Probabil că în Europa și mai ales în România, numele Toyota Camry nu are nicio rezonanță, dar peste Ocean, acest model s-a vândut în peste 19 milioane de exemplare în cei 40 de ani de când a apărut. Acum vreo 10 ani a început nebunia SUV-urilor compacte așa că sedan-urile au început să dispară pe rând, până când abia dacă mai era interes pentru acest tip de caroserie. Toyota a avut în România modelul Avensis, cel care prelua rolul de sedan de top, dar care începea să-și arate vârsta, dar mai ales faptul că devenea prea mic pentru a concura cu spațiul oferit de un SUV. În 2019 în schimb, japonezii au creat un Camry global, ceea ce înseamnă că mașina apreciată de atâția americani, poate fi cumpărată și în Europa.
Da, Toyota Camry a devenit un model global, cu design și tren de rulare la fel peste tot. Dacă până acum alte modele japoneze aveau design diferit în funcție de piață, noul Camry arată și în România ca în New York. Totuși această generație Toyota Camry a apărut în Statele Unite pe la jumătatea lui 2017, deci am avut puțin de așteptat până să o vedem în showroom-urile din România.
Din orice unghi ai privi-o, Camry inspiră design japonez-american. Cred că înțelegeți ce vreau să spun. Nu este atât de excentric precum un C-HR, dar nici atât de banal. Primul lucru pe care îl vezi este grila frontală. Sincer nu ai cum să o ratezi, deoarece ocupă toată partea frontală. Și nu este ca la un Audi sau ultimele modele BMW, ci efectiv grila se întinde la un capăt la altul, de la siglă la splitter-ul din partea inferioară. Din păcate sau din fericire, totul este ”tăiat” de poziționarea numărului de înmatriculare, dar gândiți-vă că în Statele Unite, nu este obligatoriu să se vadă plăcuța în față, așa că acolo, Toyota Camry oferă un spectacol vizual nemaivăzut. Totuși, în ciuda dimensiunilor enorme, grila pare foarte bine integrată în design-ul general, cu toate că dacă mașina de test avea o culoare mai deschisă puteam să observăm mai bine. Blocurile optice sunt elegante, alungite, oferă iluminare cu LED și ne amintesc clar de mașini americane. Probabil cel mai mult îmi place profilul noului Camry. Are o siluetă elegantă, cu o capotă lungă, o linie a plafonului interesantă și, aș putea spune, un posterior cu o ușoară alură sportivă. Camry este un automobil foarte mare pentru standardele europene, dar pentru americani cred că este considerat un sedan compact. Asta înseamnă că jocul proporțiilor a putut fi perfectat, iar Camry este bine proporționat din profil.
Cum spuneam, Camry este o mașină mare, iar posteriorul trădează acest lucru. Blocurile optice foarte mari, fac mașină să pară și mai lată, iar faptul că nu există muchii agresive sau artificii stilistice să ”rupă” din design-ul curat, îmi dau impresia că spatele mașinii este masiv. În segmentul sedan-urilor non-premium, nu avem modele care să exceleze la capitolul agresivitate sau excentricitate în design. Toyota Camry vrea să concureze cu Volkswagen Passat, Ford Mondeo sau Opel Insignia, care la rândul lor sunt automobile gândite pentru spațiul interior și mai mult pe eleganță, decât pentru sportivitate.
Odată urcat la bordul noului Camry îți dai seama că afirmația de sus este cât se poate de adevărată. Spațiul interior este absolut imens, atât pentru șofer, cât și pentru pasagerii din spate. Camry poate oricând să transporte în confort 5 pasageri, fără să se atingă la nivelul umerilor și picioarelor. Șoferul și pasagerul față au parte de scaune foarte late, pentru că suportul lateral este minim, dar asta te relaxează și te face să te simți cu atât mai confortabil. Scaunul coboară suficient de jos, poate nu la fel de jos ca într-o Corolla hatchback, dar într-o astfel de caroserie, trebuie să vezi și peste capota de dimensiuni apreciabile. Pentru că se vrea un sedan de top, Toyota Camry oferă o mulțime de dotări care să-ți facă viața mai ușoară. Astfel, scaunele sunt electrice, cu suport lombar, volanul este electric, iar toate comenzile sunt la îndemână. Îmi place că pe acest model, au renunțat la poziționarea ecranului sistemului de infotainment deasupra bordului, în schimb acesta fiind în mijloc, iar design-ul general este mai elegant decât în orice alt model Toyota. Camry folosește butoane fizice pentru multe din comenzi, dar integrarea lor nu este cea mai fericită, mai ales că întreaga planșă de bord pare că vrea să fie un ecran. Un alt minus ar fi grafica ecranului, dar se pare că aceasta este o problemă regăsită la majoritatea modelelor japoneze, iar la nivelul de preț în care este poziționat Camry, am putea înțelege. Nu se vrea un model premium, ci mai degrabă un sedan de lux, în care ai absolut tot ce ai nevoie.
