Tocuri cui şi BMW
Există unele automobile care sunt construite pentru un anumit target de clienţi. Chiar dacă ele “muşcă” din toate categoriile, ideea principală rămâne. Nu degeaba BMW a ales ziua de 8 martie pentru a prezenta noul SUV Coupe, modelul X4. Roşu. Timp de câteva luni, până a ajuns să fie disponibil pentru test drive, nu mă puteam imagina la volanul unui automobil creat în special pentru publicul feminin. Dar mai ales. cum aş putea scrie despre o maşină care nu îmi este adresată, ca bărbat? Am avut deosebita plăcere de a cunoaşte o şoferiţă, cu tocuri cui, care ştie să spună cel mai bine ce înseamnă un SUV Coupe compact, destinat publicului feminin:
“Spre uimirea mea am ajuns să fac şi eu ceva inedit pentru prima oară în viaţa mea… adică să scriu un articol. Şi ca să fie cu atât mai unic pentru mine, ca femeie, am ajuns să scriu un articol despre o maşină. Totul a pornit de la o idee a unei persone foarte dragi mie care se ocupă cu aşa ceva. Ce am înţeles eu la început a fost doar o inviţatie la un test-drive cu o oarecare maşina. Nu ştiam de la început exact ce maşina va fi. Nu pot să spun că sunt o adevărată cunoscătoare a maşinilor. Îmi plac maşinile pentru că îmi place mult să conduc.
Experienţa frumoasa pe care am trăit-o a fost la volanul unui BMW. Şi nu orice BMW, ci un model nou aparut, un BMW X4. Oamenii de specialitate il consideră fratele mai mic al modelului X6. Eu vreau să îl consider varianta feminină a BMW-ului X6. Am mers prima oară să o vad expusă într-un Mall din Timişoara şi mi-a plăcut ce am văzut. E o maşina cu un sex-appeal puternic. Nemţii îl consideră ca fiind un Sport Activity Coupe (SAC). Eu am văzut-o ca fiind o maşina sportivă, dar în acelaşi timp forma coupe îi oferea un aer mai elegant. Totuşi eram curioasă să o şi conduc. Lucru care nu s-a întâmplat în aceeaşi zi, ci după o săptămână, într-o zi care a început destul de prost, era o zi de luni. Undeva după ora prânzului mi-am dat buletinul şi permisul pentru a fi duse la reprezentanţă, eu neputând ajunge să iau maşina. Ea a venit să mă aştepte la finalul programului de lucru. În momentul în care s-a apropiat am început să zâmbesc ca un copil, aproape că aveam un rânjet tâmp pe faţă. Era de-a dreptul frumoasă. Se impunea într-un mod aparte pe drum. Maşina s-a oprit şi am urcat pe locul din dreapta. Înăuntru m-am aşezat într-un scaun confortabil şi moale. Interiorul era destul de spectaculos, piele bej şi cu nişte linii fine roşii. O combinaţie plăcută din punctul meu de vedere. Dar se vedea clar că e o maşină destinată unei femei. Am rămas preţ de vreo 10 minute pe scaunul pasagerului, dar am avut timp să admir interiorul maşinii. Iar ca să fie tot meniul complet a trebuit să-mi scot rujul din geantă pentru a mă ruja în oglinda maşinii. Orice femeie face asta. De fapt trebuia să îmi văd reflexia în aceea masina.
Am ajuns într-un loc unde am oprit pentru a imortaliza câteva cadre, deoarece acest drive-test trebuia să se încheie cu un articol şi cititorii doresc să vadă exact cum arată maşina despre care citesc. Pot spune că mi-am pierdut destul de repede răbdarea. Voiam cu nerăbdare să ajung la momentul în care conduc superbitatea aceasta de maşina. În timp ce se făceau poze am apucat să mă aşez şi pe locurile din spate şi aveam spaţiu destul de mult pentru picioare. Nu stăteam deloc îngesuită. Chiar dacă maşina are acea formă de coupe aveam destul loc şi până la plafon. Am deschis şi portbagajul pentru a-mi pune geanta de laptop şi am avut plăcuta surpriză să descopăr un portbagaj mare. Specialiştii spun că are o capacitate de încărcare de 500 de litri, cu posibilitatea de extindere la 1.400 de litri prin rabatarea banchetei din spate. Ce mi-a plăcut a fost însă faptul că uşa hayonului este acţionată electric, dotare care vine în echipamentul standard. Şi într-un final muuult aşteptat m-am urcat la volanul BMW-ului. Bineînţeles că nu se putea să conduc o asemenea maşină în tenişi. Trebuia neaparat să se întâmple în high heels. Primul contact cu maşina trebuia să fie unul mai oficial. Aşa simţeam eu.
M-am urcat la volan, am închis uşa, mi-am pus şi centura şi am pornit. Maşina porneste doar apăsând un buton. Ştiam de la început că e o maşină cu cutie automată. Şi am pornit… Am fost destul de precaută la plecarea de pe loc, am plecat destul de încet. Am făcut câteva viraje pentru că eram într-o parcare, dar pe urmă am iesit în drumul principal. Am condus un pic prin oras, chiar dacă era trafic. Chiar dacă nu este o maşina foarte înaltă mi-a dat senzaţia că sunt la înălţime. E o maşină care se conduce uşor, direcţia fiind uşoară. Aveam emoţii pentru că ştiam că maşina este dotată cu sistemul start-stop. În momentul în care plecam de la semafor aşteptam ca pornirea să fie lentă, dar spre surprinderea mea era rapidă. Nu mă incomoda deloc. Ridicam piciorul de pe frână şi maşina se mişca deja. Aproape că nu simţeam. În oraş a fost plăcut să o conduc, dar cel mai mult mi-a plăcut momentul în care am ieşit pe centura Timişoarei şi fiind destul de liber am putut accelera în voie. Senzaţia aceea că intri în scaun am simţit-o şi eram doar pe modul confort. Bineînţeles că a trebuit să o pun şi în modul Sport. În secunda următoare turaţia a crescut şi parcă toata maşina s-a schimbat. Parcă cerea să o accelerezi… şi asta am făcut. Teoretic maşina ajunge la 100 km/h în doar 5.8 secunde. Nu pot spune exact cât timp a trecut când m-am oprit din accelerat, dar ştiu doar că am depăşit limita de viteză permisă. Modelul testat avea un motor de 3000 cmc şi dezvolta 258 de cai. Parcă ajunsesem destul de repede la destinaţie.
Pentru ca testul să nu se termine aşa repede, am făcut schimb pentru a sta in locul din dreapta. Sunt obisnuită să stau şi pe acest loc. De aici am simţit cum stă maşina pe curbe şi pot că nu am avut deloc emoţii. Ce mi-a plăcut foarte mult a fost că, din dreapta, mi-am permis să umblu puţin şi la muzică. BMW X4 fiind dotat cu un sistem audio Harman-Kardon am trăit un sentiment ciudat. Am dat drumul piesei preferate şi am dat mai tare, nu maxim. Simţeam că urechiile mele nu suportă aşa o claritate a sunetului. Şi încet pe acea melodie ne-am intors pentru a lăsa maşina la reprezentanţă. Eram încântată, dar în acelaşi timp aveam o părere de rău pentru că testul se terminase prea repede. Timpul trece repede când te simţi bine. X4 e o maşina pe care o vreau mai mult timp. O vreau să fie a mea.”