Prezentare: Volkswagen Passat
După 41 de ani şi peste 22 de milioane de exemplare fabricate, unul dintre cele mai îndrăgite modele Volkswagen, vine cu o nouă generaţie. Este vorba de noul Passat.
Şi întradevăr acest Passat este cu adevărat nou. Pentru că foloseşte noua platformă a grupului VAG, MQB, noul Passat nu mai are nimic în legătură cu fosta generaţie. Chiar dacă mulţi au văzut noul Passat ca fiind doar un facelift puternic a generaţiei actuale, mie mi se pare o evoluţie firească pentru Volkswagen, după cum ştim conservatorismul acestora. Dar fiecare panou, grilă, linie sau faruri sunt complet noi. Cu nume intern Passat B8, aceasta este cea de-a opta generaţie a Passat-ului, iar Volkswagen vrea să intre într-un segment superior. De aceea germanii îl prezintă sub titulatura de “business class”. În plus se vede şi o uşoară creştere a preţului, care denotă că Passat nu mai vrea să fie doar “maşina poporului”.
Noul Passat se inspiră din designul generaţiei actuale a coupe-ului Passat CC, prin grila cu linii orizontale cromate, care se întind până la faruri, iar în partea inferioară a părţii frontale păstrează liniile clasice. Apropo de faruri, generaţia actuală B7, a fost puţin criticată de faptul că blocurile optice nu ofereau suficient caracter maşinii. Această problemă a fost rezolvată prin desenul noilor faruri care sunt mai înguste, mai agresive, dar cu design clar şi care vor folosi tehnologia LED. Într-un fel parcă îmi amintesc de farurile BMW-ului i8. Iar acelea sunt foarte apreciate. Probabil, designul spatelui aminteşte de generaţia precedentă, dar este mult mai elegant, stopurile sunt mult mai bine integrat, iar prezenţa ţevilor de eşapament cu design inspirat de la Audi A8 este de bun augur. Oferă o imagine de calitate maşinii. Cel mai mult apreciez profilul noului Passat. Chiar dacă este mai scurt decât generaţia pe care o înlocuieşte, ampatamentul este mai mare, dar linia plafonul cade extrem de frumos spre portbagaj. Apoi, dacă îţi muţi privirea spre capota faţă vezi ce plonjată este spre grilă, pasajele roţilor şi linia care “taie” portierele fac maşină să pară foarte elegantă. Pentru fanii Passat sport, v-a exista pachetul optic R, care aduce fante de aerisire mărite, la nivelul spoilerului faţă, dar şi praguri mai agresive. Chiar dacă arată bine, acest pachet optic mi se pare o idee prea încărcat.
Interiorul este la fel, o evoluţie discretă, dar vizibilă, a fostelor interioare Passat. Acum însă accentul este pus pe calitate şi pe eleganţă. Eleganţa vine de la ceasul analogic plasat între aeratoare. Fiind construit pe aceeaşi platformă cu fratele mai mic, Golf, noul Passat preia multe elemente de design de la acesta. Cum ar fi consola centrală, cu display-ul de 8 inch. În rest, aceleaşi caracteristici cunoscute de fanii mărcii. Până şi volanul este preluat de la Golf. Dar ceea ce se întâmplă în spatele volanului este cu adevărat spectaculos. Pentru că Volkswagen a renunţat la instrumentarul de bord analogic, în spatele volanului găsim un imens display de 12.3 inch, pe care vor fi furnizate într-un mod foarte spectaculos toate informaţiile necesare şoferului.
Motorizările sunt arhicunoscutele TSI şi TDI, dar care vor avea un membru complet nou. Volkswagen a dezvoltat un motor extrem de interesant. Un diesel cu cilindreea de 2 litri, având 2 turbine şi care produce 240 de cai putere. Dacă asta nu este impresionant, atunci cuplul de 500 de Nm sigur va fi.
Chiar dacă noul Passat se vrea situat într-un segment de preţ care tinde spre premium, sunt sigur că vom avea un nou best-seller. Iar dacă mergeţi pe varianta 2.0 TDI Biturbo, 240 cp şi 500 Nm, noua voastră maşină va fi spleeper-ul perfect.
sursa foto: automarket.ro