Top 5: Salonul Auto de la New York

Cu toate că nu are grandoarea specifică unul salon auto precum Detroit, nu mai vorbim de măreţele Geneva, Paris sau Frankfurt, Salonul Auto de la New York a găzduit câteva premiere şi modele extrem de interesante. Bineînţeles, cei care s-au dat în stambă au fost chiar americanii, dar aşa se întâmplă când Salonul se ţine pe tărâmul lor. Producătorii europeni au prezentat doar automobilele pe care americanii le cumpără. Au fost câţiva care au reuşit să “fure” show-ul. Acesta e un top 5 al celor mai interesante modele prezentate anul acesta.

McLaren 570 S

Compania britanică are un renume foarte puternic pe piaţa supercar-urilor. De la legendarul F1 al anilor 90 până la hypercar-ul hybrid al zilelor noastre, modelul P1, toate modelele McLaren sunt extrem de apreciate. Cu toate că are un preţ de peste 1 milion de euro per bucată, toate cele 350 de modele P1 au fost vândute. Dorinţa clienţilor de a deţine un McLaren este foarte mare şi în continuă creştere. Pentru a menţine exclusivitatea, P1 vine într-o serie limitată, dar restul clienţilor nu ar trebui să aibă un motiv de îngrijorare. Pe lângă variante mai puţin puternice, 650S şi 650LT, McLaren oferă acum cel mai ieftin model al lor. Bineînţeles şi cel mai puţin puternic. Aşa cum îi sugerează şi numele, 570S oferă o putere de 570 de cai, dintr-un motor V8 de 3.8 litri, acelaşi care echipează şi restul gamei. McLaren 570S va intra în competiţie directă cu Audi R8 şi chiar Porsche 911 Turbo S. Marele avantaj al celui mai mic McLaren este exclusivitatea, exotismul. “Baby McLaren” arată în mare măsură precum fraţii mai mari şi mai scumpi, dar anumite detalii de design par prea ieftine. Dar asta doar în comparaţie cu celelalte modele. McLaren 570S are un preţ de pornire de 184.000 de dolari, iar cu siguranţă va deveni un best seller pentru britanici.

McLaren-570S-6 McLaren-570S-7 McLaren-570S-5 McLaren-570S-4 McLaren-570S-13 McLaren-570S-3

Range Rover SVAutobiography

Fără alte introduceri, acesta este cel mai luxos Range Rover construit vreodată. Până la apariţia SUV-urilor Bentley şi Rolls Royce, acesta va fi cel mai scump şi cel mai calitativ model de asemenea caroserie. Noul Range Rover SVAutobiobraphy este construit de divizia specială Jaguar/Land Rover, divizie care se ocupă cu personalizarea puternică a automobilelor mărcii. Pentru prima dată, Range Rover oferă vopsea în două culori, partea superioară a caroseriei rămânând de culoare negru lucios, iar partea inferioară poate fi vopsită în una dintre cele 9 culori disponibile. Noul SVAutobiography va fi disponibil în caroserie alungită, deoarece accentul este pus pe luxul interior şi pe spaţiu regesc. Locurile din spate sunt compuse din două fotolii care se înclină şi care oferă suport pentru picioare, plus un frigider amplasat între ele şi măsuţe pentru laptop sau tabletă. Nu mai are rost să discutăm de materialele folosite. Acestea sunt realizate din cea mai fină piele şi cel mai rar lemn. Alte accente includ inserţii din aluminiu. O noutate o reprezintă podeaua portbagajului care culisează, iar SVAutobiography oferă o opţiune denumită “Event seating”, scaune pentru evenimente, care ies din portbagaj pentru momentele când vrei să de bucuri de privelişte. Bineînţeles, preţul nu este o problemă şi nici consumul, astfel această variantă Range Rover dispune de un motor V8 de 550 de cai putere. Cel mai potent din gamă.

Range-Rover-SVAutobiography-1 Range-Rover-SVAutobiography-2 Range-Rover-SVAutobiography-5 Range-Rover-SVAutobiography-13 Range-Rover-SVAutobiography-15 Range-Rover-SVAutobiography-16 Range-Rover-SVAutobiography-19

