RAM 1500 Laramie – Test Drive

RAM 1500 Laramie

Nu e prima dată când conduc un RAM 1500, dar cine poate refuza o nouă propunere de a conduce unul dintre cele mai excentrice automobile de pe străzile din România, chiar și din Europa. Da, e foarte interesant de știut că sunt unele piețe unde această prezență este extrem de comună, iar în alte părți, total neobișnuit. De când au devenit dealer RAM, Silver Motors Timișoara a  ”umplut” peisajul timișorean, dar nu numai, cu astfel de modele, așa că într-un fel, pot spune că m-am obișnuit cu un RAM 1500 în trafic. Totuși, atunci când te urci la volanul marelui pick-up american, perspectiva ți se schimbă dramatic.

Dacă în articolul precedent despre RAM 1500 l-am testat în variantă de top ”Limited”, în testul de astăzi, echiparea se numește ”Laramie”, după un mic orășel din Wyoming. Nu este una de bază, dimpotrivă, Laramie reprezintă o opțiune a majoritatea cumpărătorilor de RAM 1500, pentru că îți oferă absolut toate dotările de care ai nevoie, fără să se facă excese și fără să pună accent pe lux, cum e cazul versiunii ”Limited”. Dacă în cazul ultimei, clienții o vor tocmai ca un înlocuitor pentru un automobil de lux, pentru Laramie se optează atunci când RAM 1500 devine acel automobil ”muncitor”, cu care îți faci treaba oriunde, indiferent de teren și ce trebuie să cari în benă, dar atunci când te întorci acasă, pe asfalt, vrei să te simți ca într-un automobil confortabil.

Nu voi vorbi prea mult despre design-ul exterior, pentru că l-am analizat foarte bine în articolul precedent, iar între versiunile de echipare, diferențele sunt doar minore. De exemplu, RAM 1500 Laramie renunță la inserțiile cromate din grilă și din bară, pentru un negru lucios, care îi oferă mașinii un aspect mai agresiv. Blocurile optice au o grafică interioară diferită, dar forma rămâne aceeași. Nu vei rata un RAM 1500 în trafic, pentru că denumirea companiei este scrisă în mijlocul grilei. Interesant că nomenclatura motorului este scrisă acum mai sus pe capotă, spre deosebire de versiunea Limited. O altă diferență ar fi la nivelul jantelor, care pentru Laramie au un design mai simplist, dar tot sunt oferite în diametru imens, de 22 de inch. Cumva nu ai cum să-ți configurezi un RAM 1500 cu jante mai mici, pentru că ar arăta total disproporționat. Doar dacă optezi să-l echipezi aftermarket cu niște anvelope cu talon mult mai mare. Atunci RAM 1500 chiar ar deveni un offroader veritabil. Pentru că deocamdată, așa cum este gândit, e să poți să cari și să tractezi cât mai multe, dar în special pe asfalt.

Și pe versiunea Laramie, atunci când deschizi portiera, o treaptă coboară de sub prag, pentru un acces mai facil în habitaclu. Pentru că are aproape 2 metri înălțime, chiar ai nevoie de o scară de acces, indiferent cât de sportiv te simți. Dar odată așezat în scaunul șoferului, îți dai seama că dieta nu mai contează, pentru că dimensiunile scaunului sunt atât de mari, încât îți vei găsi o poziție confortabilă, indiferent. În interiorul lui RAM 1500 totul e mare, totul e la superlativ. Volanul, butoanele, ecranele, comezile, spațiul la picioare, plafonul panoramic, tot. Îmi place foarte mult pentru că îți dă o senzație impozantă, te simți superior oricărei mașini de pe stradă, dar pe bună dreptate. Chiar dacă nu stai ”cocoțat” peste volan cum e în cazul altor offroadere înălțate, tot ai o perspectivă foarte bună, peste toți. Din scaunul șoferului, totul e confortabil și relaxat, iar poziția inițială este ca într-un sedan. Doar diametrul volanul trădează natura imensă al acestui pick-up.

Cum spuneam, în ”Laramie” nu duci lipsă de nimic și de nicio dotare modernă și de confort. Ai scaune încălzite și ventilate, suspensie pneumatică, comenzi pe volan, comenzi vocale, senzori peste tot, iar pe imensul ecran al sistemului de infotainment sunt cuprinse toate celelalte funcții. Ai și butoane fizice pentru sistemul de climatizare, atât de utile când te grăbești și vrei să schimbi ceva repede. Mai trebuie să spun despre spațiul interior? Sau despre spațiile de depozitare? Absolut oriunde privești, vei găsi un loc în care să-ți pui ceva. În consola centrală, în panoul portierelor, în torpedou, sub scaunele și sub podeaua spate. Ai spațiu de depozitare inclusiv în panourile benei, adică efectiv în aripile spate. Da, mașina asta e atât de mare. Pasagerii spate au spațiu la picioare asemănător cu cel al unei limuzine germane. Cu ampatament lung.

Pe mine, pe noi, europenii, ne fascinează acest tip de automobil. Ok, avem și noi pick-up-urile noastre, dar totul în RAM 1500 este excesiv. Și stau să mă gândesc că acesta este cel mai ”mic” RAM din gamă! Bineînțeles, celelalte modele RAM 2500 și RAM 3500 intră deja în categoria de camioane. O asemenea caroserie, trebuie propulsată de un motor american pe măsură. Atunci bineînțeles, sub capota lui RAM 1500 Laramie stă un motor Hemi V8 ce produce nu mai puțin de 400 de cai putere. Te întrebi, ce faci cu motorul acesta în România, acum? Ei bine, pentru omologare pe piața din Europa, implicit și în țara noastră, RAM 1500 vine și cu un sistem GPL, cu rezervorul poziționat sub caroserie, în locul unde ar veni o roată de rezervă. Astfel, RAM 1500 poate trece și de testele de emisii tot mai stricte din Europa, dar și pentru a avea un consum ceva mai redus. De data aceasta nu am avut rezervorul plin la GPL, așa că am mers mai mult doar propulsat de motorul V8 și mai mult prin oraș. Dacă data trecută am reușit să fac un test de consum exterior, acum, la viteze mult mai mici, în bord îmi arăta o valoare de 21 l/100 km. Da, e cam mult, dar credeți-mă, îți creează dependență, de fiecare dată când apeși pedala de accelerație. Motorul în V mișcă toată caroseria de la stânga la dreapta, iar cei 401 cai putere și 556 Nm, rup aderența pe puntea spate la fiecare apăsare a pedalei din dreapta. În plus, în habitaclu, dar și afară, sunetul V8 este asemănător cu orice altă sportivă cu motor V8. Nu s-a încercat să-l ”liniștească” cu filtre sau alte sisteme, așa că atunci când ești într-o depășire sau pleci de la semafor, din exterior pare că pleci cu un Mustang, dar de fapt apare o namilă de 2.4 tone.

Să conduci un RAM 1500 pe străzile din România este o adevărată experiență. Absolut totul e nou și trebuie să te adaptezi pe parcurs la ceea ce se întâmplă. Cu timpul te obișnuiești cu dimensiunile, așa că te vei simți și tu ca un american, care vede un RAM 1500 ca un automobil de familie. Acum că Silver Motors Timișoara, îți poate configura mașina exact așa cum vrei, trebuie doar să le faci o vizită pentru un test drive care îți rescrie ceea ce știai despre pick-up-uri.

Fotografii realizate de Adrian Moga

RAM 1500 Laramie oferit pentru test drive de Silver Motors Timișoara

Testul mai detaliat cu RAM 1500 Limited îl găsiți aici