Prezentare: Peugeot e-208 facelift

Cea mai vândută mașină din Europa în 2021 și 2022 e un titlu care nu ar însemna schimbarea acestei rețete, dar lumea auto e imprevizibilă, iar preferințele clienților se pot schimba de la o luna la alta. Tocmai din acest motiv, Peugeot nu s-a culcat pe o ureche și a prezentat facelift-ul modelului de succes 208.

Deocamdată în imagini avem versiunea electrică, cea care aduce cele mai importante schimbări tehnologice. Sub capotă stă acum un set de baterii de 51 kWh și un motor electric care produce 156 de cai putere. Asta înseamnă 20 de cai putere mai mult decât versiunea precedentă, un câștig de aproape 15%. Sunt foarte curios cum se va simți de la volan, pentru că versiunea electrică este cea mai puternică din gamă, asta în lipsa unui foarte improbabil Peugeot 208 GTi. e-208 va fi rapid în traficul urban, dar clienții electricelor urmăresc mai mult autonomia maximă, care pentru noul model a crescut până la 400 km. Înainte aveam aproximativ 350 km. Sunt arhisuficienți pentru traficul urban, mai ales că setul de baterii nu este foarte mare, așa că încărcarea de la o priză rapidă durează aproximativ 25 de minute, de la până la 80%. Cumva ne-am obișnuit cu aceste valori din partea producătorilor când lansează modele electrice, sper doar ca tehnologia să se ieftinească, nu neapărat să avem autonomii și puteri mari, dar la prețuri pe măsură. Totuși, Peugeot e-208 este unul dintre cele mai ieftine modele electrice de pe piață, având un preț de pornire de sub 20.000 euro, după toate reducerile și bonusurile.

Iar acum să trecem la aspect. Pentru că asta contează în aceeași măsură. Pe mine personal mă atrage această caroserie, mi se pare foarte bine gândită și desenată, iar facelift-ul vine doar ca o împrospătare și o încadrare mai bună în gamă. Chiar dacă un pic are un design mai aglomerat în partea din față, noul e-208 este un hatchback arătos, care se poate lua de la egal la egal cu rivalul francez Renault Clio, care de curând a primit un facelift la fel de agresiv. Pentru 208, avem acum 3 linii cu LED dispuse pe verticală, și o grilă de dimensiuni mult mai generoase. Și blocurile optice au o semnătură interioară diferită, iar toate acestea îmbunătățesc clar aspectul noului model. Din profil și posterior, nu se văd mari schimbări, doar blocurile optice spate au o semnătură luminoasă nouă, cu 3 LED-uri care se asortează cu cele frontale.

La interior noul e-208 vine cu un nou sistem i-Cockpit, un nou selector pentru transmisia automată, dar și elemente distincte de design pentru diferite versiuni. Astfel GT vine cu aripi de culoare neagră, iar versiunea electrică are tapițerie cu inserții galben-verzi, exact ca și culoarea exteriorului. Gama de motorizări va include atât versiuni mild-hybrid cu 48v pe motorizarea de 1.2 litri, care va avea puteri între 75 și 136 cai putere.