MG EHS Plug-in Hybrid – Test Drive
MG EHS Plug-in Hybrid – Alternativa din est
Nu mai e nicio surpriză pentru nimeni că MG a revenit pe piața din România și este deținut acum de compania de stat chinezească SAIC. Momentul nu pare ales întâmplător, pentru că anul acesta, sigla octogonală își sărbătorește centenarul, așa că putem spune că își începe o nouă etapă în istoria sa destul de controversată. Pentru a-și face intrarea, MG a adus modele din mai multe clase, așa că indiferent că vrei un SUV accesibil, un model full-electric sau un plug-in hybrid compact, vei avea de unde alege. Pentru primul test cu modele MG am ales nava amiral a actualei game MG, adică SUV-ul de dimensiuni peste compacte, care vine cu o fișă tehnică cel puțin impresionantă.
MG HS din testul de astăzi este disponibil la MG Motor Oradea, așa că am profitat de locația geografică să-l testez un weekend întreg exact pe meleagurile natale, la poalele Munților Apuseni, chiar și ajungând la Stâna de Vale. Astfel, am putut să descopăr toate calitățile, dar și unele minusuri, pentru că așa cum veți citi mai jos, acesta nu este un model complet nou, deci vom vedea și unele dotări ce nu mai par de actualitate.
Din punctul meu de vedere, ”vedeta” actualei game MG, cel puțin pe piața din România, este electricul MG4, despre care o să urmeze un material cât de curând, așa că nu prea am studiat atent, acest SUV de clasă compactă, HS. Sau mai bine zis EHS, pentru că acesta este un plug-in hybrid, ce vine cu un motor de 1.5 litri T-GDi, adică benzină-turbo, care produce 162 de cai putere și care funcționează în tandem cu un motor electric, care mai adaugă 122 de cai putere. Totuși, puterea maximă combinată, declarată este de 258 de cai putere și 480 Nm. Sunt valori excelente pentru această clasă, cred că doar KIA Sportage PHEV are mai mulți cai putere, dar este și o idee mai lentă. MG EHS are o accelerare pe foaie de 6.9 secunde, din nou, pentru un SUV de clasă compactă este foarte rapid, dar această putere este livrată oarecum în bucăți. Prima dată de motorul electric, unde intervine cuplul instant, iar mai apoi, motorul termic se ”trezește” la viață și prin intermediul transmisiei automate cu 10 rapoarte, mai livrează un boost de putere, ca de motor turbo. Ce vreau să spun e că toată puterea de 258 cai putere, nu este livrată liniar, și trebuie să fii tot timpul atent în instrumentarul de bord și la vitezometru, ca nu cumva să depășești limitele de viteză.
Mașina se simte rapidă, mai ales pe depășiri, chiar și în momentele când nu ai linii drepte foarte lungi, depășirile se întâmplă rapid. Doar la apăsări mai puternice ale accelerației, intervine acel torque-steer, care poate trage volanul într-o parte sau alta, tocmai pentru că nu avem un diferențial cu alunecare limitată pe puntea față. Da, MG EHS vine doar cu tracțiune pe puntea față, dar cam asta se întâmplă la majoritatea rivalilor din acest segment. MG EHS are viață grea, pentru că segmentul SUV-urilor compacte este extrem de disputat, cu modele titrate, care fac volume de vânzări, iar acum aproape toți rivalii oferă și versiuni plug-in hybrid. Ca și în cazul celorlalte modele din gamă, MG EHS mizează pe un preț de achiziție relativ mic. Sau hai să-i zicem competitiv, pentru că oferă cel puțin ceea ce oferă rivalii, dar la un preț și cu 10.000 euro mai puțin.
Dar să nu credeți că nu primiți dotări în acești bani. La interior, MG EHS vine cu scaune îmbrăcate în piele și Alcantara, iar acestea sunt foarte confortabile, suficient de mari, dar și cu susținere laterală foarte bună. Chiar am fost impresionat de ele. Apoi, ai un instrumentar de bord complet digital și configurabil, cu o diagonală de 12.3 inch, pe care sunt afișate toate informațiile de rulare. Poți să vezi cum funcționează sistemul hybrid, poți să ai ecranul navigației, consumuri și autonomia bateriei. Da, poți rula exclusiv electric în MG EHS, iar autonomia este de aproximativ 52 de km, pe care și eu i-am făcut în testul meu. Mai impresionant mi s-a părut consumul în modul hybrid. Pentru că dacă bateria este încărcată la maxim, atunci motorul termic intervine mai puțin, iar după primii 100 de kilometri, vei avea un consum de 3 litri la sută. Atât am obținut eu pe ruta Oradea-Beiuș. Dar revenind la interior, MG EHS are bord dintr-un plastic moale la atingere, niște guri de ventilație ce amintesc de modele Mercedes-Benz, ceea ce nu e un lucru rău, dar și o consolă centrală dintr-un material ce imită aluminiul neșlefuit.
