Prezentare: Acura NSX
Numele NSX îmi aduce în minte un singur lucru: Ayrton Senna! Prima generaţie Honda NSX a fost maşina dezvoltată de către legenda F1, nu pot să nu mă gândesc la schimbările de viteze realizate pe principiul “heel and toe” ale lui Senna. În 1990, atunci când a fost lansată prima Honda NSX lumea a fost luată prin suprindere. Era absolut fenomenală, cu motor poziţionat central şi performanţe care umileau rivalii mult mai bine cotaţi, modelul NSX a devenit în timp un fel de legendă. Noul model, prezentat astăzi la Detroit are de dovedit moştenire foarte importantă.
Honda a ales continentul american pentru lansarea variantei de serie a conceptului NSX, prezentat anul trecut, fapt pentru care automobilul are sigla Acura, divizia americană a japonezilor de la Honda. Uitându-mă la imagini, pot să spun că varianta de serie este chiar mai reuşită decât conceptul. Iar asta spune multe despre design. În primul rând remarc blocurile optice alungite foarte mult, care pătrund în desenul bării, capotei, până la aripă, remarcându-se foarte bine becurile cu LED. Grila frontală are forma literei V, iar imensele prize de aer parcă amintesc de hypercarul McLaren P1. Toată partea frontală are un design încărcat, dar oferă idei futuriste. Privită exact din faţă, maşina pare extrem de lată. Profilul noului NSX este destul de simplist, fluid, având capota poziţionată foarte jos, iar fantele de aerisire de pe laterale sunt chiar mai mari decât pe concept. Se pare că e o modă să construieşti stâlpul al treilea “plutind”. Acelaşi design l-am mai văzut şi la noul Ford GT. Mie, personal, mi se pare o idee de design foarte frumoasă, dar şi foarte bună, mai ales că ajută la aerodinamică. În spate, Honda a încercat să aducă un omagiu primei generaţii, dar mi se pare că stopurile aduc mai mult a Aston Martin, decât prima generaţie NSX. Mulţi au criticat design-ul eşapamentului, dar mi se pare că aşa ar trebui să arate un supercar cu 550 de cai putere.
La interior, varianta de serie este cât se poate de “normală”, nefiind elemente futuriste sau design ieşit din comun. Planşa de bord masivă şi consola centrală înaltă sunt elemente care ne fac să ne gândim că noul NSX este concentrat în jurul şoferului.
Ceea ce a făcut modelul NSX un automobil atât de apreciat, au fost performanţele dinamince. Noul model ţinteşte sus, având un motor V6 cu două turbine, ajutat de 3 motoare electrice. Din păcate pentru pasionaţi, noul NSX este un hybrid. Dar un hybrid care produce 550 de cai putere. Cel puţin pe hârtie, noul NSX nu este cel mai dramatic model pentru distracţie pe circuit. În primul rând, fiind propulsat de o combinaţie motor termic-motoare electrice, tracţiunea este integrală, nu cea mai bună pentru drifturile pe care le vrem de la o japoneză. Apoi transmisia automată cu dublu ambreiaj oferă 9 trepte. Mulţi au spus că sunt cam multe pentru a te juca pe modul manual. Totuşi Honda a anunţat că noul model va dispune de noul sistem Sport Hybrid Super Handling All Wheel Drive, pentru optimizare mai bună a şasiului pe circuit.
Honda a reînviat un nume legendar şi l-a dus direct în secolul 21. Noul NSX adoptă toate elementele de performanţă pe care le cer clienţii astăzi. În plus, preţul de 150.000 de euro cerut pentru un astfel de exemplar, pune noul NSX rival direct al BMW-ului i8, care foloseşte acelaşi sistem hybrid, doar cu mai puţini cai putere. Probabil viitorul Audi R8 va folosi un sistem hybrid mai puternic şi astfel va deveni un concurent serios pentru NSX. Până atunci, noul Honda/Acura NSX arată foarte futurist, oferă performanţe foarte bune, doar timpul va decide dacă numele NSX va continua să scrie istorie.