Atlet în costum

Am avut doar 2 ore libere să caut ceva nou de test. De fapt, nu ceva apărut nou, ci mai degrabă interesant, ceva mai bun decât până acum chiar dacă nu e chiar atât de nou pe piaţa din România. Dar cel mai interesant era locaţia, pentru că eram într-un loc mai puţin cunoscut pentru turaţiiscrise.wordpress.com, şi anume la Oradea. Nu mă aşteptam să găsesc acea reprezentanţă deschisă, foarte primitoare şi cu maşini cum nu prea sunt prin România. Sincer vă spun. Şi am ajuns prin destule.

IMG_2345IMG_2347Toate maşinile de showroom erau în varianta cea mai spectaculoasă, cea mai elegantă la unele şi cea mai sportivă la altele. Mai rar se întâmplă aşa. Şi nu mai vorbesc de cele de test. Două X6, seria 3 şi chiar un seria 7 cu pachet Individual. Aceasta nici nu cred că se vinde în România, darămite la test-drive. Dar aşa se întâmplă când nu depinzi de alţii, când tu comanzi ceea ce vrei, iar Grup West Premium poate controla direct de la sursă maşinile pe care le afişează în showroom sau maşinile clienţilor.

Tot timpul am susţinut ca reprezentanţele trebuie să-i afişeze clientului maşina în varianta ei de top. Să-i arate ce poate maşina cu adevărat. Lasă-l pe el să decidă ceea ce i-a plăcut şi ceea ce nu i-a plăcut. Nu merge din vorbe. “Că ştii că dacă îţi pui şi aia şi aia o să fie mai bine…” Mai bine le văd şi le simt pe toate şi apoi îmi fac o părere. Iar la Grup West Premium mi-am pus la dispoziţie cel mai frumos BMW, cel mai bun sedan la ora actuală şi dotat cu tot ce îţi poţi imagina.

Multă lume acuză BMW că modele lor duc lipsă de personalitate. Toate arată cam la fel. Mă refer la sedan-uri. Dar BMW seria 3 este poate cel mai bun exemplu că majoritatea se înşeală. Poate la început le dădeam dreptate. Nu mi s-a părut foarte frumos. Dar acestea erau păreri strict din poze. În realitate însă lucrurile stau total diferit. Acest nou Seria 3 vine cu cea mai agresivă “faţă” desenată vreodată, capota plonjată şi alura de “business altlet” îi prinde de minune, iar jantele de 18 inch în stil Turbină completează imaginea aproape perfectă pe care Seria 3 o reflectă. Chiar dacă era în varianta Modern Line, foarte elegantă pentru un BMW, care este cel mai dinamic sedan, culoarea brun a caroseriei cu inserţii cromate la nivelul grilei în conferă un stil aparte. Cei mai mulţi vor merge pe varianta de echipare Sport, care este la fel de spectaculoasă, dar Modern Line, îţi va oferi acel exclusivism al unui Seria 3.

IMG_2336 IMG_2337 IMG_2341

Probabil cel mai spectaculos aspect al noului Seria 3 este interiorul. Eu sunt absolut innebunit după interioare frumoase. Şi mă bucur că BMW a revenit la concepţia de interior orientat către şofer, cum avea pe modele de acum câteva generaţii.

IMG_2328 IMG_2329 IMG_2331Totodată BMW “rupe” tradiţia recentă de interioare la “indigo”, iar pentru Seria 3 aşează navigaţia, care seamănă parcă cu o tabletă, deasupra consolei centrale, fără a mai fi acoperită de bord. Iar aşa tot bordul şi interiorul este mai aerisit. În echiparea Modern Line, interiorul este dominat de materiale deschise la culoare. Până şi indicatoarele de bord sunt bej. Dar nu este deranjant deloc. Dă senzaţia de calitate, mai mult decât un interior predominant negru. Una dintre dotrările preferate se găsea la nivelul bordului şi în faţa cotierei, unde lemnul mat era sculptat în relief. Nu credeam că unele dotări care până nu demult se găseau doar la clasele superioare, să fie disponibile acum şi pe un sedan de clasă medie. Vorbesc aici desigur de sistemul Head-up Display, care îţi afişează informaţiile direct pe parbriz, dar într-o manieră deloc deranjantă pentru stilul de condus. O altă dotare disponibilă este prezenţa a două camere video montate în lateralele bării din faţă, iar la ieşirea de pe o străduţă îngustă, vede traficul fără a fi nevoie să ieşiţi în raza vizuală. Ah, şi să nu uităm de trapă, care din punctul meu de vedere ar trebui să fie dotare standard pe toate maşinile. :)

Dacă BMW 320d era considerat “BMW-ul săracului”, fiind cel mai slab motorizat şi cel mai   puţin dinamic, cu această generaţie de Seria 3 arată exact de ce sunt în stare BMW când vor să distrugă concurenţa. Să începem cu motorul care este unul de 2 litri, care la prima vedere nu pare nu ştiu ce, dar este împins la 184 de cai putere. Eu am deţinut un BMW Seria 5 cu motor de 2.5 litri care nu dezvolta atâţia cai. Sunt arhi suficienţi. Plus cei 380 de Nm, maşina ajunge la 100 km/h în doar 7.5 secunde. Iar totul este organizat perfect de cutia ZF cu 8 rapoarte. Eu am mai condus şi alte modele cu această cutie, dar pe Seria 3 cred că este cea mai potrivită.

Traseul a fost preponderent de exterior, dar nu pot să mă plâng. Acolo BMW Seria 3 este maestră. Mai ales pe drumuri virajate. Şi mai ales datorită sistemului Drive Select care îţi oferă 3 maşini în una. Modul Comfort cu maşina în setările normale, Eco Pro, dacă vrei o maşină economică, schimbarea treptelor se face la sub 1500 rpm şi modul … Sport/Sport+ Aici voiam să ajung. Nici nu vreau să mă gândesc cum se comportă un 335 sau un M3, dar 320d în modul Sport este tot ce îţi poţi dori pe drumurile din România. Bate tot ce îi este adversar, iar la sfârşit îţi lasă un zâmbet pe buze. Am ieşit pe centura care ocoleşte Oradea, am fost atent să nu fie poliţie şi pedala la fund… Cu ajutorul padelelor din spatele volanului mă simţeam pui de Schumacher… Ieşirea din sensul giratoriu cu treapta a doua, 70 km/h, trag de padelă mai departe, încă o dată, incă o dată până când se termina drumul. Nu îmi venea să mai ies din maşină.

IMG_2333 IMG_2343

Cam de vreo 30 de ani, nimic nu este mai presus de BMW în segmentul sedanurilor de clasă medie, totul începând cu legendarul Seria 3 E30. Noul Seria 3 a crescut în dimensiuni, calitate şi mai ales preţ. Un model ca cel testat vă scoate din buzunar undeva pe la 50.000 de euro. Poate ar părea mult. Dar să nu uitaţi că la aceşti bani, vă cumpăraţi cea mai bună maşină de clasă medie din lume. Vă alegeţi cu un nume de legendă.