Cadillac CT6

Una dintre cele mai cunoscute companii americane a făcut un tur de forţă pe tărâm propriu. Cadillac a prezentat cea mai nouă variantă a navei amiral. CT6. Cel mai tare Cadillac. Cea mai tare limuzină. Lumea a aşteptat acest moment, deoarece americanii au început să piardă teren în favoarea ofensivei germane care este foarte bine văzută chiar şi peste Ocean. Cea mai mare limuzină Cadillac este gândită exact pentru a fi mai bună decât rivalii europeni, din acest motiv este construită din aluminiu, iar Cadillac se laudă cu faptul că oferă dimensiunile unui Seria 7, noul CT6 cântăreşte cât un Seria 5. Este tot odată şi cea mai agilă limuzină din clasă. Design-ul exterior este cât se poate de american, în stilul altor modele Cadillac, dar totul se rezumă la detalii. Blocurile optice care se alungesc mult spre partea inferioară sunt distinctive pentru noua limuzină, iar forma generală şi profilul sunt foarte impunătoare. Cadillac impresionează şi cu interiorul foarte mare şi foarte luxos, planşa de bord amintind cumva de modelul Mercedes CLS. Până la urmă design-ul este subiectiv, dar nu mă pot împăca nici cum cu design-ul levierului cutiei de viteze. Mi se pare ca nuca în perete. Cu toate că este o maşină foarte americană, iar marea majoritate a vânzărilor vor fi clienţilor din Statele Unite, motorizările limuzinei sunt nespecifice americanilor. Pentru început găsim un motor de 2 litri, cu patru cilindri supraalimentat care produce 265 de cai putere. Sunt suficienţi, sigur, dar totuşi 2 litri pentru ditamai limuzina? Următorul motor mai are ceva relevanţă, fiind un V6 de 3 litri care produce aproximativ 400 de cai putere. Încă nu s-a auzit nimic despre un diesel, dar nici despre un foarte natural V8.

2016-Cadillac-CT6-001 2016-Cadillac-CT6-002 2016-Cadillac-CT6-004 2016-Cadillac-CT6-005 2016-Cadillac-CT6-008 2016-Cadillac-CT6-010 2016-Cadillac-CT6-011

 

Lincoln Continental

Până acum am văzut modele care sunt de serie, acum e rândul să trecem la nişte concepte. Primul dintre ele arată cât se poate de pregătit pentru showroom-uri. Dar parcă şi pentru showroom-urile anilor 60. În cel mai bun sens posibil. Vedeţi voi, Lincoln Continental este exact chintesenţa maşinei de gangsteri, nu contează perioada istorică. Este mare, luxos, impunător şi negru. În ultimii ani, din păcate a ajuns să fie foarte plictisitor, să nu mai fie atât de impunător, singurele exemple pe care le mai ştiu sunt celebrele limuzine lungi şi albe care duc mirii sau elevii la banchet. Numele Continental trebuia să aibe o rezonanţă puternică şi o prezenţă pe măsură. Conceptul prezentat la New York este foarte interesant. Încă nu ştiu cum să-l încadrez, frumos, impunător, plictisitor. Mulţi l-au asemănat cu un Bentley Continental Flying Spur, chiar şi desinger-ul şef al britanicilor s-a răstit către Lincoln că maşinile sunt prea asemănătoare. Într-un fel asta e de bun augur pentru americani, sper să nu schimbe foarte mult design-ul doar pentru că cineva nu e de acord. În stadiu de concept, Lincoln Continental este plin, dar plin de elemente cromate. De la grilă la părţile inferioare, până la interior. Nu cred că am văzut vreodată un automobil să ofere atât crom la interior. Iar fiind îmbrăcat într-un fel de velur albastru şi scaunele cu suport lateral din doup bucăţi, interiorul pare foarte retro. Îl ador. Îl vreau în variantă de serie EXACT cum e în aceste imagini. Nu aş vrea să zic mai multe, vreau doar să îl admiraţi, să nu îl huliţi, să nu vă daţi cu părerea, doar să-l priviţi în fiecare detaliu.

Lincoln-Continental-Concept-1 Lincoln-Continental-Concept-8 Lincoln-Continental-Concept-9 Lincoln-Continental-Concept-5 Lincoln-Continental-Concept-3

Subaru BRZ STI Performance Concept

În Statele Unite, Subaru BRZ este mult mai bine văzut decât Toyota GT86, care are mai mult succes în Europa, în plus, Subaru mai are o divizie sport, care produce modele STI. Superbul coupe Toyota/Subaru a fost tot timpul criticat pentru faptul că nu oferă suficientă putere sau că nu arată foarte sportiv pentru performanţele pe care le oferă. Este totuşi un coupe de mici dimensiuni, cu tracţiune spate şi cutie manuală. Încă de la apariţie, lumea şi-a dorit o variantă mai potentă şi mai agresivă. Rugăciunile ne-au fost ascultate, iar în cadrul Salonului de la New York, Subaru prezintă BRZ STI. Deocamdată în stadiu de concept, mai exact un studiu să ne arate de ce sunt capabili. Automobilul în cauză foloseşte un motor de 300 de cai putere preluat din competiţii, la fel ca şi sistemul de frânare şi suspensiile. Kitul aerodinamic este la fel de spectaculos, cu o bară frontală extrem de agresivă, cu prize de aer foarte mari şi splitter din fibră de carbon. Conceptul este încălţat cu jante BBS de 19 inch, iar în partea posterioară dispune de un difuzor de aer foarte pronunţat şi ţevi de eşapament poziţionate central. Meniul exterior este completat de imensul eleron de pe portbagaj şi de culoarea albastră cu accente roşii, culoare specifică modelelor STI. Să sperăm că Toyota/Subaru vor veni la sentimente mai bune şi vor pune la vânzare acest model. Cât. Mai. Repede.

Subaru-BRZ-Concept-13 Subaru-BRZ-Concept-14 Subaru-BRZ-Concept-15 Subaru-BRZ-Concept-16 Subaru-BRZ-Concept-17