Prezentare: Mercedes Benz G500 4×4²
Este incredibil cum Mercedes Benz mai produce “bătrânul” general G-Class. Din anii 70 maşina asta arată la fel. Iar fanii o adoră pentru asta. Cei mai bogaţi clienţi îşi dau banii pentru un model “nou”. Mercedes ştie acest lucru şi continuă să ne ofere noi versiuni, care mai de care mai interesante, ca să nu spun ridicole.
Dacă un G-Class cu motor pe motorină care începe de la aproape 90.000 de euro, pare o idee bunicică pentru o nouă maşină, deja variantele G500 sau extremele G63 AMG şi G65 AMG nu prea îşi mai au rostul. Oare? Gândiţi-vă că G65 AMG este singurul “jeep” cu motor V12. Cât de ridicol e asta? După toată această linie impresionantă, anul trecut Mercedes Benz a prezentat cea mai ridicolă variantă dintre toate. Purtând numele G63 AMG 6×6, această variantă G-Class este bazată pe un vehicul militar, dar oferă un habitaclu de lux şi capacităţi de trecere impresionante. Cu toate că se vrea un vehicul pentru civili, garda la sol măsoară aproape jumătate de metru, dispune de un sistem care umflă sau desumflă roţile la cerere, suspensie cu 2 telescoape pentru fiecare roată, plus o benă cu podeaua din bambus. Sunt convins că cei mai mulţi aţi văzut un G 6×6 în acţiune, mai ales că toate unităţile au fost vândute, în ciuda preţului de aproape jumătate de milion de euro. Totuşi au existat voci că vehiculele G-Class devin mult prea vulgare şi se îndepărtează de ideea de bază a maşinii. Capacităţi off-road superioare, într-un pachet “normal”.
Pentru aceştia, Mercedes Benz va prezenta în cadrul Salonului Auto de la Geneva, varianta “civilizată” a extremului G 6×6. În urmă cu ceva timp, m-am certat cu un prieten care nu înţelegea de ce noul G-Class se va numi 4×4. Nu toate G-Class sunt 4×4? Ei bine, da. Dar aceasta are în denumire 4×4. La fel cum există Audi Quattro. Cu “Q” mare. Pentru certurile de pahar, Mercedes Benz rezolvă această problemă şi denumeşte noua versiune G500 4×4². Un G-Class la pătrat. Dacă în engleză denumirea pare uşor de zis: “G-Class squared”, în română parcă sună ciudat. “G-Class la pătrat?” În fine, acest G-Class se vrea dublul un G standard. Reuşeşte?
Folosindu-se de şasiul unui G 6×6 scurtat pentru 4 roţi, G500 4×4² vine cu o gardă la sol imensă de 45 de cm!!, suspensie cu două telescoape pentru fiecare roată, pasaje ale roţilor mai late, realizate din fibră de carbon, dar şi un nou motor. Cu toate că pe capacul portbagajului scrie G500, această variantă va folosi un motor V8 de 4 litri care produce 422 de cai putere. Interesant este faptul că noul G500 4×4² primeşte bara frontală cu design AMG, cu toate că nu este un AMG veritabil. Probabil Mercedes Benz s-a gândit la identitatea G-ului 6×6, iar varianta 4×4 reprezintă exact aceasta, fără o punte. Performanţele în offroad sunt absolut excepţionale, datorită ungiurilor de trecere foarte bune. 52 de grade pentru faţă şi 54 de grade pentru posterior.
La interior, lucrurile sunt destul de clare. G500 4×4² va primi pachetul Designo Exclusive, ceea ce înseamnă că avem parte de cea mai fină piele, fibră de carbon din belşug, dar şi asamblare de înaltă calitate.
G500 4×4 Squared va fi cu siguranţă un bestseller. Dacă va fi folosit în offroad, acesta poate fi echipat cu jante de 18 inch şi anvelope de 39 speciale pentru offroad, iar dacă vreţi doar să impresionaţi pe bulevarde, există o opţione de jante de 22 de inch. Care sincer par muuult mai mici de 22 de inch. G500 4×4² este G-ul aproape perfect. Este ridicol, impresionant, masiv, vulgar, exact cum trebuie să fie şi să arate un G-Class. La fel de vulgar va fi şi preţul. Bănuiesc undeva în jurul valorii de 300.000 de euro. Dar ce mai contează când oricum toate se vor vinde, iar în câţiva ani, va deveni o legendă, dacă nu este deja. Mai jos găsiţi un video care demonstrează tot ce am zis.