Salt spre calitate
Chiar nu ştiu ce am făcut săptămânile astea, de ce nu am apucat să conduc ceva nou, de ce nu am scris despre ceva, a fost foarte aiurea. Am ajuns pe la câteva reprezentanţe, dar nimic concret, nu mă atrăgeau în vreun fel. A fost şi vremea nasoală, recunosc, chiar nu pot să fac ceva când plouă afară. Şi nu mă refer doar la condusul de maşini noi. Mai mult decât cafeaua zilnică, nu îmi vine să ies din casă.
Dar totuşi, chiar dacă stăteam în casă, mă lua o lene, încât nici să citesc nu mai puteam, preferam să mă uit la filmări cu maşini. Vă daţi seama. Bine, dar aşa sunt eu. Atâta doar că atunci când e urât afară, nu mă simt aşa de vinovat că nu fac nimic.
Dar îmi pare rău pentru că testul cu Skoda Octavia 3 nu l-am publicat mai devreme. Pentru că a fost foarte frumos. La reprezentanţa Skoda, l-am întâlnit pe tizul meu, Daniel, care mi-a oferit informaţii neştiute despre noul model, am schimbat impresii despre maşini în general, iar la sfârşit am plecat şi cu un cadou. Merci!
Cel mai important model al constructorului ceh, este fără îndoială Octavia. Dacă până la acest, al treilea model, Skoda nu a impresionat cu nimic în afară de preţul scăzut de achiziţie, Octavia 3, trece la un alt nivel. Un nivel care vreau să-l văd la toţi constructorii de maşini. Nu mă interesează că eşti low-cost. Clientul merită ceva mai bun. Chiar dacă cei mai mulţi cred că Octavia 3 este o maşină făcută din “bucăţi”, (să vă exemplific: faţă de Audi A4, spate de A6, interior de Passat), eu cred că sunt cele mai bune “bucăţi” pe care le oferă grupul VAG. Deci să nu ne plângem. Este un salt enorm faţă de fosta generaţie. Este cu 100 de kilograme mai uşoară, are un ampatament de 2,6 metri, deci cel mai mare din clasă şi împarte aceeaşi platformă MQB pe care este construit şi VW Golf 7 şi noul Audi A3. Deci foarte bună mişcarea Grupului VAG. Numai să nu “fure” din clienţii de Golf 7, noua Octavia, având în vedere preţul o idee mai mic.
Cum spuneam, platforma senzaţională, se simte că maşina este mai uşoară în reacţii, dar şi mult mai economică, în test am avut motorul de 1.6 TDI 105 cp, care din punctul meu de vedere va fi cel mai vândut pe noua Octavia. Trebuie doar să treci peste gălăgia destul de mare pe care motorul o face. Dar treci peste, când urci la bord şi totul se simte de calitate, senzaţia de familiar este evidentă, ergonomia foarte bună, pentru că putem să o numim maşină germană, spaţiul cred că este principalul atu al noii Octavia, este absolut imensă. Nici nu ştiu care sunt standardele de clasă, dar nu văd cum Octavia este încă încadrată la clasa compactă. Probabil să nu intre în conflict de interese cu VW Passat sau fratele Superb. Am citit pe undeva că sora mai mică, Skoda Rapid, ar putea să-i facă, concurenţă Octaviei. Având în vedere preţul mai mic, dar aproape la fel de spaţioasă. Eu am avut ocazia să conduc şi Skoda Rapid, care este de fapt pe platformă de Skoda Fabia alungită. Iar aceea este o soluţie deja învechită. Plus că interiorul pare de VW Polo de acum câteva generaţii. Conduceţi-le pe amândouă şi o să vedeţi diferenţa de calitate şi tehnologie.
Cred că Skoda Octavia 3 este cea mai frumos desenată Skoda, iar spusele îmi sunt susţinute şi de faptul că designerul şef de la Skoda a desenat celebrul Bugatti Veyron, iar adjunctul său are experienţă de la Audi. Cei doi au reuşit o maşină care arată pe cât de elegant pe atât de sportivă. Linii mai dinamice şi mai clare, cred că simplitatea este cuvântul de ordine. Numai să mergeţi pe pachetul de faruri cu benzile LED. Foarte spectaculoase. Şi sunt doar cu 150 de euro mai scumpe decât cele doar cu xenon. Chiar dacă a crescut mult în dimensiuni, Octavia 3 este mai armonioasă decât fostul model. Mă bucur că Skoda a renunţat la designul lateral al fostului model, cu stâlpii uşilor in culoarea caroseriei, care “tăiau” maşina în două şi a adoptat un look mai dinamic
O Skoda care se bate de la egal la egal cu fraţii mult mai titraţi din grup, VW sau Audi, era de neconceput acum câţiva ani. Dar Skoda riscă si intră în teritoriul lor şi luptă chiar cu armele acestora. Fără îndoială are numai de câştigat. Adică este mult mai spaţioasă decât un Golf 7, tehnic vorbind aceeaşi maşină, dar este mai ieftină. Doar notorietatea lui Golf îl mai poate scăpa din acest comparativ.
Am rămas plăcut impresionat de Skoda Octavia 3, de testul şi traseul făcut cu cei de la Porsche Inter Auto şi cred în continuare că Octavia va rămâne cel mai vândut model de import din România.