Prezentare: Volkswagen ID.7

Acesta este noul Volkswagen ID.7. Viitorul sedan al companiei. Gând ne gândim la un sedan Volkswagen ne vine în minte automat imaginea unui Passat diesel. Este automobilul care a pus în mișcare mulți corporatiști germani, iar mai apoi să fie un automobil simbol pentru piețele din Europa de Est. Passat-ul reprezintă pentru români, acea limuzină germană accesibilă, până ajungi să ai bani de un BMW. Sunt curios cum va fi primit ID.7 peste vreo 5-6 ani, când nemții renunță la el, în favoarea unui nou model. Pentru că vrem, nu vrem, trecem la electrice, chiar și în clasele unde modelele diesel făceau legea. Noul ID.7 este înlocuitorul electric a lui Passat, pentru că deocamdată nu știm exact care va fi viața clasicului sedan.

Cel puțin din punct de vedere estetic, noul ID.7 nu are nicio legătură cu ceea ce știam despre un sedan Volkswagen electric, fiind cumva un fastback, deci nu o caroserie în 3 volume. Partea frontală este tipică produselor ID, dar totodată vine cu un look fresh. Blocurile optice sunt mult mai elegante și mai alungite decât la ID.3 și ID.4, dar avem în continuare banda LED care le unește. În rest, bara frontală este cât se poate de simplistă, având doar niște artificii pe laterale și o priză de aer în partea inferioară. Acest design simplist ajută la un coeficient aerodinamic foarte bun, de doar 0.26 Cx. Abia când îl privești din lateral, ID.7 se remarcă prin linia plafonului care se arcuiește mult spre posterior, oferind această caroserie de fastback. Tot aici se văd stâlpii de culoare neagră, dar și banda cromată ce dă impresia de eleganță. Cumva, profilul lui ID.7 îmi amintește de Lucid Air. Pentru un produs Volkswagen, mai ales unul electric, mie mi se pare un automobil frumos, asta și pentru că tânjesc după cât mai multe modele sedan, nu doar SUV-uri. Totuși, unghiul mai nefericit a lui ID.7 este posteriorul, acolo unde blocurile optice nu sunt la fel de dramatice precum cele față. Personal prefer oricând design-ul ultimului Passat și sunt de părere că dacă îi puneau un motor electric, avea mai mult succes.

Așa, Volkswagen ID.7 duce mai departe gama ID, care cel mai probabil va avea și un potențial ID.9, adică un SUV de mari dimensiuni, care să fie considerat Touareg-ul electric.

Dacă exteriorul noului sedan nu este chiar atât de futurist și mizează mai mult pe simplitate, același lucru l-aș putea spune și despre interior. În stilul tipic al ultimelor modele, avem o consolă centrală dominată de un ecran de 15 inch, ce face trimitere directă către principalul rival, Tesla Model 3. În spatele volanul nu mai avem un instrumentar clasic, dimpotrivă, informațiile sunt afișate pe un display de mici dimensiuni, asta pentru că ID.7 oferă un head-up display cu realitate augmentată, ceea ce oficialii Volkswagen spun că este mult mai sigur pentru condus, deoarece șoferul nu mai trebuie să-și ia ochii de la drum. Mă rog, doar când trebuie să caute ceva pe imensul ecran central, pentru că toate comenzile sunt touch screen.

Habitaclul noului ID.7 profită de arhitectura platorfmei electrice MEB și astfel are un ampatament de aproape 3 metri, deci comparabil cu cel al unui Phaeton, chiar dacă este cu doar 4 cm mai lung decât un Passat. Tot amintind de Phaeton, și în ID.7 se deschid aeratoarele atunci când e pornită ventilația.

Pentru început, Volkswagen ID.7 va fi oferit în două versiuni Pro și Pro S (sper să nu existe și Pro Max) care vor avea un singur motor electric, dar în două versiuni de putere. Prima va folosi un set de baterii de 77 kWh și promite o autonomie de 615 km, pe când modelul Pro S va avea o baterie de 86 kWh ce produce 289 cai putere, iar autonomia maximă este de 700 km. Să nu intrăm în discuția autonomiei unui Passat, pentru că acesta mergea 700 km, cu un sfert de rezervor. Lumea se schimbă sub ochii noștri, așa că trebuie să ne adaptam la noile norme. Mașinile electrice vor deveni din ce în ce mai performante, trebuie noi să ne schimbăm mentalitatea și cum privim lucrurile. Probabil pentru nostalgici, Volkswagen va integra și un sunet în boxe de genul: cla-cla-cla.