Poate că mulți nu sunt impresionați de design-ul exterior sau de sistemul de infotainment, dar Toyota Camry are un as în mânecă pe care concurența încă nu l-a găsit. Vorbesc bineînțeles de trenul de rulare. În segmentul sedan-urilor medii, Camry este singurul care oferă exclusiv un tren de rulare hybrid. Am putea integra aici și Ford Mondeo Hybrid sau Volkswagen Passat GTE, dar deja vorbim de alt nivel de preț. Japonezii au renunțat de mult la motorizările diesel, în locul lor avem acum sisteme hybrid, iar după câțiva kilometri cu mașina, îți dai seama că au făcut cea mai bună alegere. Vă spun un singur lucru: consum de 6l/100 km realizat exclusiv în mediul urban. Asta în condițiile în care sub capota vastă se află pe lângă motorul electric, unul pe benzină cu cilindree de 2.5 litri. În oraș, Camry se simte excelent. Extrem de confortabil, extrem de silențios, iar dacă nu faci slalom sau nu ai depășiri rapide, nici nu remarci cutia automată de tip CVT. Totul este relaxant și îți dă impresia că așa merg americanii de mai bine de 40 de ani. Poți să spui că la sfârșitul zilei, când parchezi Camry-ul tău în fața casei, te simți la fel de odihnit ca și atunci când ai plecat. Mașina nu te îmbine la condus sportiv deloc. Cu toate că motorul este destul de potent, cei 218 cai putere ai ansamblului hybrid pun bine în mișcare gabaritul mașinii, dar suspensia este prea moale pentru viraje strânse, iar cutia CVT face ca mașina să fie gălăgioasă când accelerezi puternic. Toyota Camry hybrid accelerează până la 100 km/h în 8.2 secunde, ceea ce nu e deloc rău, dar cel mai bine e să păstrezi modul de rulare în ”Normal” și să te bucuri de comfort.
Acea suspensie moale de care spuneam mai sus, este absolut ideală pentru drumurile din România, deoarece absoarbe orice denivelare și treci peste orice linie de tramvai ca și cum n-ar fi. Probabil că nu ar fi la fel de ideal că nu îți dai seama de gropi și ai spune că în orașul tău, drumurile sunt perfecte. Orice primar ar vrea ca oamenii să conducă un Camry, pentru că atunci lumea nu ar vedea neajunsurile unei infrastructuri. Glumesc, bineînțeles, dar există un dram de adevăr. Toyota Camry este și silențioasă. Pe lângă faptul că odată urcat la volan, zgomotele din exterior sunt diminuate, orice plecare de pe loc este realizată exclusiv cu motorul electric, ceea ce ajută atât la comfort, cât și la consumul de combustibil. Ai putea rula complet electric până la viteze destul de mari, dar bateria trebuie să fie încărcată peste jumătate din capacitate. Toyota promovează noul Camry ca fiind ”self-charging”, adică se încarcă singură, care este un slogan de marketing interesant, deoarece nu este o afirmație falsă, numai că acest sistem hybrid este normal, tipic, și folosit de Toyota pe alte modele de mai mulți ani. Când ridici piciorul de pe accelerație, bateria începe să se încarce, când frânezi puternic bateria se încarcă, dar și atunci când accelerezi, iar motorul pe benzină își face prezență, energia tot spre baterie se duce. Sistemul funcționează atât de bine, încât nici nu poți să-ți dai seama când schimbă între moduri. Tot timpul vei avea cam jumătate de baterie oricând ai nevoie.
Toyota Camry înlocuiește vechiul Avensis, dar mișcarea este benefică. Avensis devenise prea învechit și nu cred că platforma mai suporta un sistem hybrid pentru a-l aduce în rând cu tehnologia. Acum că modelul Camry a devenit global, europenii pot avea un sedan și mai tehnologizat, dar și mult mai spațios. Cu această mașină am primit o relaxare americană pe care nu am mai simțit-o la alt model din clasă, un automobil elegant și foarte confortabil. Rămâne de văzut dacă clienții se vor întoarce la sedan-uri sau vor rămâne în continuare adepții SUV-urilor.
Toyota Camry Hybrid oferit pentru test drive de Toyota Timișoara
Folosim cookie-uri ca sa stim cand ne accesati site-ul, modul in care interactionati cu noi, sa va imbogatim experienta ca utilizator si sa customizam relatia dvs. cu site-ul nostru.
Pentru a afla mai multe, faceti click pe sectiunile. De asemenea, puteti schimba setarile si preferintele dvs. Atentie insa, blocarea unor tipuri de cookie-uri poate afecta experienta dvs pe site-ul nostru si serviciile pe care vi le putem oferi.
Cookie-urile functionale
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile disponibile pe site-ul nostru și pentru a utiliza unele dintre funtionalitatile de baza ale site-ului.
Deoarece aceste cookie-uri sunt strict necesare pentru livrarea site-ului, nu le puteți refuza fără să influențeze funcționarea site-ului nostru. Puteți să le blocați sau să le ștergeți modificând setările browserului și blocând toate cookie-urile de pe acest site web.
Cookie-urile Google Analytics
Aceste cookie-uri colecteaza informatii care se utilizeaza individual sau agregat pentru a ne ajuta sa intelegem modul in care site-ul nostru este utilizat sau cat de eficiente sunt campaniile noastre de marketing, ajutandu-ne sa personalizam site-ul pentru a va imbunatati experienta. Dacă nu doriți să colectam date despre vizitele dvs pe site-ul nostru, puteți dezactiva urmărirea în browser-ul dvs. aici:
Alte cookie-uri externe
De asemenea, folosim diferite servicii externe cum ar fi Google Webfonts, Google Maps și furnizorii externi de video (YouTube sau Vimeo). Având în vedere că acești furnizori pot colecta date personale precum adresa IP, vă permitem să le blocați aici. Rețineți că acest lucru ar putea reduce semnificativ funcționalitatea și aspectul site-ului nostru. Modificările vor avea efect după ce reîncărcați pagina.