Poziția la volan este relativ înaltă, scaunul nu culisează foarte mult în jos, dar asta ține de preferințe personale, în schimb primești un plafon panoramic ce se întinde până și deasupra pasagerilor spate. Are inclusiv o trapă electrică. Ce nu am apreciat în MG EHS este grafica și rezoluția sistemului de infotainment. Și e interesant, pentru că te-ai aștepta de la un produs fabricat în China să fie mult mai bun pe partea de infotainment și ecrane, dar camerele pentru sistemul 360 de grade au o rezoluție foarte slabă, sistemul Apple CarPlay și Android Auto funcționează doar cu cablu USB, iar pentru a selecta comenzi pe ecranul touch screen, trebuie să apeși destul de tare pe ecran. Cu siguranță te poți obișnui cu toate acestea, dar îmi era ciudat că exact aici nu vin cu produse de top.
Se pare că în cazul lui MG EHS, lucrurile se întâmplă exact cum nu te-ai aștepta. Cum spuneam, nu mă așteptam ca trenul de rulare să fie atât de plăcut. Pe lângă motorizarea foarte economică în mod hybrid, autonomia electrică bună și performanțe, direcția lui MG EHS este setată foarte plăcut pentru un pasionat de condus. Setările de greutate sunt aproape perfecte, știi tot timpul ce fac roțile față și în niciun moment nu pare deconectată de la drum. E o plăcere să o conduci și să virezi volanul. Totuși, nu am spus că e sportivă. Dar MG EHS nici nu s-a vrut un SUV dinamic, tocmai de aceea, suspensiile sunt mai mult pe partea confortabilă, dacă iei un viraj mai dinamic, mașina se înclină și prezintă ruliu, dar nici transmisia nu e gândită pentru retrogradări rapide. 10 trepte sunt foarte multe, pentru a trece rapid prin ele, așa că cel mai bine e să conduci noul MG EHS relaxat, economic, confortabil. Ca o mașină de familie. Ca și cum pe bancheta din spate ai un scaun de copil și nu vrei să i se facă rău.
De obicei, începeam prezentările cu exteriorul, iar mai apoi spuneam impresii de condus. Acum am fost eu mai impresionat de condus, așa că am lăsat părerile subiective la final. Ceea ce vedeți în imagini este un facelift apărut în 2023, pentru că actuala generație MG HS se produce încă din 2018. Tocmai de aceea, unele lucruri, cum ar fi suspensia sau sistemul de infotainment par mai învechite. Odată cu acest facelift, MG HS a primit o parte frontală mai europenizată, cu o grilă de mari dimensiuni, ce amintește de unele modele Ford sau chiar Aston Martin, blocuri optice mai alungite, cu iluminare full-LED, iar semnalizările au fost mutate vertical, pe laterale. Față de pre-facelift, MG HS este mult mai arătos și mai modern. Cu toate acestea, se pare că nu va avea viață prea lungă, pentru că unele surse ne spun că de la finalul lui 2024 vom avea o generație complet nouă pentru HS.
Din profil, acest SUV se încadrează exact în limitele clasei. Atât ca design, cât și ca proporții. Din punctul meu de vedere, l-aș pune peste clasa compactă, dar nici chiar în clasa medie. În sensul că pare mai mare ca un Qashqai, dar mai mic decât un X-Trail. Probabil pentru a atrage clienți, MG HS vine și cu niște cifre de dimensiuni superioare unor rivali. Totuși, portbagajul versiunii Plug-in este ceva mai mic, doar 448 litri.
Posteriorul se aseamănă cel mai mult cu versiunea pre-facelift. Design-ul general a fost păstrat, dar blocurile optice sunt ușor redesenate și au iluminare full-LED cu semnătură luminoasă 3D. Îmi place că avem ieșiri reale pentru sistemul de evacuare, ceea ce nu putem spune despre unii rivali germani mult mai scumpi.
După un weekend plin cu MG EHS, unde l-am condus prin oraș, pe drum național, pe drum de munte, pe zăpadă, unde tracțiunea față s-a comportat exemplar, în niciun moment nu am simțit nevoia de 4×4, acest SUV s-a dovedit a fi un competitor de luat în seamă în acest segment. În Europa, marca MG este mai bine văzută, pe când românii sunt puțin sceptici de mărcile noi. Cu acest material, vreau să îndemn cititorii măcar să facă un test drive cu un MG EHS, să-i simtă materialele, dacă sunt de calitate bună și să simtă cum e la condus un SUV plug-in hybrid, care îți oferă foarte multe, dar fără să epateze cu artificii inutile.
MG EHS Plug-in Hybrid oferit pentru test drive de MG Motor Oradea