Prezentare: Volkswagen Touareg R

Volkswagen Touareg R

Sunt foarte multe SUV-uri produse pe platforma Grupului VAG MLB, încât ai crede că au găsit toate formele de motorizare și transmisie. Ca să nu mai vorbim de versiunile de performanță, care lasă loc cumpărătorilor pentru orice își doresc. Avem un Bentley Bentayga foarte luxos, un Lamborghini Urus foarte sportiv, un Porsche Cayenne care combină aceste calități și Audi SQ7 cu al său V8 diesel, ai crede că nu mai este loc pentru încă un SUV sportiv pe aceeași platformă. De nicăieri apare noul Volkswagen Touareg R. Mașina care vrea să îți ofere aproximativ aceleași senzații, dar la un preț mai redus. 

Versiunile de performanță ale lui Touareg au variat de la o generație la alta, dar și după cum a fluctuat piața. Pe prima generație am avut atât un motor W12 de 6 litri, dar și un V10 de 5 litri. Unități care acum par preistorice, dar care atunci au fost posibile. Odata cu scandalul Dieselgate și atenția către poluare a mașinilor, noua versiune de performanță trebuia să adopte un tren de rulare modern. Germanii au păstrat totuși dieselul V8 pentru Audi, dar pentru modelul mai ieftin s-au decis pentru un motor V6 pe benzină de 3 litri, ce produce 340 cai putere, conectat la unul electric de 136 cai putere, pentru a produce împreună 462 de cai putere și un cuplu generos de 700 Nm. 

Sincer nu știu dacă modelul Touareg avea nevoie de un astfel de model, tocmai din acest motiv, mapa de presă încearcă să pună accentul mai mult pe valențele electrice. Astfel, bateria are o capacitate de 14.1 kWh, capabilă să pună în mișcare noul model pe o distanță de aproximativ 50 de km. Viteza maximă în modul exclusiv electric este de 140 km/h. Totodată motorul V6 pe benzină poate acționa ca un generator, pentru a nu apărea senzația de ”range anxiety”. Atunci când puterile sunt combinate, iar toată mașina lucrează pentru performanțe maxime, accelerația până la 100 km/h se realizează în aproximativ 5 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h.

Volkswagen Touareg este cel mai capabil SUV construit pe platforma MLB, în comparație cu frații săi de grup, iar modelul de performanță nu se dezice de acest lucru. Opțional clienții pot opta pentru un pachet Offroad, care aduce protecții suplimentare pentru părțile inferioare, dar și două moduri noi de condus: Pietriș și Nisip. Acestea vin împreună cu cele cunoscute: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual și Snow. 

Din punct de vedere stilistic, noul Volkswagen Touareg R nu este mult diferit față de un Touareg cu pachetul R-Line, doar jantele sunt distincte pentru această versiune. E interesant că Volkswagen a decis să prezinte noul Touareg R cu grila neagră, tocmai pentru a întări senzația de sportivitate. Acesta este cel mai puternic Touareg de până acum, dar totuși nu cred că o astfel de versiune era benefică pentru acest model, mai ales când ne gândim că frații săi sunt deja consacrați în acest domeniu.