Mașina Anului în România 2022

Pentru al doilea an consecutiv am acceptat invitația Asociației Presei Auto din România (APAR) pentru a mă afla în juriul competiției Mașina Anului 2022. Anul trecut am fost prezent la Academia Titi Aur pentru a testa toate cele 7 finaliste și de a veni cu o părere obiectivă și pertinentă despre mașina cea mai reprezntativă pentru piața din România. Anul acesta se anunță cu atât mai spectaculos, cu cât vom avea 3 modele electrice dedicate în finală. Mașinile electrice încep să câștige tot mai mult teren în cerințele cumpărătorilor, iar Fiat 500e, Dacia Spring sau KIA EV6 sunt fără discuție, unele dintre cele mai căutate electrice la noi. Vom vedea cât de bine concurează cu modele ceva mai clasice, cum ar fi Opel Mokka sau Citroen C4, cu toate că și acestea din urmă au versiuni electrice. Pe listă mai există și Toyota Yaris Cross, un model ce va deveni bestseller pentru niponi, și chiar dacă nu are încă o versiune full-electrică, sistemul hybrid este foarte performant și este singurul din segment împreună cu tracțiune integrală. Ultimul finalist este Renault Arkana, un model de nișă, dar care și-a găsit un număr impresionant de clienți, fiind apropiat la vânzări de alte modele mult mai recunoscute.

Abia aștept să conduc ”back to back” toate aceste modele, pentru că așa cum am văzut și anul trecut, atunci când schimbi volanul imediat, îți dai seama mult mai bine de asemănări și deosebiri. Pentru voi care este ”cea mai reprezentativă mașină din România în 2022?”

Mai jos aveți comunicatul oficial al evenimentului:

 

Competiția Mașina Anului 2022 în România și-a desemnat cele șapte finaliste

 

  • Asociația Presei Auto din România (APAR) este organizatoarea evenimentului “Mașina Anului în România”
  • Cea de-a 23-a ediție va reuni un juriu format din jurnaliști auto, piloți de raliu, personalități din mediul online și pasionați din domeniu
  • Testele finale vor avea loc pe data de 8 decembrie la Academia Titi Aur

 

Juriul competiției Mașina Anului 2022 în România a desemnat cele șapte finaliste, care își vor disputa trofeul in data de 8 decembrie a acestui an.

 

Modelele ajunse in finală sunt Citroen C4, Dacia Spring, FIAT 500e, KIA EV6, Opel Mokka, Renault Arkana, Toyota Yaris Cross. Testele finale se vor desfășura, ca și în cazul ultimelor ediții, la Academia Titi Aur și vor include probe pe circuit, cât și rulare pe drumurile publice.

 

Daca la ediția precedentă, în finală a fost prezent un singur model electric, anul acesta electrificarea face un pas spectaculos înainte, având în vedere prezența a trei modele electrice – Spring, 500e și EV6 -, la care se mai adaugă si versiunile full electrice ale modelelor C4 și Mokka.

 

Evenimentul, organizat de Asociația Presei Auto din România, reunește un juriu cu o componență consistentă și calitativă. Astfel, alături de jurnaliști profesioniști, se vor afla piloți de raliuri, personalități din mediul online, din radio și televiziune dar și personalități indpendente pasionate de domeniul auto. De asemenea, în juriu sunt prezenți și cunoscuți editori de presă auto on-line din țară.

 

 

Astfel, în juriu se regăsesc Bogdan Nicolae Badea, Președintele Hidroelectrica si pasionat de off-road, Radu Tudoroiu, bine cunoscut în mediul on-line pentru expeditiile sale la volan in Africa, Rusia si Asia, Dorin Chiotea, jurnalist cu peste 25 de ani de experienta și Radu Constantinescu, una dintre cele mai cunoscute voci de radio din România, realizator al emisiunilor Drum cu prioritate și Piese și mașini de la Europa FM.

 

 

 

 

 

De asemenea, sunt prezenți Titi Aur, Maestru al sportului în automobiilsm, multiplu campion national de raliuri, un mare promotor a condusului defensiv, George Grigorescu, Maestru al Sportului în automobilism și fost președinte APIA, Karoly Borbely pilot de raliuri.

 

 

Juriul celei de-a 23-a ediții este format din:

 

 

Bogdan Nicolae Badea

Titi Aur

Radu Constantinescu

Radu Tudoroiu

Karoly Borbely

Dorin Chioțea

George Grigorescu

Gabi Gogiu  (AUTOpro)

Marius Vișan – promotor.ro

Virgil Mihailovici (Siguranta Auto, fost Presedinte APAR)

Daniel Costea (voom.ro, Președinte APAR)

Radu Buhaniță – revista Auto Test

Dan Strauti (autostiri.ro)

Robert Drilea (eblogauto.ro)

Daniel Batran (turatiiscrise.ro)

Radu Micu (Radio Timișoara)