Tinere speranţe

IMG_4728

Am condus noul Audi A3 şi nu mi-a plăcut! Asta se datorează în principal dotărilor aproape inexistente şi designului atât de banal şi puţin schimbat faţă de generaţiile precedente. De ce ai vrea o maşină care arată ca şi fosta, plus că nici nu te simţi bine la interior? Plus că e un VW Golf în haine de duminica şi cam atât. Cu toate acestea Audi îşi pune mari speranţe în modelul lor de clasă compactă, deoarece această caroserie este extrem de căutată, mai ales în Europa. Este şi cel mai ieftin Audi, chiar dacă preţul de 30.000 de euro, nu este unul de neglijat. Probabil Audi joacă cartea siguranţei şi pentru că fostele generaţii s-au vândut în aproximativ 2 milioane de unităţi. Deci de ce să schimbi ceva care nu este stricat. Ştii de ce? Pentru că Mercedes-Benz vine cu un A-Class care la prima vedere îţi taie respiraţia, iar apoi îţi aruncă în joc cel mai frumos sedan coupe compact la ora actuală, prin modelul CLA, pe care îl vedeţi aici. Aşa că faza cu siguranţa în materie de maşini şi modele nu mai funcţioneză pentru Audi. Şi atunci au stat şi au gândit-o şi au scos un A3 Sedan. La prima vedere A3 Sedan este doar un A3 “cu portbagajul scos”, dar de la a doua privire vezi că este mult mai mult de atât.

IMG_4729 IMG_4730 IMG_4731 IMG_4732

A3 Sedan nu împărtăşeşte aproape niciun element de caroserie cu A3 hatchback, de la forma farurilor, la nivelul spoilerului faţă, iar din profil este probabil unul dintre cele mai reuşite Audi. Linia plafonului este mai joasă şi coboară fluid către portbagaj, iar stopurile primesc din partea mea nota 10 cu felicitări. În acest examen de design auto, A3 Sedan plusează prin muchii agresive, dar elegante, care “rup” portierele în partea de sus şi cea de jos, făcând maşina extrem de dinamică. Este totodată unul dintre cele mai dinamic desenate Audi, la ora actuală. Dacă optezi pentru pachetul S-line mai primeşti praguri foarte agresive şi guri de aerisire, la nivelul bării frontale, mărite! Nu văd de ce ţi-ai mai cumpăra un banal şi sec A4?

????????? audi-prezinta-in-actiune-si-detaliu-noul-a3-sedan-ae52315a239c042f3f-733-0-1-95-1

Acum că toată lumea te va remarca pe stradă şi vor întoarce capete după sedanul tău, tot ce trebuie să faci e să te bucuri de interior. Acesta este identic cu cel al versiunii hatchback, dar este total diferit de cel al hatchback-ului pe care l-am condus în vară. Deoarece A3-ul Sedan pus la dispoziţie de Porsche Pipera, iar apoi de Porsche Timişoara, era dotat spre full!! Exact aşa cum ar trebui să fie o maşină de test. Pachetul S-line, da, costă 2.200 de euro, dar la aceşti bani, A3-ul Sedan vine cu scaune sport, absolut senzaţionale, cu susţinere laterală excelentă, şi multiple reglări a lungimii a şezutului. Piele alcantara peste tot, iar cireaşa de pe tort, VOLANUL cu baza “teşită” de pe Audi TT. Iar pentru a nu ştiu câta oară mă întreb de ce volanul sport nu este dotare standard pe toate variantele? Cât poate să mai ridice preţul la o maşină care oricum costă 30.000 de euro? Plus că nemaiavând partea de jos, foloseşte şi mai puţin material, deci ar trebui să fie mai ieftin. Asta e aşa o logică destul de puerilă. Dar înţelegeţi ideea.

79 Audi S3 Limousine IMG_4746

Când vine vorba de calitatea finisărilor interiorului, Audi chiar nu are rival, mai ales în segmentul compact! Efectiv nu are defect, poate de aceea şi modelele second-hand sunt atât de căutate, la preţuri destul de competitive. Sunt atât de bune interioarele de Audi. Dar pentru A3, Audi a încercat un experiment reuşit în proporţie de 50%. De ce spun doar 50%? Pentru că nu toată lumea va aprecia un interior minimalist, eu unul, nefiind adeptul acestui design. Dar atenţia la detalii, prin aluminiul folosit la butoane este foarte plăcut la atingere, dă senzaţia de lux, iar ramele de aluminiu din jurul gurilor de ventilaţie scot un sunet, un “clinchet” plăcut atunci când le închizi sau le deschizi. Sunt aceste detalii care îţi fac viaţa mai plăcută la bord. Nu ai neapărată nevoie de ele, cum nu ai neapărată nevoie nici de trapa panoramică, care era dotare opţională pe maşina de test, dar să ştii că le ai şi le simţi, te convingi singur că ai cumpărat maşina pe care o voiai.

