trebuia să fie înlocuit, iar succesorul pe care îl așteptam cu toții de atâta timp, este… un hybrid. Da, Lamborghini a mers ca cartea electrificării și a eficienței. Într-un fel este un Prius italian. Glumesc. Acesta este acel hybrid care efectiv nu mă deranjează ca are un motor electric. De fapt, noul Lamborghini Revuelto, pe numele său adevărat, are nu mai puțin de 3 motoare electrice, două poziționate pe puntea față, care produc 180 de cai putere și în modul de rulare full electric, noul Revuelto este primul Lamborghini cu tracțiune față. Din nou, nu mă deranjează acest lucru, deoarece acest hybrid poate rula numai 10 kilometri pur electric. E bine măcar că mica baterie de 3.8 kWh se încarcă în doar 6 minute de la motorul pe benzină. Iar aici este marea bucurie. Lamborghini a păstrat arhitectura V12.
În ciuda tuturor restricțiilor, a downsizeingului, a reglementărilor, italienii au reușit cumva să construiască un motor V12 care corespunde tuturor normelor actuale, este mai ușor, mai eficient și în plus de asta, este și cel mai puternic motor V12 produs până acum, dezvoltând 813 cai putere, fără ajutorul unor turbine. Dar împreună cu cele 3 motoare electrice, puterea totală ajunge până la 1015 cai putere, sprintul până la 100 km/h se face în 2.5 secunde, iar până la 200 km/h sunt necesare doar 7 secunde. Viteza maxima este de 347 km/h. Acesta este un Lamborghini adevărat, chiar dacă poate rula electric și doar cu puntea față. Când apeși pedala din dreapta, nu mai contează nimic, pentru că în spatele tău stă un V12 adevărat. Iar cel puțin până în 2035, ne vom putea bucura de această motorizare și sunetul său glorios. Mă rog, cei cu aproximativ jumătate de milion de euro de dat pe o mașina se vor bucura cu adevărat, noi o vedem prin filmulețe pe youtube.
Noul Lamborghini Revuelto are ingredientele mecanice să fie un Lamborghini adevărat și un succesor demn pentru toate generațiile de tauri V12. Dar cu design-ul cum rămâne? Prima impresie este că l-ai mai văzut undeva. Că nu e tocmai nou. Această senzație este din cauza blocurilor optice cu iluminare în forma literei Y, pe care le-am văzut într-o formă sau alta pe versiunea specială Lamborghini Sian sau chiar pe Huracan Tecnica. Dar, la o privire mai atentă, toate elementele sunt noi. Sunt mult mai atent studiate, desenate, aranjate. Partea frontală este extrem de agresivă. Avem multe elemente negre, care contrastează puternic cu nuanța portocalie a modelului de prezentare, fapt ce adâncește vizual agresivitatea, iar pe laterale, avem muchii mult mai puternice decât la Aventador. Poate că forma generală s-a păstrat, dar fiecare linie este nouă. În schimb, posteriorul este cu adevărat special. O combinație între ultimele versiuni pe care le-a avut Aventador, unde văd elemente de la Centenario sau Sian.
Evacuarea este montată central și mult mai sus, pentru a lăsa loc unui difuzor de aer imens. Acele ieșiri ale sistemului de evacuare aproape că monopolizează design-ul posteriorului, pentru că blocurile optice sunt atât de înguste, nu te mai uiți la ele. Întreg design-ul este tipic Lamborghini și sunt curios dacă peste alți 10 ani va arăta la fel de proaspăt.
Tocmai din acest motiv, să nu pară foarte învechit, interiorul noului Revuelto nu este atât de futurist cu ecrane. Da, există 3 ecrane, dar dispuse discret, frumos, acolo un trebuie. Instrumentarul de bord este locul de unde șoferul își ia toate informațiile, aici vede inclusiv cele 13! moduri de rulare, iar pentru pasager este montat în bord un al doilea ecran mai îngust, în stilul început de rivalii de la Ferrari. Consola centrală are și ea un ecran, de doar 8 inch, dar nici nu e nevoie de mai mult. Design-ul habitaclului este relativ nou, bordul pare că plutește deasupra părții mediene, și cumva design-ul te trimite chiar în zona avioanelor de vânătoare, unde toate informațiile sunt în raza vizuală. De fapt, chiar și în comunicatul Lamborghini, șoferul și pasagerul sunt denumiți pilot și co-pilot.
Lamborghini Revuelto va deveni un nume la fel de comun ca Aventador pentru comunitatea auto. Sunt curios cum va evolua în viitorul tot mai incert pentru motoarele termice. Cel puțin 12 ani, acest motor, în această configurație hybrid poate sta mult și bine. Nu cred că există vreun pasionat care să comenteze. Dacă apelau la un V8 plus electric, doar pentru a trece de reglementări, atunci probabil erau discuții. Dar așa, habemus Lambo V12. NOU!