IMG_4734

Dar chiar dacă vrei un A3 Sedan diesel, singura opţiune disponibilă acum pentru România este varianta de 2.0 TDI care produce 150 de cai putere şi 320 de Nm. Nu pare mult, dar este mai mult decât suficient pentru masa maşinii care nu cântăreşte mai mult de 1300 kg. Audi a încercat cât de mult posibil să facă un sedan uşor, iar acest lucru le-a ieşit din plin. O greutate scăzută a masei maşinii se vede cel mai bine în comportament, agilitate şi consum. Spuneam că designul este foarte dinamic, aspect care se arată şi la condus. A3 Sedan cu motorul de 150 de cai putere nu este o maşină sportivă, asta să se înţeleagă, dar nici nu aveam pretenţii, sincer. În primele trepte de viteză, maşina este vioaie, dornică de acceleraţii, direcţia se întăreşte pe măsură de viteza creşte, sporind siguranţa şi dinamica. Totuşi am remarcat că în sarcină şi pe pante abrupte, motoru nu trage la fel de bine. Un lucru pe care nu-l aşteptam de la cei 320 Nm.

IMG_4733 IMG_4737

Mă bucur că traseele de test-drive din Bucureşti, mai ales în zona Pipera, sunt complexe, destul de lungi, în care poţi să vezi comportamentul maşinii şi în oraş şi autostradă, dar şi drum naţional. Mi-aş fi dorit totuşi o poziţie mai joasă a scaunului şoferului, care nu coboară suficient, pentru acea senzaţie sportivă, dar restul comenzilor sunt perfect poziţionate, iar schimbătorul cutiei de viteze manuală, la fel ca şi volanul ar trebui să fie standard pe toate variantele. Asta pentru că timoneria cutiei este atât de precisă şi suficient de scurtă, încât este o plăcere să “mesteci în benzină”.

IMG_4740 IMG_4741

Atât eu cât şi reprezentantul Audi, am crezut că jantele nu depăşesc dimensiunea de 18 inch, iar când am ajuns înapoi la reprezentanţă, cu stupoare am văzut că A3-ul de test avea jante pe 19 inch!! De ce sunt aşa surprins? Pentru că este una dintre cele mai confortabile automobile de clasă compactă pe care le-am condus. Unul dintre cele mai reuşite aspecte a lui A3 Sedan este fără îndoială suspensia. Fermă, fără a fii inconfortabilă, se adaptează perfect oricărui tip de drum, gropile şi gurile de canal aproape că nu le simţi, acestea în ciuda faptului că maşina era echipată cu jante de 19 inch, să nu uităm. Plus că jante de 19 inch arată bine pe orice maşină (nouă)! :) Maşina testată în Timişoara reuşeşte să fie spectaculoasă, chiar cu jantele pe 18, care au un design atât de reuşit, frumos şi elegant, încât eu, unul, nu am văzut nici la casele de tuning asemenea design.

IMG_4735

Mi-aş dori ca Audi A3 Sedan să fie un bestseller pentru Audi, să fie un rival de temut pentru Mercedes-Benz CLA, pentru că este o maşină frumoasă, care se conduce foarte bine, iar echipată corespunzător este şi foarte dezirabilă. Un singur minus cred că îi pot aduce, iar acesta ar fi preţul de aproape 50.000 de euro! Dar să nu uităm că şi rivalul direct, CLA se învârte în aceeaşi categorie de preţ, iar un BMW Seria 1, care nu este nici pe departe la fel de frumos, este totuşi 40.000 de euro.

Audi A3 Limousine IMG_4730

P.S. Din păcate, A3-ului (alb) condus la Bucureşti, nu am reuşit să-i fac poze, dar am găsit unele asemănatoare, iar A3-ul condus la Timişoara, care vine echipat mai elegant, este cel roşu! Arată bine pe orice dotare sau culoare! :)